Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] Brak iskry, oraz brak komunikacji z ECU

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Bebeszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 15 mar 2017, 17:01
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Borków/k Lublina

[2.0 ABK] Brak iskry, oraz brak komunikacji z ECU

Post autor: Bebeszek » 04 sie 2021, 09:03

Witam! ABK na gazie sekwencyjnymKumpel robił remont głowicy. Po złożeniu silnika była iskra, silnik palił na dotyk i równo chodziła sobie na wolnych obrotach. Po jakimś czasie chciał Audi przestawić, zapiął wsteczny i chciał ruszyć ale zgasła. I od tamtej pory ABK gubiła iskrę. Więc podmieniane były cewki, aparaty, czujniki halla, świece, przewody, sterowniki przekaźnik 30. Nawet bezpośrednio z cewki do świecy, raz była iskra raz nie, ale jak się pojawiały iskry to marne. Posprawdzałem mu przejścia w kostkach przy silniku i do ECU i były przejścia, zasilanie było na kostce od cewki i od czujnika halla. Nawet gaz został odpięty, żeby sprawdzić czy to nie winowajca, ale nic to nie pomogło. Po jakimś czasie męczenia w końcu pojawiła się iskra na wszystkich cylindrach lecz palił na 2 cylindry. Na 1 i 3 cylindrze palił, a na 2 i 4 nie. Na tych cylindrach sprawdzaliśmy była iskra i też mokre świece. Ustawianie zapłonu nie dawało rezultatów. Dotychczas wspomnę, że była komunikacja ze sterownikiem. Nagle nie mogłem się połączyć z ECU vagiem i zatem zniknęła iskra. Nawet bawieniem się kluczykiem włączając i wyłączając zapłon iskra się nie pojawiała. Więc podmienialiśmy dalej te podzespoły, bezpieczniki całe, przekaźniki. Dalej przejrzałem wiązkę pod kierownicą i wydawała się w porządku. Zaczęlismy rozkładać ręcę, ale kumpel załatwił jeżdżącego dawcę z takim samym silnikiem. Więc wyciągnąłem wiązkę od ECU w stronę silnika i tak zwane podłączyłem na krótko wiązkę w tej co zniknęła iskra. Podłączyłem wszystko na wzór tak jak powinno być i dalej iskry nie ma. Nawet nie było dalej komunikacji z ECU, zwierałem linie K i L i dalej nic, zasilanie szło do sterownika, tak samo jak i do kostki cewki i czujnika halla. Zauważyłem, że po włączeniu zapłonu pompa non stop pracowała. Więc wzięliśmy z dawcy skrzynkę bezpieczników i wiązkę wnętrzna i też na krótko podłączylismy. Z tego taki rezultat, że iskra się pojawia wtedy kiedy się bawię zapłonem włączając i wyłączając. Podczas rozruchu dalej nie ma iskry, nawet bezpośrednio z cewki. Ale przestała pompa pracować podczas rozruchu, a za jakiś czas zaczął palić bezpiecznik nr 13. Więc wszystkiego co mogliśmy sprawdzić, dalej nie pojawia się iskra. Jeszcze możnaby na krótko podłączyć pompę paliwa do wiązki z ECU ale czy coś to da ?
Czy jest ktoś tutaj, ktoś podpowie jeszcze co może być nie tak? Może jakiś błąd zrobiliśmy i nie pojawia się w dalszym ciągu iskra? Za wszelkie porady, podpowiedzi bardzi byłbym wdzięczny, bo już całe kilka dni spędziliśmy i tak na naprawdę nie zdziałaliśmy prawie nic.
Ewentualnie jeśli jest dobry czarodziej z okolic Lublina, Piask, Chełma i chciałby osobiście podjechać i własnym rozumem spróbować jakoś to ogarnąć to kwestia dogadania. Pozdrawiam!

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4657
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [2.0 ABK] Brak iskry, oraz brak komunikacji z ECU

Post autor: maciek889 » 04 sie 2021, 11:51

Sprawdzłeś masy i zasilanie na ECU? Do tego masy od ECU są przykręcane gdzieś na silniku (chyba w okolicy alternatora albo kolektora ssącego).
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Bebeszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 15 mar 2017, 17:01
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Borków/k Lublina

Re: [2.0 ABK] Brak iskry, oraz brak komunikacji z ECU

Post autor: Bebeszek » 04 sie 2021, 14:39

Tak ,zasilanie jest sprawdzałem miernikiem, już nie pamiętam na których to pinach było, masa jest przykręcona do głowicy nie daleko alternatora.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga