Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[80 B3 1.6]instrukcja jak dobrze ustawić gaz LPG I generacji

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
comd89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 02 wrz 2010, 08:30
Lokalizacja: TOS

[80 B3 1.6]instrukcja jak dobrze ustawić gaz LPG I generacji

Post autor: comd89 » 12 lip 2011, 21:51

Natrafiłem na necie szukając jak ustawić gaz I generacji na taką oto instrukcje i zrobiłem to co pisało dokładnie :) Rezultat był zaskakujący :) Auto mało pali miasto trasa :) 9,5 litra na 100km:) i oczywiście co dziwne jest czym jechać:) a oto mała instrukcja i link do dyskusji:) Bo zauważyłem że kilka osób boryka się z tym problemem:)
Pierwsze co to mam parownik LOVATO. Ma on 2 śruby regulacyjne: jedna plastikowa a druga miedziana.

Ustawienie krok po kroku.

1. Najpierw zapalamy auto i czekamy az osiagnie 90 stopni temperatury.
2. Zakrecamy ta srube miedziana w prawo do konca (uwaga zeby nie na chama to robic tylko z wyczuciem)
3. podnosimy obroty na okolo 3000 obrotow i przykrecamy srube regulacyjna na wezu az zaczna obroty spadac. Przerywamy operacje i odkrecamy ta srube w lewo o jeden obrot. (najlepiej zrobic sobie jakas kreske pisakiem)
4. Pozniej ustawiamy wolne obroty (tzn tą sruba plastikowa czarna) ustawiamy miedzy skala taka ze w prawo sie zakreca a w lewo sie odkreca. Jak to zrobic... po prostu najpierw w lewo krecimy az obroty zaczynaja spadac potem w prawo az tez zaczynaja spadac i mniej wiecej znow krecimy w lewo ustawiajac dobre obroty (kolo srodka skali miedzy lewa a prawa strona).
5. Jak juz to zrobimy to gasimy auto. Pozniej bierzemy 2 kabelki i podlaczamy do elektrozaworu ktory jest przy parowniku a z drugiej strony do akumulatora (pamiejtajmy zeby nie zamienic + z - bo moze sie spalic). Czyli plus do plusa, a minus do minisa.
6. Potem przystawiamy ucho do parownika i delikatnie krecimy ta mosiezna srubka az uslyszymy syczacy gaz i przestajemy to robic. Odlaczamy wszystko i zapalamy auto
Jesli nie ma problemow z zapaleniem to mamy ustawiony gazik super Tescik na miescie czy dobra moc i napewno na stacji bedziemy mile zaskoczeni z wynikow spalania oraz dynamiki auta

Aha mi pali 10 litrow w tym miescie ale mam tez opony 195/50/15 takze osoby na nizszym profilmu powinny miec jeszcze mniejsze spalanie przynajmniej 0.5 litra
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=250980

Kabelków nie musimy podłanczać i ruszać miedzianej śrubki ponieważ to nic nie zmienia co do poboru gazu i jego spalania oraz osiągów samochodu:)

Smiena
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 21 lis 2010, 19:11

Post autor: Smiena » 12 lip 2011, 22:54

Hmmm ciekawe :) Czy ktoś inny próbował to już i może potwierdzić skuteczność? Moje spalanie na odcinkach powyżej 20 jest w granicach 12l i chętnie bym spróbował.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 12 lip 2011, 23:32

Można się bawić, ale bez analizatora spalin jest trochę ryzyko ustawienia za ubogiej mieszanki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl