[2.0 ABK 115KM LPG] Duże zużycie benzyny
-
- Forum Audi 80
- Posty: 40
- Rejestracja: 12 sty 2012, 10:38
- Lokalizacja: Boguchwała
[2.0 ABK 115KM LPG] Duże zużycie benzyny
Bardzo duże zużycie benzyny przeznaczonej tylko do uruchomienia silnika. Proszę o pomoc. Mój silnik z instalacją gazową zużywa podejrzanie dużo benzyny, która używana jest tylko w czasie rozruchu silnika. Czy jest możliwa równoległa praca silnika na LPG i benzynie wtedy gdy jest nieszczelny zawór odcinający dopływ benzyny przy jeździe na LPG. Czy mogę wyłączyć pracę pompy benzynowej przekaźnikiem pomocniczym w czasie pracy silnika na LPG ? Bardzo proszę fachową radę. Pozdrawiam Edward.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2012, 15:30 przez Edward Cz., łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jaką masz instalacje gazową? Sekwencyjną czy zwykła na mikserze?
Przy sekwencyjnej czasem potrafią podłączyć tak, że jeden cylinder pracuje na benzynie a reszta na gazie. Albo jeden na benzynie i gazie.
Albo masz za słabe komponenty instalacji lpg i sterownik sekwencyjnego gazu w chwilach gdy parownik nie nadąża podawać lpg przełącza na ten czas kilka cylindrów na benzynę.
Przy zwykłej instalacji może być problem emulatorem wtryskiwaczy jeśli ktoś takowy założył. Ale w ABK jest zazwyczaj odcinane zwykłym przekaźnikiem.
Odcięcie pompy paliwa można zrobić - niema przeszkód.
Jakby co tu jest opisane jak to wykonać: https://audi80.pl/80-b4-abtodlaczeni ... htm#436578
Przy sekwencyjnej czasem potrafią podłączyć tak, że jeden cylinder pracuje na benzynie a reszta na gazie. Albo jeden na benzynie i gazie.
Albo masz za słabe komponenty instalacji lpg i sterownik sekwencyjnego gazu w chwilach gdy parownik nie nadąża podawać lpg przełącza na ten czas kilka cylindrów na benzynę.
Przy zwykłej instalacji może być problem emulatorem wtryskiwaczy jeśli ktoś takowy założył. Ale w ABK jest zazwyczaj odcinane zwykłym przekaźnikiem.
Odcięcie pompy paliwa można zrobić - niema przeszkód.
Jakby co tu jest opisane jak to wykonać: https://audi80.pl/80-b4-abtodlaczeni ... htm#436578
Ostatnio zmieniony 05 maja 2012, 15:36 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 2 razy.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Fajnie że TAGi zastosowałeś, ale przydałoby się jeszcze nazwać jakoś temat, ale ok, zrobiłem to już za ciebie.
Może być oczywiście sytuacja że silnik będzie "pił" oba paliwa na raz, tak miał kumpel na przykład. Inna sprawa to sprawdź przewody paliwowe. Potrafią przerdzewieć, szczególnie w tylnej części.
Co do przełącznika, to trochę to tak nie po Bożemu, ale można. Kumpel ostatnio zrobił sobie osobny przełącznik do uruchamiania pompy paliwa bo coś mu się instalacja popsuła. Też ma LPG i na czas działania LPG po prostu wyłącza pompę.
Aha, a jaką w ogóle masz instalację?
Może być oczywiście sytuacja że silnik będzie "pił" oba paliwa na raz, tak miał kumpel na przykład. Inna sprawa to sprawdź przewody paliwowe. Potrafią przerdzewieć, szczególnie w tylnej części.
Co do przełącznika, to trochę to tak nie po Bożemu, ale można. Kumpel ostatnio zrobił sobie osobny przełącznik do uruchamiania pompy paliwa bo coś mu się instalacja popsuła. Też ma LPG i na czas działania LPG po prostu wyłącza pompę.
Aha, a jaką w ogóle masz instalację?
Moim zdaniem wyłączenie pompy paliwa to głupi pomysł, ponieważ paliwo chłodzi cały czas listwę wtryskową, mechanik zajmujący się autami VAG odradził mi właśnie wyłączenie pompy. aldi, ma racje instalacja lpg może być za słaba i wtedy komp lpg podaje też troche benzyny na mocno obciążonym silniku (tylko przy sekwencji). Możesz też mieć zużyte wtryski i już puszczają pod większym ciśnieniem
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Pompkę odłącza się głównie przy mechanicznym wtrysku gdzie jedną alternatywą jest urządzenie ke-stop ale rzadko zakładane przez gazowników więc odłączają pompę.
Głupotą by było odłączanie pompki przy elektronicznym wtrysku a pozostawienie pracujących na darmo wtryskiwaczy.
Ja osobiście wątpię w chłodzenie niepracujących wtryskiwaczy przez paliwo, które krąży nad nimi w rurze zwanej listwą paliwową. No może wlot do wtryskiwacza schłodzi ale rozpylacza znajdującego się w kolektorze niema szans.
Głupotą by było odłączanie pompki przy elektronicznym wtrysku a pozostawienie pracujących na darmo wtryskiwaczy.
Ja osobiście wątpię w chłodzenie niepracujących wtryskiwaczy przez paliwo, które krąży nad nimi w rurze zwanej listwą paliwową. No może wlot do wtryskiwacza schłodzi ale rozpylacza znajdującego się w kolektorze niema szans.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 40
- Rejestracja: 12 sty 2012, 10:38
- Lokalizacja: Boguchwała
Witam i bardzo serdecznie dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienie mojego przypadku z nadmiernym zużyciem benzyny przy pracy silnika na LPG. Wyjaśniam, że ja kupiłem kilka miesięcy temu to Audi 80 z silnikiem ABK 2.0 115 KM w którym jest zamontowana instalacja gazowa 1-sej generacji (ze śrubą regulacyjną w miejsce silniczka krokowego i bez komputera). Muszę jednak przyznać, że silnik pracuje bez zarzutu. Ma dobre przyśpieszenie i do tej pory nie było ani jednego wystrzału w kolektor. Proszę mi doradzić czy należy zamontować mu system 2-giej generacji i jakie to da korzyści silnikowi i czy zmniejszy zużycie LPG? Nadmieniam, że miałem Forda Sierrę 2.0 z instalacją gazową 2-giej generacji i miał wystrzały co naraziło mnie na poważne koszty finansowe. Silnik w moim Audi spala 13 do 14 litrów LPG w jeździe miejskiej. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź Edward.
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
ja mialem gaz montowany w KME w zgierzu, jest zalozona instalacja odcinajaca pompke paliwa a przewod sterujacy wychodzi z centralki lpgkrisiun1 pisze:kroliqster, To nie jest odcięcie pompki tylko odcięcie wtrysków, gdzie pompka ciągle tłoczy paliwko w obiegu zamkniętym i tym samym zapobiega zapieczeniu się wtrysków paliwa.
[ Dodano: 2012-05-06, 19:05 ]
jak bedziesz mial dobrze zrobiony dolot i dobrze ustawiona instalacje i dobry mikser do tego nie bedziesz mial zadnych problemow, tylko to nie bedzie instalacja za 1300 zl, lepiej wstawic II generacje w profesjonalnym zakladzie na dobrych czesciach i dac 1800 zl niz zalozyc sekwencje za 2300 u rysia bo bedzie z nia wiecej problemowpaw1131 pisze:Nie montuj do abk II generacji gazu. Osobiście jestem przeciwnikiem skażenia tak wspaniałego silnika gazem, ale jeśli ktoś chce to proszę. Instalacja sekwencyjna bardzo dobrze się spisze i nie będziesz miał wystrzałów do filtra powietrza:)