Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3 1.8 PM]brak czujnika temperatury.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Mortis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 19 wrz 2007, 20:14
Lokalizacja: Lubin/Wrocław

[80 b3 1.8 PM]brak czujnika temperatury.

Post autor: Mortis » 19 mar 2008, 17:46

Mam nastepujacy problem:
Moje auto znam juz dlugi czas, poniewaz wczesniej jezdzil nim moj ojciec (ktorego interesowalo tylko "lac i jezdzic"). Problemow z silnikiem nigdy nie bylo i w zasadzie dalej wielkich nie ma, ale...
Odkad ja posiadam to auto postanowilem sie wiecej o nim dowiedziec, czyli poczytac dokladnie o silniku. Mam (zreszta pewnie jak kazdy ;-)) ksiazke Audi 80/90 Reguluje i naprawiam. Auto jest z 1991 roku, takze ma wtrysk Mono-Motronic. Znalazlem w tej ksiazce zdjecie silnika z ukladem Mono-Motronic i tam z prawej strony glowicy jest trojnik z trzema czujnikami (dwa podlaczone z gory(1)(2) i jeden z dolu(3))
(1)-wylacznik termiczny ukladu podgrzewania zasysanego powietrza
(2)-czujnik temperatury plynu chlodzacego dla wskaznika i lampki ostrzegawczej
(3)-czujnik temperatury plynu chlodzacego dla instalacji wtryskowej (ktorego u mnie brak-zaslepka)

Czy ktos wie gdzie ten czujnik powinien byc podlaczony? Powiem szczerze, ze auto jezdzi i ma sie w zasadzie dobrze, ale ewidentnie ktos tam kiedys lapy pchal. Poza tym zawsze mnie zastanawialo, dlaczego ten silnik chodzi lekko nierowno na wolnych obrotach. Ostatnio nawet potrafi przerwac przy energicznym dodaniu gazu. Jezeli jednostka sterujaca nie dostaje sygnalu od czujnika temperatyry to chyba nie jest dobrze. Pomijam to ze bez tego czujnika poczciwa b3 przejezdzila juz ladnych kilkadziesiat tys :-P . Z gory dzkieki za wszelkie sugestie.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 19 mar 2008, 18:12

Mortis, przede wszystkim to podejrzewam, że u Ciebie są tylko dwa czujniki i tak ma być. Sprawdź czy jeden z nich jest niebieski i ma dwa piny. Jeśli tak to to jest ten czujnik do ECU, który odpowiada za tzw. automatyczne ssanie i informowanie ECU o aktualnej temp. silnika. Drugi powinien być szary lub biały i ma 3 piny. To jest czujnik na zegary i włącznik kontrolki i brzęczyka ostrzegawczego. Jeśli tak jest to wszystko masz tak jak powinno być. A książka o której wspomniałeś niestety nie obejmuje Twojego silnika.

Mortis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 19 wrz 2007, 20:14
Lokalizacja: Lubin/Wrocław

Post autor: Mortis » 19 mar 2008, 18:21

Jest dokladnie tak jak piszeszDanek. Jeden jest niebieski z 2 pinami a drugi z 3. Nie wiem dlaczego ale z tresci ksiazki zrozumialem ze Mono-Jettronic niewiele sie rozni od Motronic, stad prawdopodobnie moja pomylka. Sa jakies ksiazki w ktorych silnik PM jest bardziej szczegolowo opisany?Najlepiej po polsku lub angielsku bo z niemieckim u mnie nie najlepiej :-(

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 19 mar 2008, 18:29

Jest taka książka, kiedyś nawet były na forum linki do ściągnięcia ale się zdezaktualizowały :-( . Książka wydawnictwa 'Auto', "Obsługa i Naprawa Audi 80 od 1989 roku". Wydanie 2

Mortis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 19 wrz 2007, 20:14
Lokalizacja: Lubin/Wrocław

Post autor: Mortis » 19 mar 2008, 18:31

Dzieki wilkie za pomoc :mrgreen:

Awatar użytkownika
tommad
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:52
Lokalizacja: Oława

Post autor: tommad » 19 mar 2008, 18:38

"Znalazlem w tej ksiazce zdjecie silnika z ukladem Mono-Motronic i tam z prawej strony glowicy jest trojnik z trzema czujnikami (dwa podlaczone z gory(1)(2) i jeden z dolu(3))
(1)-wylacznik termiczny ukladu podgrzewania zasysanego powietrza(...)"

tzn o co chodzi? co dokładnie robi ten czujnik?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 19 mar 2008, 19:02

tommad, w PM-ie ten czujnik znajduje się zupełnie gdzie indziej (na kapslu przy wtryskiwaczu). Na podstawie jego wskazań ECU oblicza ilość zassanego tlenu i dobiera czas wtrysku benzyny.

Awatar użytkownika
morris4life
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: morris4life » 04 sie 2011, 21:23

Danek pisze:tommad, w PM-ie ten czujnik znajduje się zupełnie gdzie indziej (na kapslu przy wtryskiwaczu). Na podstawie jego wskazań ECU oblicza ilość zassanego tlenu i dobiera czas wtrysku benzyny.
Hej Danek, czy na pewno o ten czujnik chodzi? Czy nie jest to czasem czujnik na króćcu głowicy - ten niebieski z 2-ma pinami? O który kapsel przy wtryskiwaczu ci chodzi?

Bo wydaje mi si, że czujnik odcinający jeża to właśnie ten przy króćcu? Czy nie?

pozdr.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 05 sie 2011, 01:41

Ten czujnik na wtryskiwaczu to IAT - na polskie to czujnik temperatury zasysanego powietrza. Czujnik temp. cieczy dla ECU powinien być na króćcu wodnym. U jednych jest niebieski u innych szary. A ten czujnik o którym pisze tommad, steruje "jeżem" w kolektorze ssącym który ogrzewa zasysane powietrze - przynajmniej tak jest u mnie, mam mono jetronic i 3 czujniki na króćcu. Ale jak już wcześniej wynikło z czujnikami w PM-e w zależności od typu wtrysku jest mały burdel :evil: Jedne maja 2, jedne maja 3 czujniki na króćcu. Jak jest to rozwiązane w przypadku 2 czujników to nie wiem.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 05 sie 2011, 19:01

W PM były dwie wersje czujników - starsza z 3ema czujnikami nowsza z 2ma. Ja mam starsza silnik z 1988r i mam 3 czujniki znajomy miał 1990 i 2.

Jak macie po 2 to jeden czujnik jest i od ECU i od temp. na deskę.

POLAK1501
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 09 gru 2011, 13:34
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: POLAK1501 » 12 sie 2012, 20:39

niewiem czy warto aktualizowac ten temat ale jesli by ktos potrzebowal ksiazke "Audi 80-90 reguluje i naprawiam"Dieter Korp to prosze :

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 04 mar 2016, 20:23

witam ja u siebie od jakiegoś czasu mam problem tego typu że auto pracuje troszkę nie równo na postoju i dziwnie wchodzi na obroty tak buczy i kopci z wydechu jak mu się da w gaz jak byłem na regulacji gazu to gośc powiedział że na benzynie ma za bogato i dlatego kopci i tez tak może dziwnie buczeć silnik bo ma za bogato i dziwnie się wkreca na gazie nie ma ptroblemu tylko na benzynie zasugerował czujnik temp. cieczy tylko niewiem który jest od czego i jaki kupić do mojego silnika PM i na krućcu mam 3 czujniki 2 u gury i jeden na dole

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl