Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK]Czujnik położenia wału

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
SŁUPEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 08 paź 2007, 10:34
Lokalizacja: PŁOCK

[ABK]Czujnik położenia wału

Post autor: SŁUPEK » 24 wrz 2008, 09:17

Witam.Czy moglibyscie powiedziec mi gdzie jest czujnik położenia wału w 80-ce z silnikiem 2,0 ABK i nie chodzi mi o halla!Ile jest czujników spalania stukowgo w tym silniku i jaki jest sposób jego montażu.Czy wystarczy go tylko przykręcić i to wszystko?
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 24 wrz 2008, 13:35

Witam. O ile się orientuję nie ma czujnika położenia wału w ABK. JEst tylko czujnik Halla w aparacie zapłonowym.
CZujnik spalania stukowego jest jeden, powinien być przykręcony BEZ ŻADNYCH PODKŁADEK momentem dokładnie 25Nm

SŁUPEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 08 paź 2007, 10:34
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: SŁUPEK » 24 wrz 2008, 16:05

Dziękuję za odpowiedz.Chciałbym jeszcze wiedzieć czemu po wymiania czujnika stukowago wyskakuję mi błąd tego czujnika na VAGu.Może byc to powodem przykręcenia go bez klucza dynanometrycznego?

AdamE

Post autor: AdamE » 24 wrz 2008, 16:14

SŁUPEK pisze:Może byc to powodem przykręcenia go bez klucza dynanometrycznego?
napewno to nie jest od tego, bo klucz dyno służy to tego żeby z odpowiednią siłą go dokręcić i ewentualnie nie zerwać

SŁUPEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 08 paź 2007, 10:34
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: SŁUPEK » 24 wrz 2008, 16:30

Chodzi mi o moment z jakim muszę dokręcić tą śrubę.Może dokręciłem złym momentem i dlatego wyskakuję?

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 24 wrz 2008, 17:01

napewno to nie jest od tego, bo klucz dyno służy to tego żeby z odpowiednią siłą go dokręcić i ewentualnie nie zerwać
- nieprawda.

Odpowiedni moment służy temu, żeby odpowiednio zwiększyć czułość tego czujnika (naprężenie wstępne). Jako element generacyjny zastosowano tutaj SiO(2) i pomiar realizowany jest metodą tensometryczną (w uproszczeniu).

SŁUPEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 08 paź 2007, 10:34
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: SŁUPEK » 25 wrz 2008, 09:40

No to więc czemu wyskakuje ten błąd?

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 25 wrz 2008, 10:45

bo masz uszkodzony czujnik? :roll:
bo masz uszkodzone oklablowanie? :roll:
bo nie dokręciłeś odpowiednim momentem? :roll:
bo masz źle ustawiony zapłon? :roll:
bo masz DUUUŻO za bogatą mieszankę? :roll:

Bez pomiaru oscyloskopowego nic Ci nie powiem :/

SŁUPEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 08 paź 2007, 10:34
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: SŁUPEK » 25 wrz 2008, 12:35

Jeśli chodzi o zapłon to może być za wczesny czy za póżny bo ustawiałem na słuch?Chyba raczej za wczesny?

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 25 wrz 2008, 13:02

na słuch to gośc w szpitalu mogl umrzeć :) :shock: To nie mamy o czym rozmawiać, dopoki nie ustawisz zaplonu :(

SŁUPEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 08 paź 2007, 10:34
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: SŁUPEK » 25 wrz 2008, 15:09

dobra ok.postaram sie sie go ustawić jak najszybciej.A czy na vagu jest możliwość sprawdzenia wartośći kąta wyprzedzenia zapłonu?A mógłbym wiedzieć skąd kolega jest bo jeżeli z okolic Płocka to może podjechałbym na sprawdzenie?

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 25 wrz 2008, 17:59

Zanim pojedziesz gdzieś poustawiać zapłon , to spytaj pierw czy wie jak sie to robi! bo nie jest to tak łatwe jak np. ABT i tak będziesz płacił i jeździł do każdego poprawiać.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 25 wrz 2008, 20:14

SŁUPEK pisze:A czy na vagu jest możliwość sprawdzenia wartośći kąta wyprzedzenia zapłonu?
Nie ma takiej możliwości. VAG pokazuje jedynie kąt dynamiczny, czyli wartość o jaką sterownik silnika zmienia zapłon względem statycznego punktu zapłonu (6 stopni przed ZZ).

Jeżeli w VAG pokazuje się wartość np 15 stopni BTDC to znaczy że zapłon faktycznie występuje 21 stopni przed ZZ.

Jeżeli w VAG pokazuje się wartość np 5 stopni ATDC to znaczy że zapłon faktycznie występuje 1 stopień przed ZZ.

Prawidłowe ustawienie statycznego punktu zapłonu ma bardzo duży wpływ na pracę silnika. Rolę czujnik położenia wału spełnia czujnik Halla.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl