Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0ABT] brak wolnych obrotów, wtryskiwacz pyli/niepyli

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
ruti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 18 kwie 2011, 21:17

[2.0ABT] brak wolnych obrotów, wtryskiwacz pyli/niepyli

Post autor: ruti » 02 kwie 2013, 21:37

Panowie robie koledze taki samochód jak w temacie. Przewaliłem już w zasadzie wszystko.
1. pompa paliwa nowa
2. rozrzad nowy ustawiony poprawnie
3. cieśnienie sprężania
4. szczelność dolotu
3. palec/kopułka/świece
4. czujnik temeratury wymiana niebieski
Problem jest taki że silnik zapala i chodzi tylko kilka sekund i gaśnie. jak dodam gazu to chodzi ale muszę dodawać co chwile gazu. jak przytrzymam na równych obrotach powiedzmy 3000 obr to chwilkę chodzi i zaraz gaśnie jak nie dodam gazu. Z moich obserwacji wychodzi że wtryskiwacz jak trzymam mu równo gaz na wyższych obrotach to ładnie pyli stożkowo i nagle przestaje pylić i tak cały czas pyli-niepyli-pyli-niepyli. Jak są niższe obroty to od razu gaśnie. Co jest za to odpowiedzialne.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 02 kwie 2013, 22:10

Może masz zasyfiony układ paliwowy?

ruti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 18 kwie 2011, 21:17

Post autor: ruti » 02 kwie 2013, 22:44

Uklad jest czysty. Ewidentnie tak to wyglada jakby cos odcinalo wtrysk bo dzieje sie to cyklicznie

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 02 kwie 2013, 22:49

a brałeś pod uwagę silniczek krokowy? może się zacinać...

ruti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 18 kwie 2011, 21:17

Post autor: ruti » 03 kwie 2013, 07:06

Jakby silniczek krokowy sie zacinal to raczej obroty by falowaly lub byly bysokie albo niskie a tu normalnie odcina paliwo albo wtryskiwacz na chwile

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 03 kwie 2013, 11:35

zrób podmianę wtryskiwacza z innego ABT (jak masz możliwość) i zobacz jaki będzie efekt...
zresetuj komp żeby wykasować mapę wtrysku.

Awatar użytkownika
Chillout
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 20 mar 2011, 20:23
Lokalizacja: Łuków

Post autor: Chillout » 03 kwie 2013, 11:46

to wg tego co opisujesz wtrysk padł podmien i zobacz co bedzie jeszcze bym obstawiał przewody paliwowe lub co tez mozliwe ze pompka paliwowa w baku zaczyna robić spiecie i nie podaje paliwa tyle ile mu potrzeba zajrzyj do tego tez

ruti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 18 kwie 2011, 21:17

Post autor: ruti » 03 kwie 2013, 18:46

wtryskiwacz podmieniony i dalej to samo. Powyżej 4000 obr silnik chodzi normalnie. Poniżej zaczyna coraz bardziej przerywać a wolnych obrotów nie jest w stanie utrzymać bo gasnie. Czasami uda się że będzie falował. W momencie jak chce zgasnąc to wtryskiwacz już pyli ale silnik sie nie wybroni już z tego i gasnie. Dziś jeszcze pokrećiłem na pałę aparatem zapłonowym i kręcąc go w prawo silnik zaczyna mieć równe wolne obroty ale niestety na tym się kończy bo każde dodanie gazu powoduje strzał w monowtrysk. Zeby silnik wogóle chodził na niższych obrotach to musze mu cały czas dodawać gazu. Jak np trzymam pedał gazu na 2500 obr to słychac i widać jak wtryskiwacz pyli/niepyli/pyli/niepyli i tak cały czas. Nie sądze aby to było coś z pompa paliwa bo raz że nowa a 2 powyżej 4000 obr wydala więc paliwo dostaje

Awatar użytkownika
Chillout
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 20 mar 2011, 20:23
Lokalizacja: Łuków

Post autor: Chillout » 03 kwie 2013, 20:55

to może idźmy dalej w głąb elektryki komputer podmienić zobaczyć chociaż to by było dziwne żeby padł komp , podepnij sie vagiem pod sterownik zobacz tam co mówi audi

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 03 kwie 2013, 21:01

do sprawdzenia przekazniki pompy paliwa itp w skrzynce bezpieczników...
sprawdz przewód gumowy silniczka krokowego który do niego wchodzi, moze byc tak mocno zasysany że plaszczy się zmieniając przekrój

ruti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 18 kwie 2011, 21:17

Post autor: ruti » 04 kwie 2013, 09:12

tez mi przyszlo do glowy ze moze byc to wina przekaźnika lub sterownika. Dziś dalszy ciąg walki. Panowie a który to przekaźnik pompki i gdzie on jest czy w skrzynce bezpieczników czy tam gdzie sławetna "30" w ABK

Awatar użytkownika
Chillout
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 20 mar 2011, 20:23
Lokalizacja: Łuków

Post autor: Chillout » 04 kwie 2013, 09:57


ruti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 18 kwie 2011, 21:17

Post autor: ruti » 04 kwie 2013, 10:08

ok. dzięki. jakoś mi się nie rzuciło to w oczy. A powiedzcie gdzie znajduje się sterownik silnika

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 04 kwie 2013, 11:07

W większości komp silnika znajdował się za prawym schowkiem w kabinie, mniej wiecej pomiędzy przegrodą czołową a zespołem nagrzewnicy... zależy od rocznika auta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl