Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM LPG] Chłodnica oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 sty 2013, 15:48

Olej to nie tylko smarowidło aby było tłuste, im większa lepkość tym większe tarcie (tarcie wewnętrzne) im większe tarcie tym większe straty mocy.Dlatego od oleju zależy też dynamika,moc silnika. Pewnie że można takim olejem zalać ale trzeba brać pod uwagę że silnik morze stracić nawet 30% swojej mocy.

Po drugie tyczy się nowszych silników może dojść do uszkodzenia bo pompka olejowa jest bardziej obciążona.

Awatar użytkownika
Zukowaty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 02 lut 2011, 16:25
Lokalizacja: Poznań/Łódź

Post autor: Zukowaty » 04 sty 2013, 01:24

Jarewa, a Ty rozumiesz że to olej dopuszczony przez producenta w naszym klimacie? Można lać lepsze ale można i taki. Jeśli VAG polecił taki olej to o co dyskusja. Miał chłop przez kilka miesięcy olej jakiego nikt nie zna bo nie używa a teraz będzie polemika na 20 stron.
Dobrze: oświadczam że nigdy więcej do niczego poza Poldkiem (z resztą 15tys po dużej kapitalce) go nie zaleje.

Z resztą nie chcesz takiego oleju to go nie lej. Mi na pewno 30% mocy nie ubyło bo pali tak samo dużo jak paliła i jedzie tak samo wolno jak jechała i choćbym jej tam złotego proszku dosypał i całował na dobranoc to mocniejsza się nie zrobi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl