[80/B3/1.8S] Dziwne stuki w silniku (filmik)
[80/B3/1.8S] Dziwne stuki w silniku (filmik)
Witam juz od dawna słychać właśnie takie stuki w silniku, ale tylko na zimnym silniku i na niskich obrotach, gdy doda sie gazu zanikają, co to może być?? Jakąś awaria czy to jest normalne w tych silnikach?? Aha i ile oleju wchodzi do tego silnika??
Oto link do filmu trochę słaba, jakość ale chodzi tu bardziej o dźwięk jak jakoś filmu.
Wspominany link:
Kolego, na przyszłość pamiętaj o regulaminie!
Oto link do filmu trochę słaba, jakość ale chodzi tu bardziej o dźwięk jak jakoś filmu.
Wspominany link:
Kolego, na przyszłość pamiętaj o regulaminie!
Ostatnio zmieniony 14 maja 2009, 22:48 przez siwak, łącznie zmieniany 1 raz.
Napewno temat o popychaczach hydraulicznych był już wałkowany, ale mam podobny klekot i zastanawiam się czy mozna uruchomić silnik ze zdjętą pokrywą? Tzn. czy nie będzie pryskać na boki. Wydaje mi się że wtedy najłatwiej by było ocenić na którym zaworze szklanka do wymiany. Widziałem coś takiego kiedyś na starym dieslu, z zaworami regulowanymi szczelinomierzem. Mechanik regulował a potem odpalał i słuchał bez zakładania dekla. Czy w PM tak można?
- lukas22-78
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 01 maja 2009, 21:26
nie jestem pewien ale raczej nie w audi masz natrysk na wałek
jak jest cichy i ci nie przeszkadza to bym zostawił, czasami pomaga wymiana szklanek ale nie zawsze bo możne sie okazać że wałek jest przytarty. Jeżeli jest to już mocny klekot to bym jednak je wymienił szklanki ale tylko i wyłacznie firmy INA/LUK
jak jest cichy i ci nie przeszkadza to bym zostawił, czasami pomaga wymiana szklanek ale nie zawsze bo możne sie okazać że wałek jest przytarty. Jeżeli jest to już mocny klekot to bym jednak je wymienił szklanki ale tylko i wyłacznie firmy INA/LUK
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
W ubigłym roku płaciłem za zestaw 160 zeta plus uszczelka pokrywy zaworów.
W tym samym czasie wymieniałem jeszcze rozrząd.
Jeżeli masz smykałke do mechaniki i potrafisz wymienić rozrząd to jest to wykonalne samemu.
Ściągasz pasek rozrządy, pokrywę zaworów, odkręcasz wałek rozrządy ściągasz stare szklanki i zakładasz nowe. Wszusko montujesz z powrotem i po robocie.
Pozdrawiam
W tym samym czasie wymieniałem jeszcze rozrząd.
Jeżeli masz smykałke do mechaniki i potrafisz wymienić rozrząd to jest to wykonalne samemu.
Ściągasz pasek rozrządy, pokrywę zaworów, odkręcasz wałek rozrządy ściągasz stare szklanki i zakładasz nowe. Wszusko montujesz z powrotem i po robocie.
Pozdrawiam
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Misiek Ty chyba tematy pomyliłeś bo my tu dyskutujemy o popychaczach.misiek440 pisze:z tym że dla kogoś kto nigdy nie widział, ani nie wyciągał uszczelniaczy może to byc bardzo trudne , bo france nie chcą schodzić :evil:
Niemniej jednak jak juz jest tak daleko rozebrane to można również wymienić uszczelniacze. Ale to już raczej dla bardziej doświadczonego amatora.
Hola hola wolnego koledzy
Pytanie za 10 pkt na jakim oleju śmigasz?
U mnie było identycznie zrzuciłem głowicę zawiozłem do mechanika, to mi powiedział 300 pln robocizny + części i że popychacze są dobre, tylko że olej jest do d**y...
Z części to mi wymieniał prowadnice zaworów i uszczelniacze...
Do silnika z hydraulicznymi popychaczami tylko i wyłącznie olej syntetyczny, albo półsyntetyk - tak mi powiedział mechanik co się zajmuje głowicami...
W związku z tym, że przelatane trochę już jest to zaryzykuje z półsyntetykiem może mi silnika nie rozszczelni
Bo obecnie latałem na mineralnym, a teraz i tak miałem wymieniać bo nalatałem 10 tys. km :mrgreen:
Pytanie za 10 pkt na jakim oleju śmigasz?
U mnie było identycznie zrzuciłem głowicę zawiozłem do mechanika, to mi powiedział 300 pln robocizny + części i że popychacze są dobre, tylko że olej jest do d**y...
Z części to mi wymieniał prowadnice zaworów i uszczelniacze...
Do silnika z hydraulicznymi popychaczami tylko i wyłącznie olej syntetyczny, albo półsyntetyk - tak mi powiedział mechanik co się zajmuje głowicami...
W związku z tym, że przelatane trochę już jest to zaryzykuje z półsyntetykiem może mi silnika nie rozszczelni
Bo obecnie latałem na mineralnym, a teraz i tak miałem wymieniać bo nalatałem 10 tys. km :mrgreen: