Witam koledzy
Mam następujący problem..
Kiedy rano ide do swojej niuni i ją odpalam to przez pierwsze pięć sekudn jak juz silnik zacznie chodzić jest taki stukot i po chwili on ustępuje po jakiś 5 sekundach, ten stukot, hałas mozna przyrównac np wrzócenie gwozdzi do metalwoego kubka i potzrząsniecie nim... i ogólnie mam takie wazenie że moja audiola chodzi doslowanie jak disel tak strasznie głosno a tak przy 120 to naprawde w kabinie samochdou porzadnie czuć prace silnika, nie wiem moze jest to spowodowane iz ma on założyony jakiś inny tlumnik lub cos takiego?
A i jeszcze mam jeden problem moja niunia wyciągnie 130 a jest to silnik 2.0 ABT nie wiem czy to licznik jest zepsuty i wskazówka sie zatrzymuje na tej prędkosci ale zdaje mi sie że ona szybciej nie jedzie niz te 130.. czasem pojdzie 135 czy 140..
Nie wiem moze te wszytkie moje problemy hałas przy odpalaniu zimnego silnika, głośne pracowanie silnika i rozwujanie małej predkosci sa razem ze sobą połączone.. juz nie wspomne o tym że silnik naprawde nie ma w sobie mocy, powera.. przed tą audiolą miałem b3 z silnikiem 1.6 a teraz mam B4 z silnikiem 2.0 i naprawde różnica jest bardzo mała.. nei wspomne że b3 na gazieejcahęłm 160a tu mi pojdzie 130..
Co jest koledzy??
Pozdrawiam
RobertO
[80 B4 2.0 ABT] hałas przy odpalaniu zimnego silnika
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Rzeczywiście popychacze mogą tak hałasować.
A kiedy był zmieniany olej, filtry, pasek rozrządu i napinacz bo wszystko razem wzięte też może solidny koncert zagrać.
Co do mocy to najpierw podpiąłbym VAG-a i obadał co tam w ECU "piszczy" bo może to być lambda ale równie dobrze może być czujnik temp albo brak ciśnienia na cylindrach, przestawiony zapłon itd. Wykręć świece i zobacz w jakim są stanie, czy są okopcone (za bogata lub niespalona do końca mieszanka) czy jasno brązowe (takie powinny być). Jak mają mocno wypalone elktrody to do wymiany. Profilaktycznie również do wymiany palec i kopułka rozdzielacza. W nocy jak jest ciemno sprawdź czy pod maską podczas pracy silnika nie ma dyskoteki, tzn. czy na kablach nie ma przebić, jeśli tak to kable do wymiany również. Obejrzyj dokładnie dolot czy jakiś gazownik-partacz nie zaślepił częściowo dolotu. A poza tym to przejrzyj archiwum forum bo na temat hałasów w ABT i strat mocy było naprawdę sporo.
A kiedy był zmieniany olej, filtry, pasek rozrządu i napinacz bo wszystko razem wzięte też może solidny koncert zagrać.
Co do mocy to najpierw podpiąłbym VAG-a i obadał co tam w ECU "piszczy" bo może to być lambda ale równie dobrze może być czujnik temp albo brak ciśnienia na cylindrach, przestawiony zapłon itd. Wykręć świece i zobacz w jakim są stanie, czy są okopcone (za bogata lub niespalona do końca mieszanka) czy jasno brązowe (takie powinny być). Jak mają mocno wypalone elktrody to do wymiany. Profilaktycznie również do wymiany palec i kopułka rozdzielacza. W nocy jak jest ciemno sprawdź czy pod maską podczas pracy silnika nie ma dyskoteki, tzn. czy na kablach nie ma przebić, jeśli tak to kable do wymiany również. Obejrzyj dokładnie dolot czy jakiś gazownik-partacz nie zaślepił częściowo dolotu. A poza tym to przejrzyj archiwum forum bo na temat hałasów w ABT i strat mocy było naprawdę sporo.