Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 16V ACE 140KM] czerwona kontrolka oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
arek1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 15 gru 2013, 10:12
Lokalizacja: Garwolin

[B4 2.0 16V ACE 140KM] czerwona kontrolka oleju

Post autor: arek1986 » 22 gru 2013, 20:26

Hej wszystkim :)

jestem tutaj nowym użytkownikiem forum i zarazem szczęśliwym posiadaczem audi (przynajmniej tak mi się wydaje) :)
Ale jak to samochód zawsze coś musi wyskoczyć he he, i tutaj mała prośba o pomoc bo dopiero poznaje to autko :)
Otóż gdy np. rano odpalę autko i przejadę kilka km, to jak w temacie zapala się na chwilkę ta kontrolka i gaśnie .. i tak jest kilka razy i później się uspokaja.
Silnik nie bierze oleju i według dodatkowego zegara ciśnienie oleju to też trzyma jak się należy, więc nie wiem o co kaman...
Proszę Was o jakieś porady sugestie :)

adam_wdz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 19 lis 2010, 08:23
Lokalizacja: Łódż

Post autor: adam_wdz » 22 gru 2013, 20:39

Sprawdź przewód na czujniku ciśnienia oleju chyba się poluzował,ja tak miałem.

arek1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 15 gru 2013, 10:12
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: arek1986 » 22 gru 2013, 20:42

adam_wdz pisze:Sprawdź przewód na czujniku ciśnienia oleju chyba się poluzował,ja tak miałem.


a jeśli możesz mi powiedzieć gdzie on się znajduje mniej więcej :)


P.s a czy np. zbliżająca się wymiana oleju może właśnie sygnalizować przez ten czujnik ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 gru 2013, 20:53

P.s a czy np. zbliżająca się wymiana oleju może właśnie sygnalizować przez ten czujnik ?
W audi 80 niema takiej funkcji. A czujniki masz na podstawie filtra oleju.
Na forum nie raz opisywałem jak się je sprawdza (ale nie chce mi się pisać któryś raz z kolei ani szukać tematu.
Czujnik niskiego ciśnienia masz zintegrowany w "bańką" od wskaźnika ciśnienia oleju z dodatkowych zegarów.

arek1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 15 gru 2013, 10:12
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: arek1986 » 22 gru 2013, 21:08

aldi pisze:
P.s a czy np. zbliżająca się wymiana oleju może właśnie sygnalizować przez ten czujnik ?
W audi 80 niema takiej funkcji. A czujniki masz na podstawie filtra oleju.
Na forum nie raz opisywałem jak się je sprawdza (ale nie chce mi się pisać któryś raz z kolei ani szukać tematu.
Czujnik niskiego ciśnienia masz zintegrowany w "bańką" od wskaźnika ciśnienia oleju z dodatkowych zegarów.


wiem i wierzę że jest to męczące za każdym razem opisywać temat który pojawia się po raz kolejny :) więc sorki :)

no to trudno postaram się przeszukać forum i może znajdę :)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 gru 2013, 23:02

Dobra znalazłem: https://audi80.pl/b4-abt-20-91r-prze ... 994,15.htm
Tylko wcześniej pisałem u ciebie czujnik niskiego ciśnienia jest zintegrowany z bańką. Złącze WK to sygnał do kontrolki a WK to sygnał na zegar nie zamień ich kabli.

arek1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 15 gru 2013, 10:12
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: arek1986 » 23 gru 2013, 06:50

aldi pisze:Dobra znalazłem: https://audi80.pl/b4-abt-20-91r-prze ... 994,15.htm
Tylko wcześniej pisałem u ciebie czujnik niskiego ciśnienia jest zintegrowany z bańką. Złącze WK to sygnał do kontrolki a WK to sygnał na zegar nie zamień ich kabli.

Dzięki aldi za pomoc w znalezieniu tematu :-) trzeba się tym zająć bo jak się zapali to daje trochę do myślenia

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 19 kwie 2014, 23:03

Szybkie i ważne pytanie Panowie zanim silnik zdechnie... :roll: Dzisiaj przy 2100 obr zapaliła mi się kontrolka oleju oraz brzęczyk też dał znać o sobie, na 1,2,3 biegu kontrolka się nie zapala, na 4 biegu raz, natomiast na 5 biegu kilka razy. W drodze powrotnej z wycieczki kontrolka zapaliła się tylko raz na 5 biegu i zgasła, jak za każdym razem po przekroczeniu 2100-2300 obr. Silnik pracuje normalnie, nic nie stuka(pojęcie względne w 16V :-D ) , nie dymi, moc ta sama, generalnie wszystko w normie. O co chodzi, pompa nie daje rady?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 kwie 2014, 11:19

Sprawdź czy czujnik wysokiego ciśnienia dobrze kontaktuje bo jak się odłączy to będzie zapalać się kontrolka powyżej 2 kRPM. Druga sprawa to sprawdź ciśnienie oleju zewnętrznym zegarem albo od razu wymień czujnik wysokiego ciśnienia.

Numer czujnika wysokiego ciśnienia (1,8 Bar): 056919081E i powinien mieć miały plastik jeśli nie masz z białym to może być 1,4Bar z szarym.

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 24 kwie 2014, 16:52

aldi, podjadę do jakiegoś mechanika we wtorek i sprawdzę ciśnienie jak piszesz, bo w 16v spadek ciśnienia zazwyczaj kończy się obróconą panewką. Oglądałem dzisiaj czujnik i jest podłączony, a najlepsze jest to, że zrobiłem jakieś 20 kilometrów i ani razu kontrolka się nie włączyła... :roll: Może faktycznie czujnik świruje ale w strachu jestem nie powiem.

[ Dodano: 2014-04-24, 16:50 ]
aldi, ciśnienie sprawdzone manometrem, na wolnych obr 1 do 1.3 bar, przy 2000obr 2.5 do 3 bar, czujnik wymieniony na SWAG 1.6-2 bar, dodatkowe zegary założone i na nich, wolne obr 1 bar, przy 2000obr 2.5 bar, kontrolka oleju przez ost dwa dni się nie załączała, dzisiaj non stop daje znać tylko na 4 i 5 biegu. :roll: Zrobiłem też próbę i zdjąłem kabel z czujnika wysokiego ciśnienia, po przygazowaniu na luzie pow 2000obr kontrolka się nie zaświeciła, jakieś pomysły? :roll:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 kwie 2014, 20:19

keczy pisze:po przygazowaniu na luzie pow 2000obr kontrolka się nie zaświeciła, jakieś pomysły? :roll:
Może na za krótki czas podniosłeś obroty bo jak dobrze pamiętam to działa z lekkim opóźnieniem. Albo druga opcja to może nie ten czujnik odłączałeś. Albo trzecia opcja to szwankuje moduł od kontroli ciśnienia oleju.

A te ciśnienia nie są zbyt optymistyczne. Sprawdzane było na dobrze rozgrzanym silniku? Bo jak z ledwie zagrzanym płynem do 90°C to możliwe że po gdy olej złapie to 80-90°C to ciśnienie jest już za małe. Aby olej rozgrzał się do temperatury płynu trzeba przejechać 15-20km (spokojnie jadąc).

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 24 kwie 2014, 21:50

aldi pisze:A te ciśnienia nie są zbyt optymistyczne. Sprawdzane było na dobrze rozgrzanym silniku? Bo jak z ledwie zagrzanym płynem do 90°C to możliwe że po gdy olej złapie to 80-90°C to ciśnienie jest już za małe. Aby olej rozgrzał się do temperatury płynu trzeba przejechać 15-20km (spokojnie jadąc).
Problem rozwiązany, dzisiaj zrobiłem resztę instalacji od dodatkowych zegarów(poprzednią ktoś częściowo wyciął i ukradł zegary), odpaliłem silnik i poczekałem, aż temp oleju osiągnie ok 90C, przeraziło mnie, to co zobaczyłem na wskaźniku ciśnienia... Wolne obroty jakieś 0.6-0.7 bar, 2000 obrotów 1.6-1.7 bar i to na oleju mineralnym Liqui Moly :roll: Szukam na tą chwilę pompę oleju, wymienię i zobaczę czy coś pomoże :-|

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 kwie 2014, 21:58

Może zobacz na innym oleju, ewentualnie zmień też filtr oleju.
Ja ostatnio w AEBie zmieniałem bo potrafiła się po nagrzaniu kontrolka zapalić powyżej 2kRPM. Efekt po wymianie na toprana ;-) :

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 01 maja 2014, 21:18

aldi, olej wymieniany był jakieś 1500 kilometrów temu, razem z większym serwisem silnika... :-? Filtr fakt, że lipny bo Filtron ale zaczęły też klepać popychacze jak olej się nagrzeje na maxa, na mój niezbyt ścisły rozum nie dostają wystarczającej ilości oleju? Ps; dobre ciśnienie na manometrze <ok>

[ Dodano: 2014-05-01, 21:17 ]
aldi, można w jakiś sposób sprawdzić czy pompa oleju jest sprawna, warsztat np? Wymieniłem pompę oleju, panewki na korbach, olej, filtr mann i dalej to samo, ciśnienie poniżej 2 bar przy 2000obr. Wole sprawdzić, czy pompa stara i nowa są okej zanim wyciągnę silnik na wymianę głównych panewek.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 02 maja 2014, 19:00

Tutaj na końcu jest opisane jak pomierzyć pompę szczelinomierzem: http://workshop-manuals.com/volkswagen/ ... on_system/

Sam ostatnio się zastanawiałem nad tym jak sprawdzić pompę oleju: https://audi80.pl/a4-b5-18t-aeb-co-s ... t88248.htm
Ale ostatecznie tylko po testowałem zaworek upustowy wykręcony z pompy i wsadziłem tani zamiennik z pozytywnym skutkiem.

Miałem nawet wycinać kawałek blachy aby można było zakryć wyjście pompy, podłączyć manometr zanurzyć smoka w oleju i kręcąc wiertarką sprawdzić ciśnienie. Ale sobie darowałem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl