[80 B3 2.0E 3A] Falujące obroty.
[80 B3 2.0E 3A] Falujące obroty.
Witam, jak w temacie obroty falują. TO jest 2 litrowa audiczka, z 89r. bez podtlenku LPG. Wolne obroty falują na jałowym, od 300 do 1000 obrt. Czasem spadna tak nisko ze zgasnie. Odnosnie jazdy jest ok, tzn nigdy nie puszczam ja na wolne zeby sie toczyla, ale jest to bardzo denerwujace, np. na swiatlach czy cos faluje. Wiem, ze bylo duzo tematow odnosnie tych obrotow, ale niestety nie moge znalesc zadnego z moim silnikiem 3A. Jeśli ktos ma lepszy wzrok odemnie w szukajce, albo wie co to moze byc prosze o odp. Z gory dzięki!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 lip 2008, 00:43
Witam! Ja mam B3 1,8 S z LPG i dokładnie ten sam problem, obroty falują, od 500 do 1400 na biegu jałowym, czasem zgaśnie. Zarówno na gazie jak i na benzynie. Jak jest silnik zimny i obroty są powyżej to nie ma tego problemu, trzyma równe obroty. Przy jeździe powyżej 1400 obrotów silnik pracuje równo ale podczas stania w korkach i jeździe przy bardzo małych prędkościach strasznie denerwuje. Ponoć jakby było coś z silnikiem krokowym to gasnąłby cały czas. Kable i świece były wymieniane, zapłon regulowany (chyba że źle )
Nie wiem czy może mieć związek ale też wskazówka temperatury podczas pracy silnika pokazuje między 100 a 110 stopni mimo że silnik się nie grzeje (nigdy sie woda nie zagotowała) a wentylator załącza się przy przekroczeniu 110 stopni.
No i jeszcze jedna rzecz: pali 12 litrów gazu w trasie i 17 na mieście :cry:
Jakby ktoś poskładał to wszystko do kupy byłbym wdzięczny, ja sam się nie znam za bardzo a od mechaników słyszę za każdym razem inną wersję... Pozdrawiam!
Nie wiem czy może mieć związek ale też wskazówka temperatury podczas pracy silnika pokazuje między 100 a 110 stopni mimo że silnik się nie grzeje (nigdy sie woda nie zagotowała) a wentylator załącza się przy przekroczeniu 110 stopni.
No i jeszcze jedna rzecz: pali 12 litrów gazu w trasie i 17 na mieście :cry:
Jakby ktoś poskładał to wszystko do kupy byłbym wdzięczny, ja sam się nie znam za bardzo a od mechaników słyszę za każdym razem inną wersję... Pozdrawiam!
w silniku 3A po odpięciu krokowca na wolnych obrotach nie powinno się NIC stać, obroty nie powinny się zmienić i to jest prawidłowa reakcja. Tak samo po odpięciu elektrozaworu przy przepływce (tutaj minimalnie mogą spaść, ale nigdy się zwiększyć).
Szczelina powinna być ustawiona na 1,2-1,9mm, przepływ na poziomie 25-35 powietrza na minutę przy standardowym podciśnieniu na kolektorze.
Szczelina powinna być ustawiona na 1,2-1,9mm, przepływ na poziomie 25-35 powietrza na minutę przy standardowym podciśnieniu na kolektorze.
Wiem, i tak wlasnie sie dzieje, jak sie go odepnie chodzi rowno, co z reszta pisalem
Moze sie znajdzie ktos kto by mi pozyczyl taki silniczek, w sesie ze pozwolil na chwile wymontowac swoj i wlozyc do mnie? Napewno ktos w poblizu ma audi z jednostka 3A. A ja przynajmniej bede wiedzial.sasiad pisze:Probowalem, chodzi ciut inaczej niz kiedys, ale RÓWNO, do kraka mam 130 km ok, w pon bede papierki na polibude zlozyc. Ile bys sobie cenil taki zawór?