[B4 2.0 16V ACE 140KM] czerwona kontrolka oleju
[B4 2.0 16V ACE 140KM] czerwona kontrolka oleju
Hej wszystkim
jestem tutaj nowym użytkownikiem forum i zarazem szczęśliwym posiadaczem audi (przynajmniej tak mi się wydaje)
Ale jak to samochód zawsze coś musi wyskoczyć he he, i tutaj mała prośba o pomoc bo dopiero poznaje to autko
Otóż gdy np. rano odpalę autko i przejadę kilka km, to jak w temacie zapala się na chwilkę ta kontrolka i gaśnie .. i tak jest kilka razy i później się uspokaja.
Silnik nie bierze oleju i według dodatkowego zegara ciśnienie oleju to też trzyma jak się należy, więc nie wiem o co kaman...
Proszę Was o jakieś porady sugestie
jestem tutaj nowym użytkownikiem forum i zarazem szczęśliwym posiadaczem audi (przynajmniej tak mi się wydaje)
Ale jak to samochód zawsze coś musi wyskoczyć he he, i tutaj mała prośba o pomoc bo dopiero poznaje to autko
Otóż gdy np. rano odpalę autko i przejadę kilka km, to jak w temacie zapala się na chwilkę ta kontrolka i gaśnie .. i tak jest kilka razy i później się uspokaja.
Silnik nie bierze oleju i według dodatkowego zegara ciśnienie oleju to też trzyma jak się należy, więc nie wiem o co kaman...
Proszę Was o jakieś porady sugestie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W audi 80 niema takiej funkcji. A czujniki masz na podstawie filtra oleju.P.s a czy np. zbliżająca się wymiana oleju może właśnie sygnalizować przez ten czujnik ?
Na forum nie raz opisywałem jak się je sprawdza (ale nie chce mi się pisać któryś raz z kolei ani szukać tematu.
Czujnik niskiego ciśnienia masz zintegrowany w "bańką" od wskaźnika ciśnienia oleju z dodatkowych zegarów.
aldi pisze:W audi 80 niema takiej funkcji. A czujniki masz na podstawie filtra oleju.P.s a czy np. zbliżająca się wymiana oleju może właśnie sygnalizować przez ten czujnik ?
Na forum nie raz opisywałem jak się je sprawdza (ale nie chce mi się pisać któryś raz z kolei ani szukać tematu.
Czujnik niskiego ciśnienia masz zintegrowany w "bańką" od wskaźnika ciśnienia oleju z dodatkowych zegarów.
wiem i wierzę że jest to męczące za każdym razem opisywać temat który pojawia się po raz kolejny więc sorki
no to trudno postaram się przeszukać forum i może znajdę
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dobra znalazłem: https://audi80.pl/b4-abt-20-91r-prze ... 994,15.htm
Tylko wcześniej pisałem u ciebie czujnik niskiego ciśnienia jest zintegrowany z bańką. Złącze WK to sygnał do kontrolki a WK to sygnał na zegar nie zamień ich kabli.
Tylko wcześniej pisałem u ciebie czujnik niskiego ciśnienia jest zintegrowany z bańką. Złącze WK to sygnał do kontrolki a WK to sygnał na zegar nie zamień ich kabli.
aldi pisze:Dobra znalazłem: https://audi80.pl/b4-abt-20-91r-prze ... 994,15.htm
Tylko wcześniej pisałem u ciebie czujnik niskiego ciśnienia jest zintegrowany z bańką. Złącze WK to sygnał do kontrolki a WK to sygnał na zegar nie zamień ich kabli.
Dzięki aldi za pomoc w znalezieniu tematu trzeba się tym zająć bo jak się zapali to daje trochę do myślenia
Szybkie i ważne pytanie Panowie zanim silnik zdechnie... :roll: Dzisiaj przy 2100 obr zapaliła mi się kontrolka oleju oraz brzęczyk też dał znać o sobie, na 1,2,3 biegu kontrolka się nie zapala, na 4 biegu raz, natomiast na 5 biegu kilka razy. W drodze powrotnej z wycieczki kontrolka zapaliła się tylko raz na 5 biegu i zgasła, jak za każdym razem po przekroczeniu 2100-2300 obr. Silnik pracuje normalnie, nic nie stuka(pojęcie względne w 16V ) , nie dymi, moc ta sama, generalnie wszystko w normie. O co chodzi, pompa nie daje rady?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Sprawdź czy czujnik wysokiego ciśnienia dobrze kontaktuje bo jak się odłączy to będzie zapalać się kontrolka powyżej 2 kRPM. Druga sprawa to sprawdź ciśnienie oleju zewnętrznym zegarem albo od razu wymień czujnik wysokiego ciśnienia.
Numer czujnika wysokiego ciśnienia (1,8 Bar): 056919081E i powinien mieć miały plastik jeśli nie masz z białym to może być 1,4Bar z szarym.
Numer czujnika wysokiego ciśnienia (1,8 Bar): 056919081E i powinien mieć miały plastik jeśli nie masz z białym to może być 1,4Bar z szarym.
aldi, podjadę do jakiegoś mechanika we wtorek i sprawdzę ciśnienie jak piszesz, bo w 16v spadek ciśnienia zazwyczaj kończy się obróconą panewką. Oglądałem dzisiaj czujnik i jest podłączony, a najlepsze jest to, że zrobiłem jakieś 20 kilometrów i ani razu kontrolka się nie włączyła... :roll: Może faktycznie czujnik świruje ale w strachu jestem nie powiem.
[ Dodano: 2014-04-24, 16:50 ]
aldi, ciśnienie sprawdzone manometrem, na wolnych obr 1 do 1.3 bar, przy 2000obr 2.5 do 3 bar, czujnik wymieniony na SWAG 1.6-2 bar, dodatkowe zegary założone i na nich, wolne obr 1 bar, przy 2000obr 2.5 bar, kontrolka oleju przez ost dwa dni się nie załączała, dzisiaj non stop daje znać tylko na 4 i 5 biegu. :roll: Zrobiłem też próbę i zdjąłem kabel z czujnika wysokiego ciśnienia, po przygazowaniu na luzie pow 2000obr kontrolka się nie zaświeciła, jakieś pomysły? :roll:
[ Dodano: 2014-04-24, 16:50 ]
aldi, ciśnienie sprawdzone manometrem, na wolnych obr 1 do 1.3 bar, przy 2000obr 2.5 do 3 bar, czujnik wymieniony na SWAG 1.6-2 bar, dodatkowe zegary założone i na nich, wolne obr 1 bar, przy 2000obr 2.5 bar, kontrolka oleju przez ost dwa dni się nie załączała, dzisiaj non stop daje znać tylko na 4 i 5 biegu. :roll: Zrobiłem też próbę i zdjąłem kabel z czujnika wysokiego ciśnienia, po przygazowaniu na luzie pow 2000obr kontrolka się nie zaświeciła, jakieś pomysły? :roll:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może na za krótki czas podniosłeś obroty bo jak dobrze pamiętam to działa z lekkim opóźnieniem. Albo druga opcja to może nie ten czujnik odłączałeś. Albo trzecia opcja to szwankuje moduł od kontroli ciśnienia oleju.keczy pisze:po przygazowaniu na luzie pow 2000obr kontrolka się nie zaświeciła, jakieś pomysły? :roll:
A te ciśnienia nie są zbyt optymistyczne. Sprawdzane było na dobrze rozgrzanym silniku? Bo jak z ledwie zagrzanym płynem do 90°C to możliwe że po gdy olej złapie to 80-90°C to ciśnienie jest już za małe. Aby olej rozgrzał się do temperatury płynu trzeba przejechać 15-20km (spokojnie jadąc).
Problem rozwiązany, dzisiaj zrobiłem resztę instalacji od dodatkowych zegarów(poprzednią ktoś częściowo wyciął i ukradł zegary), odpaliłem silnik i poczekałem, aż temp oleju osiągnie ok 90C, przeraziło mnie, to co zobaczyłem na wskaźniku ciśnienia... Wolne obroty jakieś 0.6-0.7 bar, 2000 obrotów 1.6-1.7 bar i to na oleju mineralnym Liqui Moly :roll: Szukam na tą chwilę pompę oleju, wymienię i zobaczę czy coś pomoże :-|aldi pisze:A te ciśnienia nie są zbyt optymistyczne. Sprawdzane było na dobrze rozgrzanym silniku? Bo jak z ledwie zagrzanym płynem do 90°C to możliwe że po gdy olej złapie to 80-90°C to ciśnienie jest już za małe. Aby olej rozgrzał się do temperatury płynu trzeba przejechać 15-20km (spokojnie jadąc).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
aldi, olej wymieniany był jakieś 1500 kilometrów temu, razem z większym serwisem silnika... Filtr fakt, że lipny bo Filtron ale zaczęły też klepać popychacze jak olej się nagrzeje na maxa, na mój niezbyt ścisły rozum nie dostają wystarczającej ilości oleju? Ps; dobre ciśnienie na manometrze <ok>
[ Dodano: 2014-05-01, 21:17 ]
aldi, można w jakiś sposób sprawdzić czy pompa oleju jest sprawna, warsztat np? Wymieniłem pompę oleju, panewki na korbach, olej, filtr mann i dalej to samo, ciśnienie poniżej 2 bar przy 2000obr. Wole sprawdzić, czy pompa stara i nowa są okej zanim wyciągnę silnik na wymianę głównych panewek.
[ Dodano: 2014-05-01, 21:17 ]
aldi, można w jakiś sposób sprawdzić czy pompa oleju jest sprawna, warsztat np? Wymieniłem pompę oleju, panewki na korbach, olej, filtr mann i dalej to samo, ciśnienie poniżej 2 bar przy 2000obr. Wole sprawdzić, czy pompa stara i nowa są okej zanim wyciągnę silnik na wymianę głównych panewek.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tutaj na końcu jest opisane jak pomierzyć pompę szczelinomierzem: http://workshop-manuals.com/volkswagen/ ... on_system/
Sam ostatnio się zastanawiałem nad tym jak sprawdzić pompę oleju: https://audi80.pl/a4-b5-18t-aeb-co-s ... t88248.htm
Ale ostatecznie tylko po testowałem zaworek upustowy wykręcony z pompy i wsadziłem tani zamiennik z pozytywnym skutkiem.
Miałem nawet wycinać kawałek blachy aby można było zakryć wyjście pompy, podłączyć manometr zanurzyć smoka w oleju i kręcąc wiertarką sprawdzić ciśnienie. Ale sobie darowałem.
Sam ostatnio się zastanawiałem nad tym jak sprawdzić pompę oleju: https://audi80.pl/a4-b5-18t-aeb-co-s ... t88248.htm
Ale ostatecznie tylko po testowałem zaworek upustowy wykręcony z pompy i wsadziłem tani zamiennik z pozytywnym skutkiem.
Miałem nawet wycinać kawałek blachy aby można było zakryć wyjście pompy, podłączyć manometr zanurzyć smoka w oleju i kręcąc wiertarką sprawdzić ciśnienie. Ale sobie darowałem.