Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Ciężko odpala na zimnym silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

[B3 1.8 PM] Ciężko odpala na zimnym silniku

Post autor: BLUECONECT » 11 lip 2010, 20:05

Witam! Mam problem z moim autkiem, gdyż od ok. 2 tyg. ciężko odpala na zimnym silniku... Po przejechaniu kilku kilometrów wszystko wraca do normy. Mechanik zasugerował wymianę świec- więc kupiłem NGK(tróljelektrodowe), ale to i tak nie pomogło!!! Wydaje mi się, że na tych nowych świecach jest jeszcze minimalnie gorzej... :cry: Dodam,że wcześniej chodił pięknie na zwykłych Iskrach... Jaka może być przyczyna tego, że gorzej odpala (i to latem)? Proszę o pomoc...

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 11 lip 2010, 21:20

Mechanik miał rację ale pewno o przewodach WN nie wspomniał. Dlaczego tak się dzieje...otóż różnica temperatur powoduje powstanie wilgoci. Sprawdź wieczorem czy kable nie świecą. Warto też zdjąć kopułkę i sprawdzić palec rozdzielacza oraz styki kopułki. Na końcu sprawdź poprawne działanie czujnika halla - choć on by wariował przy rozgrzanym silniku.

Awatar użytkownika
merex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 03 cze 2010, 10:36
Lokalizacja: EPD/ Łódź

Post autor: merex » 09 lis 2010, 15:29

Sprawdź lampą stroboskopową ustawienie zapłonu...

Awatar użytkownika
mezik0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 668
Rejestracja: 01 wrz 2008, 13:33
Lokalizacja: Ostrowiec Św Opatów

Post autor: mezik0 » 09 lis 2010, 16:10

przewody i kopułka z palcem te elementy do sprawdzenia u mnie wymiana pomogła

vaio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 21 sty 2011, 00:56
Lokalizacja: wawa\ursynów

Post autor: vaio » 18 mar 2011, 18:01

Ja się podepnę się pod temat otóż mam silnik 1.8s gaźnik i więc tak został wymieniony rozrząd kable i świece były trzy iskrowe a teraz są jedną na początku nie było problemów z odpaleniem nawet na gazie
1. problem powstał ostatni zatankowałem gazu za 30 pln zrobiłem 20km postawiłem po domem a potem kaplica nie chciał odpalić po bardzo długim kręceniu w końcu zapalił na benzynie ale nie tak jak trzeba pedał gazu w podłodze a on dopiero po czasie załapuje obroty gdy silnik ciepły problemu nie ma pali normalnie. Czego powinienem się czepnąć.
2. Silnik bardzo szybko zaczyna łapać temperaturę, dochodzi do 100 i włancza się wentylator otóż płynu chłodzącego w ogóle nie ubywa niby fajnie mieć ciepło w aucie ale po przejechaniu nawet 2 km gdy silnik całkowicie zimny już jest 100 stopni.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 18 mar 2011, 18:34

Teoretycznie można by uznać, że taki wzrost temperatury jest spowodowany zawieszeniem się termostatu w pozycji mały obieg. Ale i tak przejechanie 2km i 100`C :shock: .
Ja bym na miejscu kolegi wymienił czujnik od wskazań temperatury. Zalecam również looknięcie na wlępę w klapie bagażnika i wpisanie sobie w profil dokładnego oznaczenia silnik <ok> .

vaio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 21 sty 2011, 00:56
Lokalizacja: wawa\ursynów

Post autor: vaio » 18 mar 2011, 18:51

a spoko jutro zrobię porządek i napisze ten silnik a ten czujnik gdzie on jest dokładnie umiejscowiony i on powoduje że silnik tak szybko się nagrzewa aż dziwota z te grzanie to dokładnie przejechanie krótkiego odcinku na parkingu powoduje już niesamowity wzrost

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 18 mar 2011, 19:41

[quote="vaio"] ten czujnik gdzie on jest dokładnie umiejscowiony/quote]
Czujniki są zamontowane na króćcu wodnym przy głowicy, zależy od silnika, który czujnik jest od wskazania temp. na zegarach ;-)
Jeśli czujnik jest walnięty to może wariować i pokazywać jak mu się podoba w danej chwili.
A gdy jest te 100st. to sprawdź czy dolny przewód od chłodnicy jest ciepły, czy zimny.

grzesiu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 116
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Białystok

Post autor: grzesiu88 » 20 mar 2011, 12:38

Jak na zimnym silniku słabo odpala to może być czujnik temperatury od ssania. A wolne obroty na zimnym trzyma?

Co do bardzo szybkiego nagrzewania się to sprawdź czujniki, bo raczej niemożliwe żeby tak szybko się zagrzał tym bardziej, że gorąco nie jest ;-) .

vaio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 21 sty 2011, 00:56
Lokalizacja: wawa\ursynów

Post autor: vaio » 21 mar 2011, 13:35

co do temperatury to już wiadomo co pompa wody po wymianie jest gitara a co do odpalania to fakt na ssaniiu czasami trzyma czasami nie trzyma a już tak zimno nie jest. A gdzie mieści się ten czujnik od ssania??

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 21 mar 2011, 20:05

Na króćcu przy głowicy. W PM jest to przeważnie dolny czujnik, ale nie we wszystkich tak jest ;-)

Awatar użytkownika
DominikB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 05 lip 2011, 12:42

Post autor: DominikB4 » 15 lip 2011, 09:44

Podepnę się pod temat ja mam silnik 1.8s JN 90PS i po nocy kiedy jest maxymalnie zimny ciezko mu odpalić ,kręci po kilka razy, długo w koncu zaskakuje. Musze mu pulsacyjnie gazu dodawać , potem jakoś w miarę chodzi na niskich obrotach dopiero jak sie zagrzeje do 50stopni to już ma normalne obroty 900. Wczesniej jak zimny to pracuje tak jak by nie miał ssania wogole , obroty 650 . Pomocy Kable wymienione ćwiece ok kopułka , cewka , palec wymienione

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 15 lip 2011, 10:38

Kolego jak się nie myle to masz u siebie niebieski czujnik temperatury płynu wkręcony w kruciec węża wodnego. Spróbuj odpiąć od niego wtyczke i odpalić zimy silnik.

Awatar użytkownika
DominikB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 05 lip 2011, 12:42

Post autor: DominikB4 » 15 lip 2011, 22:55

Oj co ja się dzisiaj nakombinowałem, w tej chwili to już mam Mega problem: Czujnik niebieski wymieniony i dalej to samo przy odpalonym silniku jak by nie miał nadal ssania sprawdzałem opornikiem tą wtyczke od dodatkowego wtrysku i nie ma tam prądu, a wogóle to jaki tam prąd idzie 12V?? I silnik mi szarpie na jałowym faluje obroty i tak przy jeździe od 1500 obr przerywa szarpie itp nie wiem co mam robić chodzi jak traktor na niższych obrotach na jałowym tu tu tu jak by wypadał zapłon czy co ?? Dodam , że rurka od odmy idąca do przepustnicy już jest cała bo była dziurawa i nadal to samo Pomocy!!!!

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 16 lip 2011, 00:01

kolego, wykrec wszystkie swiece i porownaj czy nie sa okopcone a jesli tak to ktora najbardziej bo wyglada to jakby nie palil na jeden cylinder.
Oczywiscie nie jest to tak straszne gdyz u mnie nie palil na pierwszy cylinder a okazalo sie ze przewod odpowietrzajacy serwo na ktorym jest taki zaworek on byl dziurawy i to powodowalo chodzenie jak traktor, szarpanie itp

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl