[2.0 ABK ] Dziwne spalanie czarny dym
[2.0 ABK ] Dziwne spalanie czarny dym
Witam dodaje zdjecie mojej rury wdechowej bo bardzo dymi jak sie silnik nagrzeje po przyjechaniu 15 km na luzie poprostu chlapie chyba benzyna i do tego brazowy dym wymienilem czyjnik temperatury swiece kable atu nic bylem na komputerze niby przeplywomierz ale mu nic nie jest takiego co moze byc przyczyma tego a jeszcze dzisiaj odczepilem sonde ale nie widze efektu. jeszcze jest czasami tak ze jak wcisne gazu do 30 w gore to jak maja spasc pbroty do 80 to leci w dul do 50 i na 80 albo potrafi czasami zgasnac tak jakby sie dusił czy moze byc przyczyna tego ta sonda ze nawet jak odpielem to mi nie da efektu tylko musze ja wymienic? jeszcze do tego wymieniłem kostke po kierownica numer 30 prosze o pomoc Pali mi 40 litrow na 280 km naprawde juz rozkladam rece
wow tak upaćkanego tyłu wokół wydechu to niektóre diesle nie mają :p A powiedz kolego, bierze Ci olej? Jak dla mnie to benzyna nawet jakby sie strumieniem lała do wydechu to odparuje/dopali sie ale nei bedzie takich czarnych smolistych kropek. Jesli to paliwo to powinno wokół auta potwornie cuchnąć benzyną. A po mojemu to to jakaś usterka silnika np. pekniety pierścień tłokowy/uszczelniacze itd.
Sprawdzałem na kompie 4 razy i za 4 razem nic nie pokazywał bo wykasowałem ten błąd z przepływomierzem on chyba nawet by nie miał nic do tego ze tak pluje sadza bo nie wiem jak to nazwac nawet i teraz mi spalil 40 litrow a zrobiłem 210 km i juz szarpał z braku paliwa odłączyłem sonde zobacze czy cos pomoze jak narazie dalej dymi... już normalnie mnie to przerazabloku pisze:Ja raczej bym obstawiał na wtrysk rozruchowy który po nagrzaniu nie wyłącza się. Leje dalej co powoduje iż mieszanka nie jest spalana. Wypluwa paliwo wydechem.
Zastanawiam się co dokładnie pokazał komp....skoro to DIGIFANT 1
Jesteś w błędzie. Przepływomierz w tym przypadku odgrywa istotna rolę. Nawet jeżeli VAG nie wskazuje błędów krytycznych, to można ocenić stan osprzętu elektrycznego na podstawie interpretacji logów.zimny654 pisze:Sprawdzałem na kompie 4 razy i za 4 razem nic nie pokazywał bo wykasowałem ten błąd z przepływomierzem on chyba nawet by nie miał nic do tego ze tak pluje sadza
Panowie odgrzeje kotleta bo mam podobny problem , tylko ze u mnie wyglada to nastepujaco.
Z rury wydobywa sie czarny dym na benzynie i delikatnie trzesie silnikiem, sprawdzilem regulator cisnienia paliwa ale jest suchy przeplywka widac ze byla robiona bo sa slady rozbierania i jakas plomba naklejona innego warsztatu.
Olej jest bez zmian czyli ani go nie ubywa ani nie przybywa wiec chyba moge wykluczyc uszczelke pod glowica, z plynem chlodzacym tez problemu niema.
Czytalem w innych tematach ze moze to byc uszkodzony czujnik stukowy i sprawdzilem to u siebie w ten sposob, wlaczylem samochod i na wolnych obrotach odlaczylem wtyczke i po dluzszej chwili podlaczylem z powrotem. Zadnej roznicy nie zaobserwowalem.
Jezeli chodzi o przeplywke to tez chyba nie mam z nia problemu bo silnik nie faluje i wkreca sie na obroty dobrze.
Niestety nie mam dostepu do VAG-a i nie moge zczytac bledow chyba ze sie umowie ze słonikiem z łowicza. Sam juz nie wiem za co mam sie brac i co sprawdzac a lista moze byc dluga, moze to niebieski czujnik przy silniku ,moze rzeczywiscie przeplywka, czujnik stukowy, sonda lambda, zle ustawienie zaplonu i nie wiem co jeszcze.
Prosze o rade.
Na forum szukalem i szukalem i jezeli za slabo to prosze o linka do tematu.
Z rury wydobywa sie czarny dym na benzynie i delikatnie trzesie silnikiem, sprawdzilem regulator cisnienia paliwa ale jest suchy przeplywka widac ze byla robiona bo sa slady rozbierania i jakas plomba naklejona innego warsztatu.
Olej jest bez zmian czyli ani go nie ubywa ani nie przybywa wiec chyba moge wykluczyc uszczelke pod glowica, z plynem chlodzacym tez problemu niema.
Czytalem w innych tematach ze moze to byc uszkodzony czujnik stukowy i sprawdzilem to u siebie w ten sposob, wlaczylem samochod i na wolnych obrotach odlaczylem wtyczke i po dluzszej chwili podlaczylem z powrotem. Zadnej roznicy nie zaobserwowalem.
Jezeli chodzi o przeplywke to tez chyba nie mam z nia problemu bo silnik nie faluje i wkreca sie na obroty dobrze.
Niestety nie mam dostepu do VAG-a i nie moge zczytac bledow chyba ze sie umowie ze słonikiem z łowicza. Sam juz nie wiem za co mam sie brac i co sprawdzac a lista moze byc dluga, moze to niebieski czujnik przy silniku ,moze rzeczywiscie przeplywka, czujnik stukowy, sonda lambda, zle ustawienie zaplonu i nie wiem co jeszcze.
Prosze o rade.
Na forum szukalem i szukalem i jezeli za slabo to prosze o linka do tematu.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Jeżeli nie pomogło to, co twojemu poprzednikowi (wymiana i właściwe ustawienie rozrządu oraz zapłonu) trzeba wykonać kilka czynności:
Potrzebujesz młoteczek, majzel miernik. Tak na początek.
Sprawdzenie stukowego:
ustawiasz na wolnych obrotach, przykładasz majzel między 2 i 3 cylinder i zaczynasz rytmicznie w niego stukać. Jeżeli wywołasz wypadanie zapłonu stukowiec sprawny. <ok>
Odnajdujesz pojedynczą wtyczkę z sondy i wpinasz się miernikiem w zakresie 2000mV. Jak skacze od 0-1V sonda ok <ok>
Odnajdujesz wtyczkę zasilania grzałki (idą do niej dwa białe przewody od strony sondy) ma być 12V (zakres 20V w mierniku) <ok>
Grzejesz silnik do temp. roboczej i wpinasz się w niebieski czujnik. Ma być w zakresie 190-220 omów (lub przynajmniej w tej okolicy). <ok>
Za wczesny zapłon objawia się graniem zaworów przy dużym obciążeniu silnika (pod lekką górkę, III bieg i przyspieszasz od 40 km/h z butem w podłodze). Jeżeli usłyszysz stukanie w silniku zapłon za wczesny (przy założeniu, że test na stukowca wypadł pomyślnie). <ok>
Potrzebujesz młoteczek, majzel miernik. Tak na początek.
Sprawdzenie stukowego:
ustawiasz na wolnych obrotach, przykładasz majzel między 2 i 3 cylinder i zaczynasz rytmicznie w niego stukać. Jeżeli wywołasz wypadanie zapłonu stukowiec sprawny. <ok>
Odnajdujesz pojedynczą wtyczkę z sondy i wpinasz się miernikiem w zakresie 2000mV. Jak skacze od 0-1V sonda ok <ok>
Odnajdujesz wtyczkę zasilania grzałki (idą do niej dwa białe przewody od strony sondy) ma być 12V (zakres 20V w mierniku) <ok>
Grzejesz silnik do temp. roboczej i wpinasz się w niebieski czujnik. Ma być w zakresie 190-220 omów (lub przynajmniej w tej okolicy). <ok>
Za wczesny zapłon objawia się graniem zaworów przy dużym obciążeniu silnika (pod lekką górkę, III bieg i przyspieszasz od 40 km/h z butem w podłodze). Jeżeli usłyszysz stukanie w silniku zapłon za wczesny (przy założeniu, że test na stukowca wypadł pomyślnie). <ok>
próbowałem coś tam zdziałać ale nie mam zielonego pojęcia co i gdzie mam wsadzić żeby się podpiąć pod te czujniki niby odpiąłem te wtyczki i próbowałem miernikiem ale nie potrafię.
Jedynie co zrobiłem to zdjąłem przeplywke i sprawdziłem klapkę i chodzi jak złoto.
Z reszta myślałem ze sobie poradzę ale szlak mnie trafia bo się na tym nie znam :evil: .
Proszę o bardziej precyzyjny opis gdzie mam te kabelki od miernika wsadzić i do czego się dotknąć żeby to wreszcie zaczęło coś pokazywać.
pewnie mnie zaraz pół forum wyśmieje :oops: ale nawet radia nie potrafiłem sobie dobrze podłączyć.
Jedynie co zrobiłem to zdjąłem przeplywke i sprawdziłem klapkę i chodzi jak złoto.
Z reszta myślałem ze sobie poradzę ale szlak mnie trafia bo się na tym nie znam :evil: .
Proszę o bardziej precyzyjny opis gdzie mam te kabelki od miernika wsadzić i do czego się dotknąć żeby to wreszcie zaczęło coś pokazywać.
pewnie mnie zaraz pół forum wyśmieje :oops: ale nawet radia nie potrafiłem sobie dobrze podłączyć.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt: