Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6 ADA LPG] Ciepły pracuje tylko na wolnych obrotach.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
persching2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 25 lis 2009, 12:12
Lokalizacja: Olkusz

[1.6 ADA LPG] Ciepły pracuje tylko na wolnych obrotach.

Post autor: persching2 » 30 lis 2009, 14:25

Witam wszystkich użytkowników forum jestem nowym użytkownikiem, mam straszny problem z moja 80-tką silnik 1,6 ADA. plus LPG.
problem opisuje na benzynie na LPG jest to samo.
Sprawa wygląda tak że silnik jak jest zimny to pali i można powiedzieć że chodzi nawet ok chociaż powiedział bym że troszkę kuleje, po wyjechaniu na drogę przyspiesza ok ale jak się nagrzeje do ok 60 stopni na wyższych obrotach coś jakby się "wyłącza" bezgłośnie i nagle kompletny spadek mocy silnik na wolnych obrotach nierówno pracuje podczas próby szybszego dodania gazu silnik wyje i gaśnie, jeśli się powoli dodaje gaz lub pulsująco to czasami uda się go wkręcić na obroty i pracuje wtedy poprawnie niemniej jednak nie ma mocy. Parokrotnie po zgaszeniu i ponownym odpaleniu okazała się że znowu przez chwilę ciągną Jeśli zgaśnie podczas próby dodania gazu jest problem z odpaleniem.
Wymieniłem:
-czujnik halla - błąd wskazany przez Vaga
-sonda lambda
-czujnik temperatury
Sprawdziłem:
-Przepływkę (pod mikroskopem "żarniki wydaja się nie uszkodzone przy pomiarze rezystancji wskazuje na obydwóch w okolicach 20 ohm wyczyściłem z zanieczyszczeń, nie podmieniałem bo nie mam na co)
-katalizator też nie jest zatkany bez rury obiawy te same
czujnik położenia wału - poprawnie reaguje na metalowe przedmioty przy dotykaniu go metalowym kluczem słychać jak po kolei jest podawane paliwo na poszczególne wtryski a po podaniu paliwa następuje przeskok iskry. Sprawdzałem go oscyloskopem na wyższych obrotach impulsy nie zanikają
- impulsy na wtryski przychodzą podpiąłem diodę pod wtryskiwacz nawet gdy silnik wyje i gaśnie impulsy nadal przychodzą wnioskuję że czujnik położenia wału jest ok.
podmieniłem cewkę napięciową - objawy nadal te same
- sprawdziłem tez czujnik spalania stukowego wydaje się być ok. dodatkowo schłodziłem go jak był ciepły na zimnym objawy pozostały

Panowie proszę o pomoc bo pomysły mi się kończą samochód stoi już 4 tydzień i nie mam już czym jeździć do pracy

Nie wiem tez za bardzo jak sprawdzić potencjometr położenia przepustnicy z tego co pamiętam ma chyba 4 przewody-po odpięciu wyskakuje błąd, poza tym na odpiętym silnik już praktycznie wcale nie pracuje
Lub jeśli przeczyta to jakiś fachowiec z okolic Olkusza lub Krakowa to może podjął by się naprawy, ale nie na zasadzie wymiany połowy podzespołów.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników 80-tek i proszę o pomoc
Z góry ślicznie dziękuje:)

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 01 gru 2009, 17:43

Czy w tym silniku jest czujnik polozenia przepustnicy ? . Mialem podobne objawy w golfie 3 i okazalo sie ze walniety byl wlasnie czujnik polozenia przepustnicy . Moze jeszcze byc silniczek krokowy ale nie jestem tego pewien .

[ Dodano: 2009-12-01, 17:52 ]
O widze ze piszesz o nim na dole , ja bym postawil na ten czujnik polozenia przepustnicy .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl