Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,8 PM] Ciężkie odpalanie po postoju PRZECZYTAJ

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Emildmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 06 paź 2016, 21:04
Lokalizacja: Dolnyśląsk

[B3 1,8 PM] Ciężkie odpalanie po postoju PRZECZYTAJ

Post autor: Emildmo » 17 paź 2016, 20:54

Panowie temat nie jedno krotnie wałkowany a mianowicie ciężkie odpalanie na zimnym silniku (MONO-JETRONIC). Przepatrzyłem fora wzdłuż i wszerz i nie mogę znaleźć rozwiązania problemu skończyły mi się pomysły po tym jak :
-wymieniłem czujnik temp. ECU
-wymieniłem świece
-wymieniłem podciśnienia
-wymieniłem rozrząd
-sprawdziłem cały układ zapłonowy: czujnik halla, cewkę zapłonową, kopułkę, palec, przewody, przebicia, pojawianie się impulsów na cewce, usunąłem(pod względem elektrycznym tzn. zasilanie i impulsy brane były z cewki) instalację gazową,
-sprawdziłem zasilania na cewce i wtryskiwaczu
-ustawiłem zapłon
-sprawdziłem opory czujników temperatury: powietrza, płynu (książkowe)
-sprawdziłem opór wtryskiwacza
-sprawdziłem opór czujnika położenia przepustnicy
-sprawdziłem silnik krokowy i czujnik otwarcia przepustnicy
WSZYSTKO KSIĄŻKOWE
-sprawdziłem elektrozawory od gazu
-sprawdziłem układ paliwowy: przekaźnik, ciśnienie pompy, regulator ciśnienia (mierzyłem ciśnienie) WSZYSTKO KSIĄŻKOWE
-sprawdziłem ciśnienie sprężania wszystkie cylindry 11,1 bar (lekko ciepły)
-robiłem adaptacje jeździłem tylko na benzynie
-jeździłem z sondą/ bez sondy/ zmasowaną sondą
- próbowałem odpalać z filtrem bez filtra
- próbowałem odpalać z naciskaniem gazu, dotykaniem chwilowym gazu
- próbowałem z odpinaniem zaworów od oparów paliwa (filtr z węglem aktywnym)
NIC NIE DAJE EFEKTÓW
Już naprawdę nie mam pomysłów, jeszcze tylko u wróżki nie byłem...
Ktoś ma jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 paź 2016, 22:37

Co znaczy pod pojęciem ciężkie odpalanie?? bo jak mylisz ze od strzała to jesteś w błędzie.

Emildmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 06 paź 2016, 21:04
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: Emildmo » 17 paź 2016, 22:46

Pod pojęciem ciężko rozumiem długo ponad 4-5 sek a nawet i dłużej. Chodzi o to że kręci bez żadnych oznak (nie że od czasu do czasu załapie i kręci dalej). Kręci kręci aż nagle załapie i chodzi bez żadnego problemu, jak odpali tak już pracuje. Zaraz po zgaszeniu, oraz jak jest ciepły, letni praktycznie od szczała. Żadnych oznak podczas jazdy pracuje i jeździ bardzo dobrze.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 paź 2016, 22:53

Do 3s jest normalne bo szybciej nie odpali inaczej mówiąc 2-3 obroty wału.

Jak masz dłużej niż 5s bo po tym bym sie dopiero martwił nie brałeś jeszcze pod uwagę rozrusznika.

Emildmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 06 paź 2016, 21:04
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: Emildmo » 17 paź 2016, 23:06

2-3 obroty traktuje normalnie i cieszyłbym się gdyby tak było. Ale teraz to ja kręcę i czekam dosyć długo tak szczerze mówiąc to on śmiało z 10 obrotów wałem wykonuje. Rozrusznik raczej w porządku.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 paź 2016, 23:24

Raczej, zmierz napięcie na aku podczas rozruchu.

Emildmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 06 paź 2016, 21:04
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: Emildmo » 24 paź 2016, 20:22

Rozrusznik rozebrałem wyczyściłem przesmarowałem szczotki w dobrym stanie. Napięcie podczas rozruchu spada do 10,3 V.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 paź 2016, 20:38

Najlepiej to nagraj mi dźwięk odpalania.

Emildmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 06 paź 2016, 21:04
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: Emildmo » 27 paź 2016, 21:54

Wskazówka?
Odpaliłem go dzisiaj rano pochodził pół minuty. Przyszedłem po pół godziny i zapalił od strzała i to lepiej niż na ciepłym.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 paź 2016, 22:22

Nie ma wskazówki te silniki tak mają zbyt długi kolektor dolotowy i duża odległość wtrysku od garu. Brak dawki przed rozruchowej a paliwo dopiero wtrysk daje jak silnik kreci.

Te odpalanie po czasie od strzałą to efekt że jeszcze mieszanka nie wyparowała z kolektora dolotowego.

Emildmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 06 paź 2016, 21:04
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: Emildmo » 07 lis 2016, 19:43

Kolejne moje spostrzeżenie to takie że jak zaczynam kręcić to 2 pierwsze obroty wału tak jakby łapał później wykona 3-4 obroty ,,jałowo'' i nagle załapie.

[ Dodano: 2016-10-27, 22:36 ]
A walczę z tym tematem ponieważ znajomy ma identyczną 80-tkę z tym samym silnikiem 1,8s tak samo lpg i na PB z rana pali od ,,strzała''.

[ Dodano: 2016-11-07, 19:43 ]
Czy możliwe aby mój problem spowodowany był brakiem emulatora wtryskiwacza? Tzn. podczas jazdy na gazie impuls do wtryskiwacza jest rozłączany przez zwykły przekaźnik.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 lis 2016, 19:59

Nie, emulatory się daję tylko wtedy jak sterownik głupieje bez wtrysku. W twoim przypadku jedynie rzuci błędem.

Emildmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 06 paź 2016, 21:04
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: Emildmo » 07 lis 2016, 20:33

Zastanawiam się nad kwestią nagaru w silniku, a dlaczego?
W zeszłym tygodniu przed odpalaniem bez kluczyka w stacyjce zakręciłem rozrusznikiem ,,na krótko'' przez ok 4-5 sekund po czym wsiadłem do auta i odpaliło ,,od strzała''. Od czasu do czasu lubi sobie przykopcić co nie mogę uznać tak do końca ponieważ na okrągło jeżdżę w wilgotnych warunkach (pogoda w górach).

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 lis 2016, 20:43

Nagar jedynie ma wpływ na kompresje ale jak sprawny rozrusznik i dobry akumulator to nie robi różnicy.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 lis 2016, 18:52

Emildmo pisze:W zeszłym tygodniu przed odpalaniem bez kluczyka w stacyjce zakręciłem rozrusznikiem ,,na krótko'' przez ok 4-5 sekund po czym wsiadłem do auta i odpaliło ,,od strzała''.
Nie wiem czy było to poruszane w temacie ale może występuje u ciebie zjawisko zalewania paliwem po zgaszeniu spowodowane nieszczelnościami.

Kręcąc bez zapłonu przepompowałeś nadmiar pozostałego paliwa do wydechu i przy właściwym odpalaniu już dostał właściwą dawkę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl