Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Dziwny Problem z Sondą Lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 21 paź 2010, 11:44

Dzieki za info. Sprawdze w weekend miernikiem. Jak w VAGu wlaczyc konkretny blok pomiarowy?

Rozmawialem dzisiaj z gazownikiem. Sonda nie jest ustawiona w tryb emulacji na gazie, pokazuje rzeczywiste wartosci bez wzgledu na to czy pracuje na benzynie czy na gazie. Oni wszystkie instalacje robia w ten sposob, a ze z gazem nie mialem nigdy zadnego problemu wiec wierze ze dobrze to ustawili.

Czyli skoro mam rzeczywisty odczyt z lamby przy pracy na gazie, to znaczy, ze jesli lambda padla to tego odczytu nie bedzie, ani w VAGu, ani w sofcie od gazu (STAG).

Czy padnieta sonda moze miec wplyw na mieszanke rozruchowa? Z rana mam problem z zaplonem jak zgasze poprzedniego dnia wieczorem auto na gazie. Zeby odpalic musze lekko wcisnac gaz, auto wchodzi wtedy na obroty i po okolo 30 sek. juz plynnie chodzi na benzynie. Jesli nie przegazuje przy rozruchu to gasnie po 1-2 sek.
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 21 paź 2010, 12:51

Wg. mnie padnięta lambda nie ma wpływu na rozruch. Gdy sonda jest zimna to i tak nie daje odczytów.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 21 paź 2010, 16:40

Więc albo elektrozawór przepuszcza gaz i odpalasz silnik zalany LPG albo szwankuje wtryskiwacz rozruchowy.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 21 paź 2010, 22:27

Gość ma sekwencję, to elektrozawór może sobie popuszczać do woli i niczemu to nie zaszkodzi.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 22 paź 2010, 04:48

A no faktycznie mój błąd. ;-)

Martinez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2009, 22:47
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Martinez » 16 sty 2011, 19:35

Witam

Pisze na Czeskiej klawiaturze,przepraszam za litery.

Mam problem z sonda lambda,ECU podaje mi tam po starcie silnika 12 voltov by po okolo pieciu minutach spasc do wartosci 1.5 do 2.5 V (problemy z ustawieniem silnika). Zwarcie nie wchodzi raczej w rachube poniewaz napiecie mierzylem na wtyczce ECU ,pin 16 odlaczony kabel zielony.Ciekawi mnie jeszcze rozwiazanie kabla sygnalowego lambdy,zauwazylem iz sa w nim dwa kabelki zielony i czarny -zielony pin 16 czarny naprzeciwko pinu 16 nie pamietam pinu. Nie wiem czy ECU mam upalone cz jakies zamienione?
NR ECU 039 906 024 A autko to 2.0 ABK model 94

Ma ktos moze schematy digifanta (ECU),w czym siedzi problem?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 16 sty 2011, 19:49

Czarny to tylko ekran, nie jest podłączony do niczego.

Martinez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2009, 22:47
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Martinez » 16 sty 2011, 21:18

No widzisz,u mnie jednak czarny jest podlaczony naprzeciwko pinu 16. Laczy sie tam z brazowym.Potrzebny schemat albo fachowiec

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 17 sty 2011, 04:48

Dla pewności weź multimetr, jedna sonda do plusa aku a druga do czarnego przewodu ekranowego jeśli na mierniku pojawi się +/- 12,5V to znaczy że czarny przewód podpięty jest do masy samochodu.

Awatar użytkownika
KAROLEK22XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1053
Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: RADOM

Post autor: KAROLEK22XX » 17 sty 2011, 08:54

Witam mam pytanko gdzie sie znajduje sada?? tak czytaja doszłem do wnisków ze cos nie tak z nia jest bo zaczoł mi jarac 20l -100km gazu :cry: po miescie mozliwe ze to prze znia bo filtr wymieniony i gaz wyregulowany ??
Vide Cul Fide

Martinez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2009, 22:47
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Martinez » 17 sty 2011, 18:15

Czarny przewód sondy przy ECU ma +12 V, na zielonym (pin 16) mam z koleji około 12 V i po starcie silnika idzie w dół

Black Deamon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:21
Lokalizacja: Wasilków/Podlaskie

Post autor: Black Deamon » 18 sty 2011, 20:42

monkahead pisze:Wczoraj podpialem Polskiego VAGa i na wylaczonym silniku wyskoczyl mi taki blad:

[url=http://images47.fotosik.pl/355/1d1750166b41adf7m.jpg]Obrazek[/URL]

Pozniej na VAGu 4.9 na wlaczonym silniku wyskoczyl ten sam blad:

[url=http://images50.fotosik.pl/355/a87bda1b0b7695e2m.jpg]Obrazek[/URL]

Czy jest jeszcze jakis inny sposob zeby sprawdzic sonde lambda? Sonde sprawdzalem na gazie, postaram sie jeszcze raz podlaczyc VAGa i sprawdzic ja na benzynie.

Rozumiem ze moja sonda nadaje sie do wyrzucenia?
G39 ( zwarcie sondy do plusa, brak sygnału ( sporadyczny) .
Słowem, sonda stała.
Chwilowy błąd, który złapał sterownik, i to już sygnał o zużywaniu się sensorka.
Jeśli się powtarza, do wymiany sonda.
U mnie, jak padła zupełnie sonda i po każdym wykasowaniu błędu G39, spowrotem łapał błąd, w końcu auto przestało normalnie jechać ( szarpanie, strzelanie, spadanie obrotów, nie wkręcanie sie na obroty ).
Jeśli dojdzie do podobnych objawów przy G39, rozepnij sondę i wymiana na nową.
Nie polecam zamienników ( płacisz potem dwa razy ). Sam tak kiedyś zrobiłem, ale cóż, Polak mądry po szkodzie :-)
Poczciwy BOSCH jak dla mnie tylko i wyłącznie i z uniwersalnymi trzeba uważać, żeby była dokładnie dedykowana do twego modelu ( inne napięcie grzałki i lipa ).
ABK i ADA, to podobne silniki, choć nie zupełnie.
Ostatnio zmieniony 16 lut 2011, 21:18 przez Black Deamon, łącznie zmieniany 1 raz.
Zrób to sam, wiesz, że zrobiłeś.

Martinez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2009, 22:47
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Martinez » 19 sty 2011, 07:15

Jakie macie napięcie na czarnym przewodzie (sygnałowym) po załączeniu zapłonu (przy wyłączonym silniku)?

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 19 sty 2011, 09:11

0,56V[~0,5V, polowa wartosci na ktorej pracje sonda] Jest jedno ale, takie napiecie jest na kablu
Czemu o to pytasz :?:
Forum A6Klub i Audi80

Martinez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2009, 22:47
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Martinez » 19 sty 2011, 13:20

Bo mam około 12 V po załączeniu zapłonu a po uruchomieniu autka leci owe napięcie w dół do wartości około 2V. Mierzone 100% na kablu sygnałowym rzy wtyczce i przy ECU -pin 16

[ Dodano: 2011-01-21, 19:33 ]
Martinez pisze:Bo mam około 12 V po załączeniu zapłonu a po uruchomieniu autka leci owe napięcie w dół do wartości około 2V. Mierzone 100% na kablu sygnałowym rzy wtyczce i przy ECU -pin 16
Czy ktoś mi pomoże?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga