[80 B3 1.8S] Brak smarowania po wymianie oleju
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 24 lut 2007, 15:30
- Kontakt:
[80 B3 1.8S] Brak smarowania po wymianie oleju
Koledzy pomocy, bo zniknelo smarowanie,
juz mowie, co sie dzieje:
-samochod stal nieodpalany 2 tyg. przychodze, sprawdzam, a tam mniej niz min na bagnecie, postanowilem zatem wymienic juz caly olej, zamiast dolewac. Skad ten ubytek- nie wiem. Spuscilem olej, zalozylem nowy filtr, olej wlany. pokrecilem wpierw rozrusznikiem, zeby jakies cisnienie zrobic, odpalam auto a kontrolka oleju nie gasnie, oczywiscie hydrauliczne regulatory drą sie w nieboglosy. Odpalalem silnik trzykrotnie, chodzil ok minuty za kazdym razem- czy to mu powaznie zaszkodzilo? co moze byc nie tak, ze nie ma smarowania? odkrecilem filtr oleju i wydaje mi sie, ze jest w nim dokladnie tyle, ile nalalem przed zalozeniem, czyli tak jakby nie dochodzi do niego olej. Co sie moglo stac? zatkala sie pompa w misce(ten caly smok)? czy moze cos z filtrem nie tak??
pomocy koledzy, bo sprawa powazna jak dla mnie.
juz mowie, co sie dzieje:
-samochod stal nieodpalany 2 tyg. przychodze, sprawdzam, a tam mniej niz min na bagnecie, postanowilem zatem wymienic juz caly olej, zamiast dolewac. Skad ten ubytek- nie wiem. Spuscilem olej, zalozylem nowy filtr, olej wlany. pokrecilem wpierw rozrusznikiem, zeby jakies cisnienie zrobic, odpalam auto a kontrolka oleju nie gasnie, oczywiscie hydrauliczne regulatory drą sie w nieboglosy. Odpalalem silnik trzykrotnie, chodzil ok minuty za kazdym razem- czy to mu powaznie zaszkodzilo? co moze byc nie tak, ze nie ma smarowania? odkrecilem filtr oleju i wydaje mi sie, ze jest w nim dokladnie tyle, ile nalalem przed zalozeniem, czyli tak jakby nie dochodzi do niego olej. Co sie moglo stac? zatkala sie pompa w misce(ten caly smok)? czy moze cos z filtrem nie tak??
pomocy koledzy, bo sprawa powazna jak dla mnie.
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
Całkiem możliwe, wada fabryczna np zacięty zawór.majowy_dejf pisze:czy moze cos z filtrem nie tak??
Znajomy mi nawet odradzał filtry pewnej firmy ze względu że maja za mocny zawór i podczas rozruchu nie puszczają ciśnienia.
Spróbuj wylać ze starego filtra olej zalej go nowym załóż i spróbuj odpalić.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2008, 14:43 przez Grzegorzbielsko, łącznie zmieniany 1 raz.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Od tego można by zacząć. Jak to nie pomoże to będziemy martwić się dalej. Niestety potem już bez odkręcania miski olejowej raczej się nie obejdzie. Ale nie kraczmy. Miejmy nadzieje że to tylko wina filtra.luk_OP_Q89 pisze:Grzegorz dobrze prawi.Wrzuć inny filtr oleju.Mann-a Knecht-a coś sprawdzonego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 24 lut 2007, 15:30
- Kontakt:
Tak zrobie, ale cholera ja sie juz boje odpalac ten silnik, tyle chodzil bez oleju, jak sobie pomysle o tych wszystkich panewkach, walkach bez oleju to az ciarki przechodza po plecach. Zrobic znow tak, ze przed zapaleniem pokrece rozrusznikiem, zeby sie jakies cisnienie zrobilo, daje to w ogole jakies efekty?
dzieki za rady, pozdro
dzieki za rady, pozdro
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 24 lut 2007, 15:30
- Kontakt:
Koledzy na szczescie okazal sie winny filtr oleju. nalalem do starego, pokrecilem rozruchem i kontrolka zgasla. Ten nowy filtr byl to filtr BOSCH'a, ale co to za bosch z nalepka: importer Robert Bosch? Generalnie chyba przejde sie do sprzedawcy z malym Halo. Ale to, co mnie martwi to te 3 uruchomienia silnika bez smarowania. jak to moglo wplynac na zuzycie, zeby nie bylo tak, ze za rogiem zatrze mi sie jakas panewka dodam, ze silnik wtedy wystartowal po 2 tyg staniu, wiec caly olej sciekl niestety w mise.
dzieki za rady, pozdro
dzieki za rady, pozdro
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 24 lut 2007, 15:30
- Kontakt:
Auto jezdzi, slychac to samo, co bylo slychac, czyli hydrauliczne regulatory na zimno. Co do tego halo u sprzedawcy- ide go troche postraszyc. powiem, ze biore filtr do ekspertyzy, zeby pokazac mu jaki szmelc sprzedaje, wszystko po to, zeby wymoc na nim jakos zobowiazanie do poniesienia konsekwencji przy ewentualnym zepsuciu sie czegos powaznego. bo dlaczego ja mialbym za to placic. Zastanawia mnie tylko, powyzej kolega wspomnial, ze odkrecal filtr po uruchomieniu silnika-> czyli co, zapowietrzony uklad? pierwsze slysze, winny w takim felernym filtrze moze byc zawor? wada fabryczna. w piatek pojade rozpatrzec sie w tym temacie u sprzedawcy. najsmiejszniejsze, ze do tej pory wszystkie moje filtry to byly polskie filtrony, nie bylo problemow. a tu masz, bosch mi sie trafil ;)