Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Ciągle pracujące wentylatory

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 kwie 2018, 14:56

RSmeow, ten czujnik nie miał za zadanie chłodzić silnik tylko układ wtryskowy by nie zbierała się tam para wodna. U mnie przez tyle lat ile mam silniki audi gdzie ten czujnik jest to załączył mi się ze 2-3 razy na postoju i tyle, także jak nagminnie się włącza to problem leży gdzie indziej a nie w czujniku i jego wymiana pewni nic nie da.

U ciebie zaczął bym od korka na zbiorniczku o ile termostat sprawny i widzisz poprawną temp.

RSmeow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 21 kwie 2018, 09:29
Lokalizacja: Pisz

Post autor: RSmeow » 21 kwie 2018, 15:22

PieterB pisze:RSmeow, ten czujnik nie miał za zadanie chłodzić silnik tylko układ wtryskowy by nie zbierała się tam para wodna. U mnie przez tyle lat ile mam silniki audi gdzie ten czujnik jest to załączył mi się ze 2-3 razy na postoju i tyle, także jak nagminnie się włącza to problem leży gdzie indziej a nie w czujniku i jego wymiana pewni nic nie da.

U ciebie zaczął bym od korka na zbiorniczku o ile termostat sprawny i widzisz poprawną temp.
Właśnie muszę obczaić korek w zbiorniczku ale teraz jeżdżę na odkreconym i tez się przegrzewa na postoju :/. Termostat był wymieniony ale mam zamiar go sprawdzić czy aby na pewno jest sprawny.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 kwie 2018, 17:26

W tych silnikach jest układ ciśnieniowy i bez dokręconego korka będą się działy cuda. Nawet ursus c360 ma korek ciśnieniowy.

RSmeow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 21 kwie 2018, 09:29
Lokalizacja: Pisz

Post autor: RSmeow » 21 kwie 2018, 18:18

Ale bez przesady żeby to powodowało przegrzewanie się silnika mysli_

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 21 kwie 2018, 22:04

PieterB pisze:U mnie przez tyle lat ile mam silniki audi gdzie ten czujnik jest to załączył mi się ze 2-3 razy na postoju i tyle, także jak nagminnie się włącza to problem leży gdzie indziej a nie w czujniku i jego wymiana pewni nic nie da.
U mnie z kolei latem w gorącą pogodę jak zgaszę silnik po dłuższej jeździe czy po postoju na jałowym to norma. Średnio po 3-7 minutach na 5 minut się załączają na wolny bieg. Teść mi też cos tam mówił, że mam nie halo, skoro tak często mi się uruchamiają. Ale co ma być nie tak? Nic się nie przegrzewa, więc nie mam co tam grzebać. Chyba, że włącznik termiczny przy kolektorze wymienić, tylko jakoś nie widzę sensu.
RSmeow pisze: Właśnie muszę obczaić korek w zbiorniczku ale teraz jeżdżę na odkreconym i tez się przegrzewa na postoju :/ . Termostat był wymieniony ale mam zamiar go sprawdzić czy aby na pewno jest sprawny.
A masz solidny ten korek? Jak jest jakikolwiek zwykły zamiennik to do sprawdzenia albo od razu śmietnika i załóż oryginał, nawet z demontażu. Jak wymienisz korek to obserwować zachowania układu i poziomy płynu.
U mnie Febi z Allegro za ok. 10 zł dobił nagrzewnicę i powodował mnóstwo wycieków.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 kwie 2018, 08:59

h/k pisze:Ale co ma być nie tak?
może po prostu wystarczy zmienić czujnik bo widzi złą temp ;-)

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 23 kwie 2018, 06:54

PieterB, no pewnie tak. Tego kolektorowego wymienić i gra. Pewnie to zrobię jako którąś tam z kolei rzecz - w obecnej chwili to nie przeszkadza. Lepiej, by częściej się włączał niż rzadziej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl