Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Dokrecanie panewek walka rozrzadu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
darkvon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 08 sie 2015, 18:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darkvon » 27 sie 2015, 09:17

Rozumiem. Zrobie te 30nm + cwiartje i powinno starczyc.
Tak jeszcze dla formalnosci 20 Nm to jest jakbym na metrowym ramieniu zawiesil ciezar 2kg? Bo 20N = 2kg

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 27 sie 2015, 09:38

darkvon pisze:Rozumiem. Zrobie te 30nm + cwiartje i powinno starczyc.
Spokojnie wystarczy dla używanych śrub, większość mechaników dokręca używane śruby nawet słabiej, np. 30Nm + 45 stopni zamiast 30Nm + 90 stopni. Jeden opowiadał jak jako początkującemu mechanikowi zachciało mu się przykręcać używane śruby głowicy wg. instrukcji. Zaraz po przykręceniu śruba wystrzeliła pod sufit i musiał ściągać głowicę aby pozbyć się resztek.

[ Dodano: 2015-08-27, 09:38 ]
darkvon pisze: Tak jeszcze dla formalnosci 20 Nm to jest jakbym na metrowym ramieniu zawiesil ciezar 2kg? Bo 20N = 2kg
Jak jesteś na naszej planecie to tak będzie.

darkvon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 08 sie 2015, 18:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darkvon » 27 sie 2015, 11:43

Jeszcze prosilbym o kolejnosc dokrecania panewek glownych i korbowodowych.
Wg mnie najpierw trzeba przykrecic wal panewkami glownymi a pozniej wziac sie za korbowodowe.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 27 sie 2015, 20:04

Nigdzie w literaturze ani w wiedzy przekazywanej werbalnie nie jest to wyszczególnione bo chyba oczywiste że najlepiej trzeba przykręcić wał, dopiero później korbowody, nawet w fabryce składa się w tej kolejności.

darkvon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 08 sie 2015, 18:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darkvon » 30 sie 2015, 10:47

Panowie bardzo dziekujewam za pomoc. Dzieki waszym radom zlozylem autko i wczoraj nareszcie odpalilo :)

Ale mam do was jeszcze jedna prosbe. Otoz poprzedniemu wlascicielowi kiedys siadl czujnik oleju i niestety jechal kawalek do domu bez smarowania - nic sie wtedy na szczescie nie stalo tylko podobno uszczelniacze popychaczy sie troszke przytarly (?). W kazdym razie wczoraj po odpaleniu oprocz ladnej pracy silnika uslyszalem cykanie w rytmie pracy silnika (przypomnialo mi to troche prace silnika od poloneza). Szczegolnie slyszalne w jego gornej czesci, nasila sie po zdjeciu korka wlewu oleju.

Dochodze do wniosku ze te uszczelniacze popychaczy dojechaly sie do konca i trzeba je wymienic. I teraz prosze was o szczegolowe opisanie tej operacji. Powiedzcie mi co jest do wymiany (cale popychacze czy tylko ich oringi) oraz ewentualne koszty.

Aha czy jak zdejme walek rozrzadu to szklanki mi wyskocza? (poniewaz jest tam sprezyna)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 sie 2015, 11:42

darkvon pisze:Otoz poprzedniemu wlascicielowi kiedys siadl czujnik oleju i niestety jechal kawalek do domu bez smarowania
Znaczy wygoniło olej przez czujnik? Czy tylko wyskoczyła kontrolka a olej był w silniku?

Chyba coś pomotałeś uszczelniacze i popychacze to są oddzielne części. Uszczelniacze zaworów są przy samej głowicy i uszczelniają trzonek aby olej nie spływał do kanałów ssących i wydechowych.
A popychacze to osobną część, chyba jest w nich oring który je uszczelnia tłoczek ale rzadko się się je rozbiera.
darkvon pisze: Aha czy jak zdejme walek rozrzadu to szklanki mi wyskocza? (poniewaz jest tam sprezyna)
Nie wyskoczy, możesz wyjąć popychacz, pod popychaczem jest część która trzyma sprężynę i odbezpieczenie sprężyny nie jest takie łatwe. Aby wymienić uszczelniacz zaworu trzeba zdjąć to zabezpieczenie. Ale jak wcześniej wspominałem uszczelniacze zaworów nic nie mają do klepania zaworów.

Daj silnikowi dłużej popracować to może w końcu popychacze się napełnią jeśli masz dobre ciśnienie oleju. Zawsze tak jest jak silnik długo stał nieodpalany.

Tu masz pokazane wymianę uszczelniaczy:
Tu rozbieranie popychaczy:

darkvon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 08 sie 2015, 18:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darkvon » 30 sie 2015, 17:07

Wypchnelo olej przez czujnik.

Masz racje, czytalem tutaj na forum ze uszczelniacze zaworow wymienia sie wtedy kiedy silnik bierze olej a to mnie narazie nie dotyczy.

Zamierzam wymienic wszystkie popychacze poniewaz tak jak mowisz rzadko sie je rozbiera. Czy ja dobrze rozumuje ze przez chwilowy brak oleju zuzyly sie popychacze i dlatego klekocza?

Nigdzie nie znalazlem jak prawidlowo dostac sie do popychaczy. Wedlug mnie tak: sciagam dekiel zaworow, odkrecam polpanewki (te ktore wczesniej dokrecalem momentem 20Nm) i co dalej? Widzialem jak gosc magnesem wyciagal szklanki (?). Druga sprawa jak pozniej zamontowac nowe popychacze - jedni pisza zeby je zgniatac a inni zeby nie zgniatac.
I jeszcze jak maja byc ustawione tloki?

Powiedzcie mi jeszcze ile okolo beda mnie kosztowaly popychacze i jakiej formy najlepiej zamowic?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 sie 2015, 19:02

Popychacze komplet 8szt jakieś 150zł: http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... i-1-3-0820
Popychacze wyjąć można nawet palcami. Zanim wymienisz daj swoim popracować i sprawdź ciśnienie oleju bo może wymienisz je na darmo. I jak masz zasyfiony silnik to zaraz nowe się zatkają.
Co do montażu to z tego co pamiętam w książce pisało aby ustawić silnik jak do wymiany rozrządu ale pewnie chodzi aby nie skręcić wałka na przy ustawieniu kolizyjnym zaworów.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 sie 2015, 19:05

ABT bezkolizyjny jak by nie ustawił i tak sie nie spotkają.

darkvon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 08 sie 2015, 18:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darkvon » 30 sie 2015, 21:52

O syfie raczej nie ma mowy bo wszystko jest czysciutkie, kupilem nowa mise z uszczelka, nowy filtr oleju oraz wlalem nowy olej. No ale zobaczymy co sie dzieje jak zdejme walek rozrzadu.

Rozwazam jeszcze rozebranie i przeczyszczenie kazdego popychacza wedlug filmiku wyslanego przez ciebie.
Co do cisnienia oleju to nie mam jak zmierzyc bo nie mam przyrzadu do tego ale sprawdzilismy inaczej. Otoz zdjelismy aparat zaplonowy i za pomoca wiertarki krecilismy pompa, podczas krecenia odkrecilismy czujnik oleju (ten na gorze obok filtra oleju) i natychmiast strzelil olej przy malych obrotach. Do tego przy zakreconym czujniku krecac pompa cisnienie oleju po chwili zwalnialo wiertarke (oczywiscie nic na sile wszystko na malych obrotach). Takze wydaje mi sie ze co do cisnienia oleju nie moge miec zastrzezen.

Sprobuje jutro jeszcze dolac oleju bo wiadomo po odpaleniu rozszedl sie po kanalach i miarke pokazuje minimum, byc moze szklanki przestana grac. Tak czy inaczej zamierzam przeczyscic wszystkie szklanki bo to nic nie kosztuje (oprocz czasu :D).

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 30 sie 2015, 21:56

Dokreciłeś te śruby 30Nm +45st? I zadna nie popłyneła?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 sie 2015, 22:15

A ściągałeś głowice?

darkvon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 08 sie 2015, 18:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darkvon » 30 sie 2015, 22:32

karolas123 pisze:Dokreciłeś te śruby 30Nm +45st? I zadna nie popłyneła?
Ktore "te sruby" ? Chodzi ci o polpanewki po deklem zaworow? Jesli tak to dokrecilem momentem 20Nm tak jak kolega wyzej pisal.

Glowicy nie sciagalem i nie bede sciagal bo nie ma takiek potrzeby.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 sie 2015, 22:46

To jak będziesz wymieniał szklanki zobacz po zdjęciu pokrywy czy leci olej z wałka chwilowe uruchomienie silnika bez pokrywy.

Są przypadki zatkania magistrali olejowej do głowicy.

darkvon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 08 sie 2015, 18:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darkvon » 30 sie 2015, 22:55

Rozumiem sprobuje tez tego.

Jeszcze jedno - dlaczego kolega na samym poczatku tematu pisal o czterech polpanewkach na walku rozrzadu skoro jest tam ich 5?

[ Dodano: 2015-08-30, 22:55 ]
Tu macie pierwsza lepsza strone glowicy - ja tu widze 5 panewek (?) WTF
Glowica

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl