art_ pisze:no to tak, membrana na monowtrysku wymieniona, bo gaźnik był rozbierany
Kolego. Masz silnik ABT czyli na jednopunktowym wtrysku.
nie masz gaźnika ! gaźnik był np w silniku 1.8 NE
Jeśli wymieniałeś gumowo-metalową podstawę monowtrysku to na pewno chodzi ci o część z linku poniżej.
Nie sugeruj sie opisem zdjęcia bo to tylko jest poglądówka.
http://www.eter-mot.com/default.asp?kat ... pro=412666
Ja Napisałem o regulatorze ciśnienia paliwa na monowtrysku
na ponizszym zdjęciu masz monowtrysk z ABT
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7c6 ... 7620d.html
Regulator znajduje się pod metalowym dekielkiem przykręconym 4 śrubami Torx
Na dekielku znajduje sie taki plastik trzymający przewody (2 od wtrysku i 2 od czujnika temp. powietrza IAT)
Jesli odkręcisz te śrubki i wyjmiesz ze środka membranę trzeba sprawdzić czy nie jest gdzieś dziurawa lub przetarta. jeśli membrana będzie uszkodzona wtedy samochód moze wiecej palic. Czasami moze być uwalona tak, że paliwo wycieka na zewnątrz.
Pamietaj ze ta membrana jest bardzo delikatna i nie uzywaj ostrych narzędzi bo łatwo ja mozna uszkodzić.
Dodam też ze nie ma możliwości jej (membrany) kupna jako nową część ! tylko cały monowtrysk jako nowy lub używka.
art_ pisze:a teraz, jak sprawdzić czujnik temperatury i ustawienie zapłonu, zrobię to sam ?
1. czujnik temperatury Niebieski 2 Pin
potrzebny miernik uniwersalny ustawiony na omomierz (pomiar rezystancji lub oporności jak kto woli)
zakres pomiarowy od 0 do 20 k Ohm
odepnij wtyczkę od czujnika
podepnij przewody miernika do styków na czujniku
teraz zasada jest prosta.
jeśli temp na czujniku około 20*C oporność 2000-3000 Ohm
jeśli temp na czujniku około 90*C oporność 200-300 Ohm
czyli jeśli temperatura rośnie to rezystancja spada.
parametry te są różne dla każdego czujnika wiec nie ma co panikowac gdy zamiast 200 wyjdzie np 170 Ohm
najpewniej jest sprawdzić pełną charakterystykę czujnika czyli nagrzewając go od 20 do 90 stopni i cały czas monitorować rezystancję gdyż czasami moze złapać przerwę z racji rozszerzania się materiałów.
2. Zapłon
Jeśli masz lampę stroboskopową z ustawieniem kąta zapłonu to sobie poradzisz.
Bez lampy nie ma możliwości.
Proszę nie pisać ze można ustawić na oko, słuch, smak czy dotyk ...