[80 B4 2.0 ABK] ilość oleju w silniku
[80 B4 2.0 ABK] ilość oleju w silniku
Witam.
Intersuje mnie ile mniej wiecej jest oleju w silniku kiedy na bagnecie jest poziom MAX a ile kiedy jest MIN. Pytam, bo przy wymianie oleju kumpel zalał mi na MAX. Po 2650 km poziom oleju osiągnął wartość MIN. Czy to jest normalne "branie oleju" ?
Pozdrawiam
Intersuje mnie ile mniej wiecej jest oleju w silniku kiedy na bagnecie jest poziom MAX a ile kiedy jest MIN. Pytam, bo przy wymianie oleju kumpel zalał mi na MAX. Po 2650 km poziom oleju osiągnął wartość MIN. Czy to jest normalne "branie oleju" ?
Pozdrawiam
Audi zastrzega, że dobrze dotarty nowy silnik bierze do 0,2 litra oleju na 1000km ale ta wartość może rosnąć wraz z przebiegiem ale to, że prze 2650km wziął ci tyle oleju to troszkę sporo ale nie tragedia. Ten twój znajomy co ci wymieniał olej to zalal filtr przy wymianie czy tylko przykrecił i zalał olej do silnika.
Samochod nie dymi na niebiezko przy ruszaniu spod świateł?
Samochod nie dymi na niebiezko przy ruszaniu spod świateł?
U mnie wyciek oleju był widoczny w lewej górnej części silnika (pod pokrywą zaworów). Uszczelka była cała popękana.
Na twoje pytanie odpowiem tak:
stan oleju był na minimum -> dolałem 1 litr oleju -> stan doszedł na maximum ...
Kolejna sprawa, to twoja technika jazdy, pytanie jak mocno przez te ponad 2000km dawałeś mu w palnik? ...
Na twoje pytanie odpowiem tak:
stan oleju był na minimum -> dolałem 1 litr oleju -> stan doszedł na maximum ...
Kolejna sprawa, to twoja technika jazdy, pytanie jak mocno przez te ponad 2000km dawałeś mu w palnik? ...
-
OnlineDoc
- Administrator
- Posty: 4645
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
... i czy jazda tylko po mieście w korkach przy włączonych wiatrakach, ruszając, hamując, ruszając, hamują ...jacu78 pisze:pytanie jak mocno przez te ponad 2000km dawałeś mu w palnik?
Ja poruszam się tylko po warszawie. Pokonuje czasami 2 km w 30 minut. Potrafi mi motor wypić w takich warunkach litr oliwy na 4 000 km.
Gdybym wymienił uszczelniacze, pewnie zrobiłbym z 6 000 - 7 000 km.
Panowie proponuję przeprowadzić remoncik głowicy. Wymiana prowadnic zaworowych i uszczelniaczy oraz obróbka zaworów i gniazd. Efekty są zdumiewające a koszty niewielkie. Uszczelniacze tylko GOETZE. Ja w tamtym roku zapłaciłem za naprawę głowicy 400 PLN - Krasnobrodzka w W-wie. Przed remontem auto zużywało - przepalało ekstra ponad stan - ok. 5 litrów na 10 tys. km. Teraz nie da się zaobserwować ubytku na bagnecie.
Owszem, zazwyczaj jezdze na wysokich obrotach tzn. kręce go 3500 obrotów. Juz usłyszałem od Ojca ze powinienem kręcić do 2200 i jeździś "spokojnie" ale to wymaga czasu i przestawienia sposobu jazdyjacu78 pisze:Kolejna sprawa, to twoja technika jazdy, pytanie jak mocno przez te ponad 2000km dawałeś mu w palnik? ...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
- Lokalizacja: ...
Dokładnie, mnie kiedyś w Audi uszczelniacze kosztowały 25 zł, prowadnice po 5 zł bo stare miały luzy i poskladanie tego i dotarcie zaworów u znajomego 80zł. Oczywiście dochodzi jeszcze uszczelka glowicy 60zł i reszta innych uszczelek. Ale taki remoncik dużo pomaga.czarekj pisze:Panowie proponuję przeprowadzić remoncik głowicy. Wymiana prowadnic zaworowych i uszczelniaczy oraz obróbka zaworów i gniazd. Efekty są zdumiewające a koszty niewielkie. Uszczelniacze tylko GOETZE. Ja w tamtym roku zapłaciłem za naprawę głowicy 400 PLN - Krasnobrodzka w W-wie. Przed remontem auto zużywało - przepalało ekstra ponad stan - ok. 5 litrów na 10 tys. km. Teraz nie da się zaobserwować ubytku na bagnecie.