RSmeow, ten czujnik nie miał za zadanie chłodzić silnik tylko układ wtryskowy by nie zbierała się tam para wodna. U mnie przez tyle lat ile mam silniki audi gdzie ten czujnik jest to załączył mi się ze 2-3 razy na postoju i tyle, także jak nagminnie się włącza to problem leży gdzie indziej a nie w czujniku i jego wymiana pewni nic nie da.
U ciebie zaczął bym od korka na zbiorniczku o ile termostat sprawny i widzisz poprawną temp.
[B4 2.0 ABK] Ciągle pracujące wentylatory
Właśnie muszę obczaić korek w zbiorniczku ale teraz jeżdżę na odkreconym i tez się przegrzewa na postoju . Termostat był wymieniony ale mam zamiar go sprawdzić czy aby na pewno jest sprawny.PieterB pisze:RSmeow, ten czujnik nie miał za zadanie chłodzić silnik tylko układ wtryskowy by nie zbierała się tam para wodna. U mnie przez tyle lat ile mam silniki audi gdzie ten czujnik jest to załączył mi się ze 2-3 razy na postoju i tyle, także jak nagminnie się włącza to problem leży gdzie indziej a nie w czujniku i jego wymiana pewni nic nie da.
U ciebie zaczął bym od korka na zbiorniczku o ile termostat sprawny i widzisz poprawną temp.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
U mnie z kolei latem w gorącą pogodę jak zgaszę silnik po dłuższej jeździe czy po postoju na jałowym to norma. Średnio po 3-7 minutach na 5 minut się załączają na wolny bieg. Teść mi też cos tam mówił, że mam nie halo, skoro tak często mi się uruchamiają. Ale co ma być nie tak? Nic się nie przegrzewa, więc nie mam co tam grzebać. Chyba, że włącznik termiczny przy kolektorze wymienić, tylko jakoś nie widzę sensu.PieterB pisze:U mnie przez tyle lat ile mam silniki audi gdzie ten czujnik jest to załączył mi się ze 2-3 razy na postoju i tyle, także jak nagminnie się włącza to problem leży gdzie indziej a nie w czujniku i jego wymiana pewni nic nie da.
A masz solidny ten korek? Jak jest jakikolwiek zwykły zamiennik to do sprawdzenia albo od razu śmietnika i załóż oryginał, nawet z demontażu. Jak wymienisz korek to obserwować zachowania układu i poziomy płynu.RSmeow pisze: Właśnie muszę obczaić korek w zbiorniczku ale teraz jeżdżę na odkreconym i tez się przegrzewa na postoju . Termostat był wymieniony ale mam zamiar go sprawdzić czy aby na pewno jest sprawny.
U mnie Febi z Allegro za ok. 10 zł dobił nagrzewnicę i powodował mnóstwo wycieków.