Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Jak poznać uszkodzenie pompy wody?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
morris4life
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
Lokalizacja: Gdańsk

[B3 1.8 PM] Jak poznać uszkodzenie pompy wody?

Post autor: morris4life » 09 lip 2012, 10:01

Witam,
pytanie jak w temacie.
Zauważyłem ostatnio, że płyn w zbiorniczku wyrównawczym w moim Audi robi się ciepły dopiero gdy auto osiąga temp. roboczą.
Czy w waszych samochodach jest tak samo, czy może jednak Wam płyn w zbiorniczku nabiera temperatury razem z rozgrzewaniem się silnika?

Czy takie objawy mogą świadczyć np. o uszkodzonej pompie wody (lub jej słabej wydajności) czy może jednak termostat (bo chłodnica nagrzewa się moim zdaniem zbyt szybko - robi się ciepła razem z silnikiem, choć dolny wąż jest zimny aż do osiągnięcia temp. m/w 85stC. - nadmienię też, że to nowa chłodnica - ma ok. 1 tygodnia)

pozdrawiam i czekam na Wasze opinie.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 09 lip 2012, 10:27

sprawdz przewód dochodzący do zbiorniczka wyrównawczego czy jest drożny

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 09 lip 2012, 10:35

morris4life, nic sie nie martw wszystko masz ok. Tak powinno byc. :)

Awatar użytkownika
morris4life
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: morris4life » 09 lip 2012, 10:53

neoxpl pisze:morris4life, nic sie nie martw wszystko masz ok. Tak powinno byc. :)
Ale czy na pewno???
Trochę mnie to martwi, że jest taka stagnacja przepływu wody - moim zdaniem woda powinna się cały czas przelewać do zbiorniczka więc i płyn w nim powinien nabierać temp. wraz z rozgrzewaniem się auta - a nie w efekcie przekazywania energii cieplnej.

Tak mam np. w BMW mojej żony. Tam płyn przez zbiorniczek wyrównawczy cały czas się przelewa.

@goldi j51 - sprawdzę - banalne i oczywiste a człowiek o tym nie pomyślał :oops:

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 09 lip 2012, 13:05

Teoretycznie wezyk powrotny masz na gorze, czyli plyn musi nabrac temp. i zwiekszyc swoja objetosc zeby sie przelewalo. Waz dolny jest zimny dopoki termostat sie nie otworzy, czyli ok 85-90 stopni. Dopiero wtedy obieg sie otwiera i pompa tloczy plyn calym obiegiem. Dodam jeszcze ze mam tak jak u ciebie jest i wszystkie przewody mam drozne. PS sorka za brak polskich liter, bo nie mam ich w telefonie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 lip 2012, 20:26

neoxpl pisze: Dopiero wtedy obieg sie otwiera i pompa tloczy plyn calym obiegiem.
Co prawda tłoczy ale nie przez zbiornik czy jakoś inaczej obieg w zbiorniczku jest samoczynny nie zależny od popy wody lecz tylko od temperatury, tylko temperatura robi obieg w zbiorniczku.
neoxpl pisze:Teoretycznie wezyk powrotny masz na gorze


A zasilajacy na dole chłodnicy.

Wiec w teori nim zagrzeje się w zbiorniczku to na chłodnicy musi być gorąco.

Awatar użytkownika
morris4life
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: morris4life » 11 lip 2012, 14:08

Dziękuję wszystkim za pomoc w temacie.
Punkciki przyznane <ok>

pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl