Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT]Czujnik IAT i...

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

[B4 ABT]Czujnik IAT i...

Post autor: Roman_S » 08 lip 2013, 22:35

Witam. Mam kilka krótkich pytań odnośnie dwóch czujniczków ,które sen mi z powiek spędzają...
1. Jak wygląda czujnik IAT? Nie pytam gdzie się znajduje bo to akurat wiem, chodzi mi tylko które to ustrojstwo? Jeżeli ktoś poratowałby zdjęciem ,byłoby cudnie :P
2.Na wężu płynu chłodzącego są dwa czujniczki-pierwszy ,niebieski na 2 piny i drugi ,szary ,na 3 piny-czy ten drugi to czujnik temperatury płynu chłodzącego?Nie mylę się? Jeśli tak(jeśli nie to w sumie też...) ,to czy ktoś mógłby mi powiedzieć, gdzie takowy dostanę?? Bo coś chyba słabo szukam...

Proszę chłopaki o pomoc to już chyba ostatnie z możliwych przyczyn nierównej pracy mojej audiczki <piwo>

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 08 lip 2013, 23:12

czujnik szry podaje tylko dane na zegary,a niebieski do kompa

czujnik temp. powietrza dolotowego o ile się nie mylę to takiego nie ma,a jeżeli jest to będzie integralną częścią wtryskiwacza

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 09 lip 2013, 00:42

Taki czujnik jest i znajduje się w takim małym "uszku" z boku wtrysku.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 lip 2013, 05:58

Ale on mało ma spólnego z nierówną pracą silnika.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 09 lip 2013, 17:08

A ja właśnie przerzuciłem pół internetu i wyczytałem że ma..Chyba że masz kolego jakiś inny pomysł, co może być przyczyną falowania i dławienia się na zimnym??
W każdym razie dzięki za odpowiedzi, poszukam uszka ;)
Czyli jeśli szary 3-pinowy czujnik przekazuje dane na zegary to nie ma nic wspólnego z pracą silnika, nie mylę się?Niebieski mam już wymieniony.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 lip 2013, 20:48

Czujnik IAT koryguje tylko dawkę paliwa zależną od temperatury powietrza, nie działa chwilowo szybko tylko powolne. Nawet gdyby było uszkodzone to jedynie byś odczuł zwiększone zużycie paliwa nic poza tym.

Przyczyń dławienia może być multum. Zrobiłeś choć podstawową sprawę jak podpięcie pod kompa? pewnie nie ludzie zawsze zaczynają od wymiany do wymiany części.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 09 lip 2013, 21:58

Zrobiłem kolego, komputer wywala błąd czujnika temperatury powietrza zasysanego i nic poza tym ;)

[ Dodano: 2013-07-12, 14:20 ]
Jeśli można to proszę moda o zamkniecie tematu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl