[B4 ABT] Czujnik temperatury zasysanego powietrza G42
[B4 ABT] Czujnik temperatury zasysanego powietrza G42
Witam.
Po diagu vag-iem pokazało mi taki błąd:
00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
523 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - G 42, Czujnik IAT - temperatura wysoka - obwód niski - G42
Pytanie 1 gdzie jest ten czujnik?
Czy na pewno jest walnięty czy może instalacja winna?
Jaki jest numer tej części i ile będzie ona kosztować.
pozdrawiam.
Po diagu vag-iem pokazało mi taki błąd:
00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
523 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - G 42, Czujnik IAT - temperatura wysoka - obwód niski - G42
Pytanie 1 gdzie jest ten czujnik?
Czy na pewno jest walnięty czy może instalacja winna?
Jaki jest numer tej części i ile będzie ona kosztować.
pozdrawiam.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
W ABT ten czujnik jest w zespole wtryskowym. Jak zdejmiesz pokrywę filtra to widać go tuż przy obudowie wtryskiwacza. Poszukaj na forum gdzieś były podane wartości oporów przy danych temperaturach.
Chyba nie występuje oddzielnie. Zaraz sprawdzę.
Występuje cosik takiego jak wspornik zaworu wtryskowego i właśnie na nim jest mocowany ten czujnik. Czy tak jest jak się kupuje nową część niestety nie wiem, podam ten numer ale należałoby to dokladnie sprawdzić.
051 133 029 - wspornik zaworu wtryskowego.
Ewentualnie sprawdzić czy nie występuje razem z górną częścią zespołu wtryskowgo.
Chyba nie występuje oddzielnie. Zaraz sprawdzę.
Występuje cosik takiego jak wspornik zaworu wtryskowego i właśnie na nim jest mocowany ten czujnik. Czy tak jest jak się kupuje nową część niestety nie wiem, podam ten numer ale należałoby to dokladnie sprawdzić.
051 133 029 - wspornik zaworu wtryskowego.
Ewentualnie sprawdzić czy nie występuje razem z górną częścią zespołu wtryskowgo.
Czujnik można sprawdzić i od tego należałoby zacząć czyli sprawdzić dlaczego VAG taki błąd odczytuje a sterownik rejestruje jako usterkę. Podaję rezystancję czujnika mierzoną pomiędzy pinem 1 a 4 wtyczki zespołu wtrysku - pomiar dla temperatury 20 stopni Celsjusza rezystancja prawidłowa 2500 Ohma > dopuszcza się nieznaczne odchyłki plus /minus dla każdej temperatury/ / 40 stp. > 1250, 60stp. > 575, 80 stp. > 325
Tak na marginesie - jak pomagamy to piszmy konkrety, bo postów z których nic nie wynika jest ogromna ilość.
Tak na marginesie - jak pomagamy to piszmy konkrety, bo postów z których nic nie wynika jest ogromna ilość.
Nie wiem jak Ci pomóc, na jaki zakres miałeś ustawiony miernik? jeśli temperatura otoczenia podczas pomiaru IAT była bliska lub równa 20 stopniom Celsjusza to pomiar powinien wynosić w okolicach 2500 Ohma, czujnik ETC ma inne rezystancje i nie należy wzorować się na nim sprawdzając IAT,jaki zakres ustawiłeś podczas sprawdzania na mierniku?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
A mnie się wydawało, że oba czujniki są zbudowane w oparciu o takie same termistory i mają identyczną charakterystykę. Po tym co napisałeś wyżej (wartości rezystancji) również można wysnuć taki wniosek. Co innego jeśli pisząc wzorować miałeś na myśli porównanie wartości rezystancji podczas pracy silnika na podstawie wskazań czujnika ECT. Druga sprawa to taka, że przy poprawnie pracującym termostacie w dolocie czujnik nie powinien osiągnąć temperatury wyższej niż 50*C - po to jest ten termostat żeby zasysane powietrze miało w miarę stałą temperaturę.toldek1 pisze:czujnik ETC ma inne rezystancje i nie należy wzorować się na nim sprawdzając IAT
[ Dodano: 2008-12-20, 22:34 ]
Przede wszystkim musisz pomiaru dokonywać przy odpiętej wtyczce czujnika na zewnętrznych pinach. Miernik ustaw na zakres 20 kΩ jeśli temperatura czujnika będzie poniżej 20*C, jak temperatura przekroczy 40*C ustaw zakres 2 kΩ pomiar będzie dokładniejszy. W pierwszym przypadku otrzymasz wskazania z dokładnością do setnych części kiloohma (dziesiątki ohmów), a w drugim do tysięcznych (pojedyncze ohmy). Jak już wspomniałem trudno będzie Ci osiągnąć temperaturę wyższą niż 50*C bez zdejmowania czujnika.LeeOne pisze:powiedz mi jak ustawić ten miernik aby pomiar był dokładny.