Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK 115 ] dziwne zachowanie się obrotów n LPG

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
sh@rki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 03 sie 2011, 16:21
Lokalizacja: Lubelskie/Włodawa

[2.0 ABK 115 ] dziwne zachowanie się obrotów n LPG

Post autor: sh@rki » 02 lut 2012, 14:25

Witam. Nie wiem czy to problem czy nie ale dziwi mnie jedna rzecz w aucie. na pb mam obroty równo na tysiącu, czyli na zegarze ( 10 ) instalacje gazową jaką posiadam to sekwencja. Gdy silnik się nagrzeje gaz sam się włącza i wzrastają obroty o 100-200 czyli na zegarze wskazówka podnosi się o II kreski. Dzieje się tak tylko na LPG-gdy gaz się włączy.
Czy to jakiś problem jest? Jakaś usterka?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 02 lut 2012, 16:35

Dla silnika to może wielki problem nie jest, ale skoro na wolnych 1200obr/min, to spalanie lekko wzrośnie.Można to wyregulować.Poza tym na benzynie wolne obroty to 850 +/- 20.I jeśli w twoim aucie na benzynie jest zawsze 1000obr/min to już tu coś jest nie bardzo.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 04 lut 2012, 01:05

Na przepustnicy jest taka mała śrubeczka. Jak się ją odpowiednio wkręci to można "na siłę" ustawić przepustnicę w jednym miejscu. Już byli tacy geniusze jak nie mogli dać sobie rady z wolnymi obrotami.

sh@rki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 03 sie 2011, 16:21
Lokalizacja: Lubelskie/Włodawa

Post autor: sh@rki » 04 lut 2012, 13:28

Francis1982 pisze:Już byli tacy geniusze jak nie mogli dać sobie rady z wolnymi obrotami.
Hehe widzę że należę do tych geniuszy :) Mam tak właśnie zrobione od dłuższego czasu gdyż chyba mam padnięty przepływomierz. Odłączyłem krokowca i pociskam nak właśnie na tej przepustnicy. Po podłączeniu krokowca dzieje sie to:



Pisaliście że to wina jakiejś sprężyny w przepływce, niestety nie mam narazie kasy zeby jezdzić po mechanikach i to ustawiać a sam pchać rąk nie bardzo chce, postanowiłem więc odłączyć krokowca i podkręcić śróbkę w przepustnicy. Wiem że to głupie ale no niestety trzeba sie jakoś ratować, a jeździć trzeba. Nie wiem dlaczego tak sie dzieje z tymi obrotami. Wszystko co trzeba wymienić to wymieniłem. Było dobrze i nagle zaczeły tak podnosić sie obroty. Dziś po zrobieniu 80 km wskazówka na obrotomierzu zatrzymała się na 3 kresce od tyś czyli było 1300 :/ a jak jest zimny to wszystko jest dobrze. troche sie rozgrzeje i obroty wzrastają.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 04 lut 2012, 14:51

Najtaniej i najpewniej to:
-poluzuj tą śrubę, którą nastawiałeś przepustnicę,
-wymontuj silnik krokowy i przepłucz go preparatem do czyszczenia płynu hamulcowego a potem go nasmaruj smarem w spreju.
Zrobisz to sam i trochę kaski zostanie w kieszeni.
A krokowiec ci się zawalił, bo był widać niewłaściwie sterowany poprzez ciągłą pracę na podwyższonych obrotach.

Póki co przepływkę zostaw w spokoju. Eliminuj po kolei. Przepływomierz też nie jest tak łatwo ustawić. Trzeba mieć do tego analizator spalin i pozostałe graty ogarnięte (zapłon, silnik krokowy, filtry, szczelny dolot, sprawna sonda, szczelny wydech)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl