Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Jak są mrozy silnik pracuje gaśnie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
grzegorzstr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 23 paź 2011, 12:43

[B4 2.0 ABK] Jak są mrozy silnik pracuje gaśnie

Post autor: grzegorzstr » 06 sty 2017, 23:00

Witam
Mam taki problem nie mogę dojść co się dzieje, moja żona nawet nie chce nim jeździć autobusem.
Jak spadnie temperatura po niżej -5 st C to odpala normalnie ale po przejechaniu 7 km gdzie płyn już jest nagrzany , łapie 4000-5000 tys obrotów zdusić mogę gasząc go odczekać chwile i odpalić ale za jakiś czas znowu to zrobi, lub zduszę go wysokim biegiem hamując.
Zrobiłem raz taki numer że jak dostał wysokich obrotów to przełączyłem go na benzynę i wtedy obroty spadły do 900 ale silnik zaczął kuleć i wciskając pedał gazu nic nie reagował tak mi się wydaje jak by sie zalewał ale to moja tylko sugestia.
Jak są takie mrozy jak teraz -15 na zimnym silniku nie trzyma niskich obrotów chodzi chwilę i gaśnie odpale go tak z dziesięć razy podnosząc obroty do 2000 zaczyna normalne pracować.
Jak są ciepłe dni to tego nie robi
wymieniłem
- sterownik (komputer)
- czujnik stukowego z całym aparatem
- przewody świece
- krokowy
- przepływkę bo strzelił kiedyś
Bardzo proszę o pomoc lub jak ktoś by mi go ogarnął jestem z okolic Torunia , jak by nie było daleko to dojadę. Lub pomoc merytoryczną bo już był u wielu mechaników i ręce rozkłądają.

2017.01.08
Wracałem dzisiaj z pracy i znowu złapał wysokich obrotów (oczywiście silnik był nagrzany ) zatrzymałem się otworzyłem maskę i pierwsze co złapałem za przepustnicę była w pozycji biegu jałowego odruchowo odpiąłem wtyczkę od krokowca i obroty spadły przejechałem 1km i znowu poszły do góry. Wina może być krokowca czy jeszcze coś innego ? Krokowiec w nafcie wymoczyć czy w ropie czy nic z nim nie robić.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2017, 09:21 przez grzegorzstr, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

Post autor: Kofper » 07 sty 2017, 07:54

A sprawdzałeś niebieski dwu pinowy czujnik temperatury?
Abk jest też diagnozowalne komputerem więc znajdź kogoś kto się podepnie to może coś pokaże.

grzegorzstr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 23 paź 2011, 12:43

Post autor: grzegorzstr » 07 sty 2017, 09:40

Czujnik nowy wymieniony niebieski sprawdzany działa dobrze.
Proszę o pomoc.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 sty 2017, 10:31

Masz sprawny dolot ciepłego powietrza z kolektora wydechowego? Jego głównym zadaniem jest przeciwdziałanie oszranianiu się przepustnicy i silniczka krokowego. Sprawdź albo wymień słynny przekaźnik nr. 30.

grzegorzstr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 23 paź 2011, 12:43

Post autor: grzegorzstr » 07 sty 2017, 10:45

Dzięki sprawdzę dolot ciepłego powietrza a przekaźnik wymieniałem.
Powiedz jak sprawdzić działanie .

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 sty 2017, 11:16

Musiałbyś otworzyć filtra powietrza aby zajrzeć do dolnej części. Przy tym trzeba by mieć podłączony układ (gruszka z dolnej części do zaworu termicznego w górnej i od zaworu do kolektora).
Ale z odłączonym przepływomierzem raczej nie odpalisz, więc musiałbyś odłączyć wężyk od kolektora i zassać ustami i patrzeć czy się otworzy.

Ale zanim zaczniesz zaglądać do środka to zobacz czy masz założoną harmonijkę doprowadzającą powietrze znad kolektora oraz przewody podciśnieniowe do sterowania klapką.

Albo po prostu czymś podeprzyj klapkę aby ciągnęło cały ciepłe powietrze.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 sty 2017, 14:52

grzegorzstr, tylko vag tu pomoże i ktoś kumaty ;-)

grzegorzstr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 23 paź 2011, 12:43

Post autor: grzegorzstr » 07 sty 2017, 15:07

To nie ma nikt kumaty u mnie go sprawdzić .
Zna może kogoś kto coś by mi sprawdził kumaty.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 sty 2017, 15:13

grzegorzstr, nie, niestety nie znam

grzegorzstr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 23 paź 2011, 12:43

Post autor: grzegorzstr » 18 sty 2017, 21:26

Witam
Przeczyściłem wszystkie kostki jakie znalazłem w komorze silnika krokowy pływał sobie prawie cały dzień w benzynie.
odpukać ..................... jeździ nawet na mrozie nie chce zapeszyć i mówię pisząc po cichu żeby 80 -tka nie usłyszała że ją chwalę. :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl