Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] brak iskry

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lis 2015, 22:25

A ile masz tam bocznych bezpieczników?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 lis 2015, 23:32

Skoro ma zasilanie na przewodzie czarno-niebieskim idącym do ECU i cewce to raczej ten bezpiecznik jest OK. Patrząc po schemacie jest tylko jeden bezpiecznik nr. 27 z plusem po zapłonie dla cewki i ECU. Nawet nie bezpiecznika od wtryskiwacza i idzie bezpośrednio z przekaźnika pompy paliwa.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 lis 2015, 05:45

maciek889 pisze: Patrząc po schemacie jest tylko jeden bezpiecznik nr. 27 z plusem po zapłonie dla cewki i ECU.
Sa dwa bo sam mam ten sam system wtryskowy, jeden 15A drugi 5A.

cepidor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 06 lis 2015, 17:21
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: cepidor » 19 lis 2015, 16:07

Pisze dopiero teraz bo ostatnio nie miałem zbytnio czasu ani zajrzeć na forum ani za bardzo nic grzebać przy audicy. Więc na kostce TPS (zrozumiałem ze to jest ta kostka od strony przegrody silnika) jest tam znikome napiecie o wartości ok 0.02V i tak na dwóch pinach. Na kostce ECU masa jest na pinach 1, 11, 18. Zaczynam już sie poważnie załamywać brakiem samochodu przez tak dlugi czas i poważnie myślę nad oddaniem auta do jakiegoś elektro-magika. A i sprawdziłem jeszcze czy problemem nie jest centralka od gazu, więc odłaczyłem plus i minus (były przykręcone do cewki WN) jednak to tez nic nie pomogło.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 lis 2015, 20:19

No to tylko potwierdza o braku prądu zasilania na czujniki. Czyli ecu albo brak zasileń na ecu. Lub zwarcie w instalacji.

cepidor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 06 lis 2015, 17:21
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: cepidor » 20 lis 2015, 16:00

Więc gdzie teraz szuakc usterki? Co robić? Czy miał ktoś kiedyś podobny problem?

[ Dodano: 2015-11-20, 16:00 ]
byłem dziś u fachowca i umówiłem się z nim na jutro. Ale jeszcze jedna rzecz nie daje mi spokoju chciałbym sprawdzić wszystkie przyłącza masy. Stąd pytanie gdzie one się znajdują w 80tce? Te które sa na wierzchu oczywiście sprawdziłem tzn. przy akumulatorze i na silniku, znalazłem jeszcze dwa przyłącza obok pedału sprzęgła na slupku A.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 lis 2015, 16:35

No i to wszystko wiecej mas nie ma

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 lis 2015, 16:36

Przyłącza masy od ECU silnika masz za na bloku silnika tuż obok alternatora - pisałem chyba o tym wcześniej. Jak się odłączy to też nie będzie odpalać.

cepidor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 06 lis 2015, 17:21
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: cepidor » 23 lis 2015, 20:25

Witam wszystkich forumowiczów. Problem rozwiązany. Przyczyną był przepalony jeden przewód zasilający czujniki. Gdzie dokładnie była usterka i co ją spowodowało nie wiem. Niestety takich mamy w naszym kraju fachowców ze nikt ci nic nie powie. Koszt naprawy - 170 zł. Moim zdaniem cena dość wysoka ale tak na prawdę posiadanie w końcu sprawnego samochodu po prawie 3ech tygodniach bezskutecznego szukania usterki jest bezcenne. Dzieki wszystkim forumowiczom za pomoc. Pozdro :)

benedykt951
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 gru 2015, 20:15

Post autor: benedykt951 » 07 gru 2015, 20:45

Witajcie Koledzy Audików.

Zanim zacznę poinformuje, że jestem nowy i nie umiem siStefie Lauren 2 odnaleźć w pełni na forum.


Mam problem z którym nikt nie radzi sobie z mechaników... Mianowicie opowiem przebieg zdarzeń. wszystko było ok do pewnego momentu gdy wybrałem się na wymianę oleju i filtra paliwa. Audika kupiłem tydzień przed wymianą i było wszystko ok (tak mi się wydaje) po wymianie filtra wyjeżdżam z warsztatu ja mu gaz a on uuuuuuuuu... luz i chwila zastanowienia się wpada na obroty wbijam bieg, puszczam sprzęgło jedzie metr i uuuuuu nagle buch buch w tłumiku trwało to dość chwilę ok 10 km czasowo 15 minut. nagle jakby ręką odjął, za jakiś czas wyjeżdżam z pracy jadę ok 5 km zatrzymuje się na 15 minut gasząc silnik odpalam.... coś wydaje mi się nierówna praca i owe przepuszczenia, że znów to samo TAK to samo tak jak by zgubił iskrę i uuuuuuu i sprzęgło gaz bieg metr drogi uuuuu itd.kilkukrotnie po jakimś czasie ręka odjął. mam wrażenie, że dzieje się to na krótkich odcinkach gdy silnik w połowie zagrzany lecz autko mam za krótko by być pewnym na 100% POMÓŻCIE PROSZĘ :-)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 gru 2015, 22:30

benedykt951, masz instalacje LPG?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 gru 2015, 07:12

benedykt951, no i napisz jaki to dokładnie silnik bo w profilu masz 2,0 ale były dwa mono i wielowtrysk, więc który masz :?:

benedykt951
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 gru 2015, 20:15

Post autor: benedykt951 » 08 gru 2015, 18:14

Hej Koledzy !

Niem Mam LPG. Wydaje mi się, że jest to wielowtrysk załączyłem 2 zdjęcia.

Chciałbym dodać, że dziennie jeżdżę nim do pracy i nic się nie dzieje na odcinku 16 km. Wczoraj testowałem na krótkich trasach sklep -kawa u mamy - sklep - dom i też nic a przyjdzie taki dzień, że przyjadę z pracy i za godzinkę mam potrzebę wyjechać i dzieje się. Zauważyłem, że dzieje się to co kilka dni. Troszkę to śmieszne :-)

P.S
Silnik ma 1984cm3 i 85kW (dane wziąłem z dowodu)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 gru 2015, 19:15

benedykt951, jest to wielowtrysk silnik typu ABK <ok>
Radziłbym na vag'a się udać może jakieś błędy są to podpowiedzą gdzie szukać lub jak na drugi raz tak zrobi to szukać czy brak jest faktycznie iskry czy może paliwa i wtedy szukać dalej.

benedykt951
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 gru 2015, 20:15

Post autor: benedykt951 » 08 gru 2015, 19:55

Myślałem o tym. Sobotę mam wolną to skocze do znajomego może ma kostkę by podłączyć komputer. I przeczyszczę kopułkę rozdzielacza ten palec itd. pobawię się i poinformuje co zauważyłem i poczekamy na efekty.

Pozdrawiam i dziękuję za rady

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl