Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[2.0 ABK 115 ] dziwne zachowanie się obrotów n LPG

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
sh@rki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 03 sie 2011, 16:21
Lokalizacja: Lubelskie/Włodawa

[2.0 ABK 115 ] dziwne zachowanie się obrotów n LPG

Post autor: sh@rki » 02 lut 2012, 14:25

Witam. Nie wiem czy to problem czy nie ale dziwi mnie jedna rzecz w aucie. na pb mam obroty równo na tysiącu, czyli na zegarze ( 10 ) instalacje gazową jaką posiadam to sekwencja. Gdy silnik się nagrzeje gaz sam się włącza i wzrastają obroty o 100-200 czyli na zegarze wskazówka podnosi się o II kreski. Dzieje się tak tylko na LPG-gdy gaz się włączy.
Czy to jakiś problem jest? Jakaś usterka?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 02 lut 2012, 16:35

Dla silnika to może wielki problem nie jest, ale skoro na wolnych 1200obr/min, to spalanie lekko wzrośnie.Można to wyregulować.Poza tym na benzynie wolne obroty to 850 +/- 20.I jeśli w twoim aucie na benzynie jest zawsze 1000obr/min to już tu coś jest nie bardzo.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 04 lut 2012, 01:05

Na przepustnicy jest taka mała śrubeczka. Jak się ją odpowiednio wkręci to można "na siłę" ustawić przepustnicę w jednym miejscu. Już byli tacy geniusze jak nie mogli dać sobie rady z wolnymi obrotami.

sh@rki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 03 sie 2011, 16:21
Lokalizacja: Lubelskie/Włodawa

Post autor: sh@rki » 04 lut 2012, 13:28

Francis1982 pisze:Już byli tacy geniusze jak nie mogli dać sobie rady z wolnymi obrotami.
Hehe widzę że należę do tych geniuszy :) Mam tak właśnie zrobione od dłuższego czasu gdyż chyba mam padnięty przepływomierz. Odłączyłem krokowca i pociskam nak właśnie na tej przepustnicy. Po podłączeniu krokowca dzieje sie to:



Pisaliście że to wina jakiejś sprężyny w przepływce, niestety nie mam narazie kasy zeby jezdzić po mechanikach i to ustawiać a sam pchać rąk nie bardzo chce, postanowiłem więc odłączyć krokowca i podkręcić śróbkę w przepustnicy. Wiem że to głupie ale no niestety trzeba sie jakoś ratować, a jeździć trzeba. Nie wiem dlaczego tak sie dzieje z tymi obrotami. Wszystko co trzeba wymienić to wymieniłem. Było dobrze i nagle zaczeły tak podnosić sie obroty. Dziś po zrobieniu 80 km wskazówka na obrotomierzu zatrzymała się na 3 kresce od tyś czyli było 1300 :/ a jak jest zimny to wszystko jest dobrze. troche sie rozgrzeje i obroty wzrastają.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 04 lut 2012, 14:51

Najtaniej i najpewniej to:
-poluzuj tą śrubę, którą nastawiałeś przepustnicę,
-wymontuj silnik krokowy i przepłucz go preparatem do czyszczenia płynu hamulcowego a potem go nasmaruj smarem w spreju.
Zrobisz to sam i trochę kaski zostanie w kieszeni.
A krokowiec ci się zawalił, bo był widać niewłaściwie sterowany poprzez ciągłą pracę na podwyższonych obrotach.

Póki co przepływkę zostaw w spokoju. Eliminuj po kolei. Przepływomierz też nie jest tak łatwo ustawić. Trzeba mieć do tego analizator spalin i pozostałe graty ogarnięte (zapłon, silnik krokowy, filtry, szczelny dolot, sprawna sonda, szczelny wydech)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl