Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80/B3/1.8S] Dziwne stuki w silniku (filmik)

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
siwak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 24 maja 2007, 22:45

[80/B3/1.8S] Dziwne stuki w silniku (filmik)

Post autor: siwak » 14 maja 2009, 21:03

Witam juz od dawna słychać właśnie takie stuki w silniku, ale tylko na zimnym silniku i na niskich obrotach, gdy doda sie gazu zanikają, co to może być?? Jakąś awaria czy to jest normalne w tych silnikach?? Aha i ile oleju wchodzi do tego silnika??
Oto link do filmu trochę słaba, jakość ale chodzi tu bardziej o dźwięk jak jakoś filmu.
Wspominany link:


Kolego, na przyszłość pamiętaj o regulaminie!
Ostatnio zmieniony 14 maja 2009, 22:48 przez siwak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sitar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 03 lis 2007, 13:45
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: sitar » 14 maja 2009, 21:47

Z wymianą filtra 3 litry a bez 2,5 litra.Zdejmij pokrywę wałka rozrządu i popatrz czy nie masz szczeliny pomiędzy którąś ze szklanek a krzywkami wałka.Mi to wygląda na walniętą szklankę.

jerry
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 16 sie 2007, 01:54
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: jerry » 14 maja 2009, 23:50

Napewno temat o popychaczach hydraulicznych był już wałkowany, ale mam podobny klekot i zastanawiam się czy mozna uruchomić silnik ze zdjętą pokrywą? Tzn. czy nie będzie pryskać na boki. Wydaje mi się że wtedy najłatwiej by było ocenić na którym zaworze szklanka do wymiany. Widziałem coś takiego kiedyś na starym dieslu, z zaworami regulowanymi szczelinomierzem. Mechanik regulował a potem odpalał i słuchał bez zakładania dekla. Czy w PM tak można?

Awatar użytkownika
lukas22-78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 01 maja 2009, 21:26

Post autor: lukas22-78 » 14 maja 2009, 23:54

To normalne zjawisko zaraz po rozruchu ponieważ wtedy występuje samoregulacja zaworów i powinno to stopniowo zanikać po rozgrzaniu się silnika.Można zacząć się martwić jak te odgłosy słychać przy rozgrzanym silniku.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 14 maja 2009, 23:55

nie jestem pewien ale raczej nie w audi masz natrysk na wałek
jak jest cichy i ci nie przeszkadza to bym zostawił, czasami pomaga wymiana szklanek ale nie zawsze bo możne sie okazać że wałek jest przytarty. Jeżeli jest to już mocny klekot to bym jednak je wymienił szklanki ale tylko i wyłacznie firmy INA/LUK

siwak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 24 maja 2007, 22:45

Post autor: siwak » 15 maja 2009, 08:03

No jak sie silnik nagrzeje to juz nie słychać tego klekotu, czyli co mam zrobić? Zostawić czy pojechać do mechanika?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 15 maja 2009, 08:33

To wszystko zależy jak długo klekocze po rozruchu. Jak krótko to nie ma sie czym martwić natomiast jak siega to juz minut to szklanki do wymiany.

siwak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 24 maja 2007, 22:45

Post autor: siwak » 15 maja 2009, 08:38

a cena takich szklanek?? i czy wymieni to sie samemu czy raczej nie

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 15 maja 2009, 08:48

W ubigłym roku płaciłem za zestaw 160 zeta plus uszczelka pokrywy zaworów.
W tym samym czasie wymieniałem jeszcze rozrząd.
Jeżeli masz smykałke do mechaniki i potrafisz wymienić rozrząd to jest to wykonalne samemu.
Ściągasz pasek rozrządy, pokrywę zaworów, odkręcasz wałek rozrządy ściągasz stare szklanki i zakładasz nowe. Wszusko montujesz z powrotem i po robocie.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 15 maja 2009, 09:59

z tym że dla kogoś kto nigdy nie widział, ani nie wyciągał uszczelniaczy może to byc bardzo trudne , bo france nie chcą schodzić :evil:

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 15 maja 2009, 11:04

misiek440 pisze:z tym że dla kogoś kto nigdy nie widział, ani nie wyciągał uszczelniaczy może to byc bardzo trudne , bo france nie chcą schodzić :evil:
Misiek Ty chyba tematy pomyliłeś bo my tu dyskutujemy o popychaczach.
Niemniej jednak jak juz jest tak daleko rozebrane to można również wymienić uszczelniacze. Ale to już raczej dla bardziej doświadczonego amatora.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 15 maja 2009, 11:16

faktycznie pomyliłem uszczelniaczami :-P ale jak się robi szklanki to i uszczelniacze bo po co to dwa razy rozbierać :-D a cena uszczelniaczy to 20-40zł za komplet tylko dłubania troszkę jest

siwak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 24 maja 2007, 22:45

Post autor: siwak » 15 maja 2009, 18:51

aha czyli całosc około 200zł wyjdzie no oki :) jak bedzie kaska wolna to oddam do mechanika nie bede sie pchał w cos czego nigdy nie robiłem :-)

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 15 maja 2009, 19:00

tylko go przypilnuj jak nie masz zaufanego żeby je jednak wymienił (i to bez ściągania głowicy bo da się)

Awatar użytkownika
kaczaza5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 712
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:51
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: kaczaza5 » 15 maja 2009, 19:32

Hola hola wolnego koledzy
Pytanie za 10 pkt na jakim oleju śmigasz?
U mnie było identycznie zrzuciłem głowicę zawiozłem do mechanika, to mi powiedział 300 pln robocizny + części i że popychacze są dobre, tylko że olej jest do d**y...
Z części to mi wymieniał prowadnice zaworów i uszczelniacze...
Do silnika z hydraulicznymi popychaczami tylko i wyłącznie olej syntetyczny, albo półsyntetyk - tak mi powiedział mechanik co się zajmuje głowicami...
W związku z tym, że przelatane trochę już jest to zaryzykuje z półsyntetykiem może mi silnika nie rozszczelni :-P

Bo obecnie latałem na mineralnym, a teraz i tak miałem wymieniać bo nalatałem 10 tys. km :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl