Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] ilość oleju w silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Krzysztof_Suliko [usunięt

[80 B4 2.0 ABK] ilość oleju w silniku

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 17 cze 2007, 19:15

Witam.

Intersuje mnie ile mniej wiecej jest oleju w silniku kiedy na bagnecie jest poziom MAX a ile kiedy jest MIN. Pytam, bo przy wymianie oleju kumpel zalał mi na MAX. Po 2650 km poziom oleju osiągnął wartość MIN. Czy to jest normalne "branie oleju" ?

Pozdrawiam

rafi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 560
Rejestracja: 07 lut 2007, 14:50
Imię: Jacek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: rafi » 17 cze 2007, 19:22

sprawdz czy gdzies nie masz wycieku oleju zobacz na osłonie silnika moze gdzies na uszczelniaczach pod spodem bo to raczej nie jest normalne !!!! po 2650 km :shock:
albo silnik ci bierze olej albo gdzies masz przeciek!!!
po takim przebiegu na bagnecie powinienes miec prawie max

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 17 cze 2007, 19:26

Na osłonie pod spodem niema śladu oleju.
Jedyne gdzie jest troche wilgotno od oleju to pod kołem zębatym paska rozrządu.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 17 cze 2007, 19:33

Audi zastrzega, że dobrze dotarty nowy silnik bierze do 0,2 litra oleju na 1000km ale ta wartość może rosnąć wraz z przebiegiem ale to, że prze 2650km wziął ci tyle oleju to troszkę sporo ale nie tragedia. Ten twój znajomy co ci wymieniał olej to zalal filtr przy wymianie czy tylko przykrecił i zalał olej do silnika.

Samochod nie dymi na niebiezko przy ruszaniu spod świateł?

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 17 cze 2007, 19:45

Filtr został zalany przed wkręceniem.
Nie dymi na niebiesko.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 17 cze 2007, 19:58

Mozliwe, że już uszczelniacze na zaworach zrobiły się twarde i będą kwalifikowały sie do wymiany. Jeżeli oczywiście nigdzie nie gubisz tego oleju. A jak ciśnienie sprężania?

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 17 cze 2007, 20:00

Niemam zielonego pojęcia jak ma sie ciśnienie, nigdy nie było sprawdzane (przynajmniej odkąd mam auto). Możliwe że bierze olej, w końcu to 92 rocznik. Poobserwuje co sie bedzie działo.

Online
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4645
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 17 cze 2007, 20:08

1 litr na 3000 to nie tragedia. jeszcze możesz jeździć, nie mniej jednak uszczelniacze masz do wymiany i nie jest to bardzo drogi zabieg.

Pozdrawiam.

jacu78

Post autor: jacu78 » 17 cze 2007, 20:09

U mnie wyciek oleju był widoczny w lewej górnej części silnika (pod pokrywą zaworów). Uszczelka była cała popękana.

Na twoje pytanie odpowiem tak:

stan oleju był na minimum -> dolałem 1 litr oleju -> stan doszedł na maximum ...

Kolejna sprawa, to twoja technika jazdy, pytanie jak mocno przez te ponad 2000km dawałeś mu w palnik? ...

Online
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4645
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 17 cze 2007, 20:14

jacu78 pisze:pytanie jak mocno przez te ponad 2000km dawałeś mu w palnik?
... i czy jazda tylko po mieście w korkach przy włączonych wiatrakach, ruszając, hamując, ruszając, hamują ...

Ja poruszam się tylko po warszawie. Pokonuje czasami 2 km w 30 minut. Potrafi mi motor wypić w takich warunkach litr oliwy na 4 000 km.
Gdybym wymienił uszczelniacze, pewnie zrobiłbym z 6 000 - 7 000 km.

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 17 cze 2007, 20:58

Też jestem zdania, że 1litr na 2650km to nie tragedia - 0,5l/1000km jest jak najbardziej dopuszczalne, ponadto Audi szczególnie dużo bierze oleju gdy chodzi na wysokich obrotach.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 17 cze 2007, 21:05

Panowie proponuję przeprowadzić remoncik głowicy. Wymiana prowadnic zaworowych i uszczelniaczy oraz obróbka zaworów i gniazd. Efekty są zdumiewające a koszty niewielkie. Uszczelniacze tylko GOETZE. Ja w tamtym roku zapłaciłem za naprawę głowicy 400 PLN - Krasnobrodzka w W-wie. Przed remontem auto zużywało - przepalało ekstra ponad stan - ok. 5 litrów na 10 tys. km. Teraz nie da się zaobserwować ubytku na bagnecie.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 17 cze 2007, 23:02

jacu78 pisze:Kolejna sprawa, to twoja technika jazdy, pytanie jak mocno przez te ponad 2000km dawałeś mu w palnik? ...
Owszem, zazwyczaj jezdze na wysokich obrotach tzn. kręce go 3500 obrotów. Juz usłyszałem od Ojca ze powinienem kręcić do 2200 i jeździś "spokojnie" ale to wymaga czasu i przestawienia sposobu jazdy :)

marcinelk13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1567
Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
Lokalizacja: ...

Post autor: marcinelk13 » 18 cze 2007, 07:47

3500 tyś obr./min to wcale nie tak dużo ! wymień uszczelniacze ! miałe to samo ! :-P

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 18 cze 2007, 20:32

czarekj pisze:Panowie proponuję przeprowadzić remoncik głowicy. Wymiana prowadnic zaworowych i uszczelniaczy oraz obróbka zaworów i gniazd. Efekty są zdumiewające a koszty niewielkie. Uszczelniacze tylko GOETZE. Ja w tamtym roku zapłaciłem za naprawę głowicy 400 PLN - Krasnobrodzka w W-wie. Przed remontem auto zużywało - przepalało ekstra ponad stan - ok. 5 litrów na 10 tys. km. Teraz nie da się zaobserwować ubytku na bagnecie.
Dokładnie, mnie kiedyś w Audi uszczelniacze kosztowały 25 zł, prowadnice po 5 zł bo stare miały luzy i poskladanie tego i dotarcie zaworów u znajomego 80zł. Oczywiście dochodzi jeszcze uszczelka glowicy 60zł i reszta innych uszczelek. Ale taki remoncik dużo pomaga.

Zablokowany

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl