Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 pp] dziwne zachowanie w ukladzie chlodzenia:(

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 24 mar 2013, 22:13

czy reduktor od gazu nie robi takiego zamieszania co o tym myslisz??
wiesz co, to nie jest głupi trop... do reduktora/parownika idą przewody od płynu chłodzącego takimi plastikowymi trójnikami... wpina się je w węże, które idą do nagrzewnicy...
podepnij w szeregu tak żeby pierwsza w obiegu była nagrzewnica ale wtedy bedzie brakowac ciepła dla parownika bo nagrzewnica zabiera dużo ciepła, i zimą parownik lubi zamarzać

Awatar użytkownika
bartekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 10 mar 2012, 21:34
Lokalizacja: Sławno
Kontakt:

Post autor: bartekj » 24 mar 2013, 22:28

A może układ chłodzenia zapowietrza się w jakiś sposób na wolnych obrotach, a na wyższych się odpowietrza. Nie wiem czy jest taka możliwość, ale nie wiadomo.

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 24 mar 2013, 23:00

jutro jade do mechaniora od gazu zobacze co mi powie moze spotkali sie z takim przypadkiem..

jesli chodzi o uszczelke pod glowica wydaje mi sie ze bylo by jeszcze kilka innych objawow chodzby taki ze by plyn chlodzacy gdzies uciekal i mieszal by sie z olejem albo na odwrot...

[ Dodano: 2013-03-24, 23:02 ]
Bartek w ten zapowietrzajacy uklad raczej watpie bo niby ktoredy mialo bysie powietrze dostawac...

[ Dodano: 2013-03-24, 23:03 ]
no takie cuda to jeszcze misie nie dzialy :-( :-(

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 25 mar 2013, 14:26

bartekj pisze:A może układ chłodzenia zapowietrza się w jakiś sposób na wolnych obrotach, a na wyższych się odpowietrza. Nie wiem czy jest taka możliwość, ale nie wiadomo.
no też wątpię w to...

pablo89dg
to daj cyne co i jak tam u tego mechaniora...

koral351

Post autor: koral351 » 25 mar 2013, 15:41

Uszczelka pod głowicą odpada, bo raczej by mu gotował płyn i z nagrzewnicy bu leciało gorące powietrze. Termostat też odpada, bo opisał przecież ,że leci ciepłe z nagrzewnicy, później się otwiera , wąż dolny się robi ciepły, temp. minimalnie spada i tak powinno być, bo wtedy termostat się zamyka, a jak go pogazuje to wentylator się włącza. I tu jest ok. Obstawiam korek od naczynia wyrównawczego, bo tu mamy doczynienia z układem pod ciśnieniem i po otwarciu nawet sprawnego korka na gorącym silniku układ się zapowietrzy. A korek się poci. Pierwsza sprawa to wymień korek i sprawdź sobie czy nie masz gdzieś minimalnego wycieku , bo wystarczy żeby brakowało troche płynu , a nagrzewnica jest w najwyższym punkcie i będą właśnie takie objawy. Na zimnym silniku wlej płyn na max, odpal silnik, zdejmij powrotnego węza od nagrzewnicy, jak zacznie się lać płyn z nagrzewnicy to załóż go poskręcaj , uzupełnij płyn w naczyniu trochę przed max i zakręć mocno sprawnym korkiem. musisz to zrobić szybko aby silnik się zbytnio nie nagrzał i bedzie ok.

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 25 mar 2013, 19:44

no to powiem tak bylem u mechanika i on mi owiedzial zeby nie szukal przyczyny w reduktorze.


kurde ale zeby korek robil takie zamieszanie pwoeim szczerze w glowie sie nie miesci :shock: no nic zrobie jak mowi kolega Karol wymienie ten korek czasem proste rozwiazania robia sie dobrymi.

Ramalho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 07 paź 2011, 16:49

Post autor: Ramalho » 26 mar 2013, 16:07

Ciekawy jestem co u kolegi wyjdzie, bo mam podobny problem.
minawicie jak odpalam auto i stoi to uklad chlodzenia pracuje super ( termostat sie otwiera elegancko, wentyl chodzi jak osiagnie ok 98 stopni) a jak jade to temperatura rosnie do 100 stopni, wąż zimny i nie slychac pracy wentyla.

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 26 mar 2013, 17:44

no zobaczymy jak kupie ten korek :-)

a plynu Ci nie ubywa ??

Ramalho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 07 paź 2011, 16:49

Post autor: Ramalho » 26 mar 2013, 19:20

No coś tam ubywa i wogole po wylaczeniu silnika slychac jak woda hula po przewodach.

Mam oryginalny uzywany korek na zbyciu jak chcesz

koral351

Post autor: koral351 » 26 mar 2013, 20:14

Ramalho pisze:Ciekawy jestem co u kolegi wyjdzie, bo mam podobny problem.
minawicie jak odpalam auto i stoi to uklad chlodzenia pracuje super ( termostat sie otwiera elegancko, wentyl chodzi jak osiagnie ok 98 stopni) a jak jade to temperatura rosnie do 100 stopni, wąż zimny i nie slychac pracy wentyla.

obstawiam zamuloną chłodnicę . na wolnych obrotach silnik grzeje się wolno chłodnica się rozgrzewa wentylator się załącza i schładza, natomiast podczas jazdy silnik łapie szybciej temp. termostat się otwiera woda wpada do chłodnicy ona jest zamulona i nie nadąży schładzać wtedy temp. rośnie.

Ramalho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 07 paź 2011, 16:49

Post autor: Ramalho » 26 mar 2013, 22:00

koral351 pisze:
obstawiam zamuloną chłodnicę . na wolnych obrotach silnik grzeje się wolno chłodnica się rozgrzewa wentylator się załącza i schładza, natomiast podczas jazdy silnik łapie szybciej temp. termostat się otwiera woda wpada do chłodnicy ona jest zamulona i nie nadąży schładzać wtedy temp. rośnie.
a jak ja po profesionalnemu przepłukać ? ale w sumie to co ma ubywanie plunu i zimny dolny wąż do chlodnicy zapchanej ?

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 26 mar 2013, 22:55

koral351 napisał/a:
Obstawiam korek od naczynia wyrównawczego,..
:?:
koral351 napisał/a:
obstawiam zamuloną chłodnicę .
:?: wtf :?:
ale Ty mieszasz chłopie... :!: :-/

koral351

Post autor: koral351 » 27 mar 2013, 08:54

u pabla - korek
u ramalho - chłodnica

nic nie mieszam , przecież wstawiłem cytaty
ubywanie płynu ma znaczenie u pabla, bo jak mu nie grzeje to też może być przyczyną za mało płynu.

Ramalho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 07 paź 2011, 16:49

Post autor: Ramalho » 27 mar 2013, 11:35

Sprawdze dziś chłodnice, a i nie wiem czy to ma znaczenie, ale chlodnica jest nowa nieoryginalna.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 27 mar 2013, 16:40

Ja też mam o samo. Na postoju letnie powietrze leci, jak podniosę do 1500 to już idzie gorące. Narzewnicę mam dobrą klapa zimno-ciepło też jest ok, nie jest na pewno zapowietrzony układ. Cuda :D . Jeszcze w trasie spada mi do 75-80 stopni... a 3 termostaty były już zakładane. I chłodnica jes zimna do 90 stopni. Tylko na górze jest ciepła al to normalne .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl