Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe B2 2.2 JT] brak cisnienia na 1 cylindrze

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
xGrizzlix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 02 gru 2006, 22:52
Lokalizacja: Łódź

[Coupe B2 2.2 JT] brak cisnienia na 1 cylindrze

Post autor: xGrizzlix » 26 lis 2007, 20:30

I stalo sie to czego sie obawialem... efekt jazdy na LPG :-? . Ostatnio mialem problemy z instalacja LPG , zaczal strzelac i silnikiem lekko telepalo. Wymienilem swiece, przewody WN, kopulka + palec, ale to nic nie pomoglo. Odlaczzylem mikser i jezdzilem na PB, jednak ostatnio po wrzuceniu na luz samochod zgasl i ... musial zostac odholowany na lawecie :-( Zostalo zmierzone cisnienie na cylidrach 4 maja od 9,5 do 10,5 i... jeden 3 atmosfery (piaty cylinder). Po probie olejowej cisnienie bylo to samo. Podejrzewam wypalone zawory od jazdy na gazie. Do tego padl przekaznik od pompy paliwa. Po rozmowie z mechanikiem postanowilem kupic :
1.uszczelke pod glowice
2.uszczelke pod kolektor
3.uszczelniacze zaworowe (chociaz na 5000 wystarczylo dolac pol szklanki oleju)
4.2 zawory ( i tu mam pytanie- czy nie wymieniac wszystkich?)
5.szklanki ( bylo je lekko slychac - czy jest sens?)
6.przekaznik pompy paliwa

Tutaj mam pytanie: czy jeszcze byscie cos dodali, badz poradzili i czy byscie mogli podac orientacyjne ceny czesci.

Pozdrawiam i prosze pilnie o pomoc - bede chcial na dniach zaczac robote.

xGrizzlix

ps. przepraszam za brak polskich znakow ( windows w wersji GB :-P )

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 26 lis 2007, 21:01

Jakoś dziwnie do tego podchodzisz :)

Najpierw zdejmij głowicę, a dopiero potem kupuj części. Chociaz na Twoim miejscu oddałbym głowice do kompleksowej obróbki - planowanie, wymiana uszczelniaczy, przegląd zaworów i gniazd zaworowych.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 26 lis 2007, 21:10

Dokładnie tak jak napisał jmm najpierw daj głowicę do sprawdzenia a dopiero pózniej decyzje co robić

xGrizzlix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 02 gru 2006, 22:52
Lokalizacja: Łódź

Post autor: xGrizzlix » 27 lis 2007, 19:59

Czy ktos sie orientuje jak sa regulowane zawory w starym 2.2 - hydraulicznie czy plytkowo? Mechanik twierdzi,ze plytkowo... a jakos nie jestem tego pewien.

Na razie zostal zdjety kolektor i stwierdzono,ze jest za maly luz na zaworze.

Czy ktos ma przekaznik pompy paliwa 5-pinowy, ciezko takowy znalezc w Lodzi :-x

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 27 lis 2007, 21:57

xGrizzlix pisze:Czy ktos sie orientuje jak sa regulowane zawory w starym 2.2 - hydraulicznie czy plytkowo? Mechanik twierdzi,ze plytkowo... a jakos nie jestem tego pewien.
Z tego co się orientuję to silniki 2,2/2,2T były produkowane zarówno z popychaczami hydraulicznymi jak i z regulacją płytkami. Musisz podać oznaczenie literowe silnika. Mechanik na 80% ma rację bo chyba tylko jeden typ 2,2 miał popychacze hydrauliczne.
Oczywiście moge się mylić, bo nie wszystkie 2,2 rozbierałem.

xGrizzlix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 02 gru 2006, 22:52
Lokalizacja: Łódź

Post autor: xGrizzlix » 27 lis 2007, 22:18

Rzeczywiscie - przekonalem sie na wlasne oczy, zawory regulowane sa plytkami.

Spowodowalo to,ze zawory nie byly zupelnie wyregulowane i nie mialy zadnego luzu. Po regulacji na trefnym cylindrze cisnienie podskoczylo do 6 atmosfer co jest i tak za malo.

Podobno zawory nie sa wypalone i posiadaja drobne wzery, ktore nalezy dotrzec - w tej kwestii sie nie orientuje :-P

Co do glowicy, czy uwazacie,ze powinna byc splanowana ( nie ubywalo plynu i nie bylo sladow "pocenia sie") ? Mechanik twierdzi,ze nie ma sensu... .

czarekj, - silnik JT (115KM)

pozdr.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 27 lis 2007, 23:06

Hmmm
Chyba musisz zmienić mechanika, jak masz 6 na jednym a na pozostalych poniezj 10 to masz ewidentnie cos nie tak z motorkiem. Musisz zdjac glwoice i zobaczysz wtedy co trzeba robić, czy tylko glowica do regenracji (a wtedy takze do planowania), a może okaze się że w cylindra są juz progi itd, to wtedy wstawisz jakies KU, NG, NF i bedziesz smigał dalej, no i ziyskasz 15KM <ok>

xGrizzlix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 02 gru 2006, 22:52
Lokalizacja: Łódź

Post autor: xGrizzlix » 28 lis 2007, 00:16

Glowica zostala juz zdjeta i jak stwierdzil mechanik - zawory sa tylko do "dotarcia".

Wzrokowo ocena stanu silnika wyglada bdb, zadnych progow czy rys (silnik w sumie prawie nie bral oleju i cisnienie po wstepnej regulacji zaworow podskoczylo na kazdym cylindrze, tylko ten jeden podskoczyl do 6 :-x ). Wiec pozostaja tylko te nieszczesne zawory, ktore padly z mojej winy( bylem zbyt przekonany co do hydraulicznej regulacji zaworow :-P ).

A jeszcze chcialem dodac,ze JT ma nizsze cisnienie niz KV, wiec 10 - 10,5 to jest dobry wynik jak na 23 lata :mrgreen:

Za 2/3 tygodnie samochod ma wyjechac o wlasnych silach z dobrymi zaworami, uszczelkami, nowym rozrzadem, ustawionym wtryskiem mechanicznym :-D

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 28 lis 2007, 08:41

xGrizzlix pisze:A jeszcze chcialem dodac,ze JT ma nizsze cisnienie niz KV, wiec 10 - 10,5 to jest dobry wynik jak na 23 lata :mrgreen:
Nie myl stopnia sprężania z ciśnieniem sprężania.

Wogóle z tym Twoim JT to też mi za bardzo coś nie pasuję, bo JT miały 121KM i były montowane w wersjach USA i 90 quattro/Coupe quattro po lifcie (odpręzone ekologiczne wersje z katalizatorem)
No i JT miały hydraulikę zaworów.
Może masz dół z JT a reszte z jakiegoś KE.

Nie mniej, z tego co mowisz, kompleskowa regenracja głowicy pomoże :)

xGrizzlix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 02 gru 2006, 22:52
Lokalizacja: Łódź

Post autor: xGrizzlix » 28 lis 2007, 09:26

115 KM zostalo wziete z pewnej strony - nie pamietam dokladnie jakiej. ;-)

jmm, .... teraz mi dales do myslenia :-D W koncu samochod jezdzi od 1991 w kraju ( nie byl sprowadzony jako skladak) , wiec rozne rzeczy mogly sie przez ten czas dziac, znajac polskie realia :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl