[B4 ABK] Dziwny Problem z Sondą Lambda
Dzieki za info. Sprawdze w weekend miernikiem. Jak w VAGu wlaczyc konkretny blok pomiarowy?
Rozmawialem dzisiaj z gazownikiem. Sonda nie jest ustawiona w tryb emulacji na gazie, pokazuje rzeczywiste wartosci bez wzgledu na to czy pracuje na benzynie czy na gazie. Oni wszystkie instalacje robia w ten sposob, a ze z gazem nie mialem nigdy zadnego problemu wiec wierze ze dobrze to ustawili.
Czyli skoro mam rzeczywisty odczyt z lamby przy pracy na gazie, to znaczy, ze jesli lambda padla to tego odczytu nie bedzie, ani w VAGu, ani w sofcie od gazu (STAG).
Czy padnieta sonda moze miec wplyw na mieszanke rozruchowa? Z rana mam problem z zaplonem jak zgasze poprzedniego dnia wieczorem auto na gazie. Zeby odpalic musze lekko wcisnac gaz, auto wchodzi wtedy na obroty i po okolo 30 sek. juz plynnie chodzi na benzynie. Jesli nie przegazuje przy rozruchu to gasnie po 1-2 sek.
Rozmawialem dzisiaj z gazownikiem. Sonda nie jest ustawiona w tryb emulacji na gazie, pokazuje rzeczywiste wartosci bez wzgledu na to czy pracuje na benzynie czy na gazie. Oni wszystkie instalacje robia w ten sposob, a ze z gazem nie mialem nigdy zadnego problemu wiec wierze ze dobrze to ustawili.
Czyli skoro mam rzeczywisty odczyt z lamby przy pracy na gazie, to znaczy, ze jesli lambda padla to tego odczytu nie bedzie, ani w VAGu, ani w sofcie od gazu (STAG).
Czy padnieta sonda moze miec wplyw na mieszanke rozruchowa? Z rana mam problem z zaplonem jak zgasze poprzedniego dnia wieczorem auto na gazie. Zeby odpalic musze lekko wcisnac gaz, auto wchodzi wtedy na obroty i po okolo 30 sek. juz plynnie chodzi na benzynie. Jesli nie przegazuje przy rozruchu to gasnie po 1-2 sek.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Witam
Pisze na Czeskiej klawiaturze,przepraszam za litery.
Mam problem z sonda lambda,ECU podaje mi tam po starcie silnika 12 voltov by po okolo pieciu minutach spasc do wartosci 1.5 do 2.5 V (problemy z ustawieniem silnika). Zwarcie nie wchodzi raczej w rachube poniewaz napiecie mierzylem na wtyczce ECU ,pin 16 odlaczony kabel zielony.Ciekawi mnie jeszcze rozwiazanie kabla sygnalowego lambdy,zauwazylem iz sa w nim dwa kabelki zielony i czarny -zielony pin 16 czarny naprzeciwko pinu 16 nie pamietam pinu. Nie wiem czy ECU mam upalone cz jakies zamienione?
NR ECU 039 906 024 A autko to 2.0 ABK model 94
Ma ktos moze schematy digifanta (ECU),w czym siedzi problem?
Pisze na Czeskiej klawiaturze,przepraszam za litery.
Mam problem z sonda lambda,ECU podaje mi tam po starcie silnika 12 voltov by po okolo pieciu minutach spasc do wartosci 1.5 do 2.5 V (problemy z ustawieniem silnika). Zwarcie nie wchodzi raczej w rachube poniewaz napiecie mierzylem na wtyczce ECU ,pin 16 odlaczony kabel zielony.Ciekawi mnie jeszcze rozwiazanie kabla sygnalowego lambdy,zauwazylem iz sa w nim dwa kabelki zielony i czarny -zielony pin 16 czarny naprzeciwko pinu 16 nie pamietam pinu. Nie wiem czy ECU mam upalone cz jakies zamienione?
NR ECU 039 906 024 A autko to 2.0 ABK model 94
Ma ktos moze schematy digifanta (ECU),w czym siedzi problem?
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 27 lis 2009, 20:21
- Lokalizacja: Wasilków/Podlaskie
G39 ( zwarcie sondy do plusa, brak sygnału ( sporadyczny) .monkahead pisze:Wczoraj podpialem Polskiego VAGa i na wylaczonym silniku wyskoczyl mi taki blad:
[url=http://images47.fotosik.pl/355/1d1750166b41adf7m.jpg]Obrazek[/URL]
Pozniej na VAGu 4.9 na wlaczonym silniku wyskoczyl ten sam blad:
[url=http://images50.fotosik.pl/355/a87bda1b0b7695e2m.jpg]Obrazek[/URL]
Czy jest jeszcze jakis inny sposob zeby sprawdzic sonde lambda? Sonde sprawdzalem na gazie, postaram sie jeszcze raz podlaczyc VAGa i sprawdzic ja na benzynie.
Rozumiem ze moja sonda nadaje sie do wyrzucenia?
Słowem, sonda stała.
Chwilowy błąd, który złapał sterownik, i to już sygnał o zużywaniu się sensorka.
Jeśli się powtarza, do wymiany sonda.
U mnie, jak padła zupełnie sonda i po każdym wykasowaniu błędu G39, spowrotem łapał błąd, w końcu auto przestało normalnie jechać ( szarpanie, strzelanie, spadanie obrotów, nie wkręcanie sie na obroty ).
Jeśli dojdzie do podobnych objawów przy G39, rozepnij sondę i wymiana na nową.
Nie polecam zamienników ( płacisz potem dwa razy ). Sam tak kiedyś zrobiłem, ale cóż, Polak mądry po szkodzie
Poczciwy BOSCH jak dla mnie tylko i wyłącznie i z uniwersalnymi trzeba uważać, żeby była dokładnie dedykowana do twego modelu ( inne napięcie grzałki i lipa ).
ABK i ADA, to podobne silniki, choć nie zupełnie.
Ostatnio zmieniony 16 lut 2011, 21:18 przez Black Deamon, łącznie zmieniany 1 raz.
Bo mam około 12 V po załączeniu zapłonu a po uruchomieniu autka leci owe napięcie w dół do wartości około 2V. Mierzone 100% na kablu sygnałowym rzy wtyczce i przy ECU -pin 16
[ Dodano: 2011-01-21, 19:33 ]
[ Dodano: 2011-01-21, 19:33 ]
Czy ktoś mi pomoże?Martinez pisze:Bo mam około 12 V po załączeniu zapłonu a po uruchomieniu autka leci owe napięcie w dół do wartości około 2V. Mierzone 100% na kablu sygnałowym rzy wtyczce i przy ECU -pin 16