Witam. Szaleja obroty na biegu jalowym. Silnik zamulony i na wolnych obrotach dlawi sie i gasnie.
sprawdzilem napiecie na sondzie lambda - 0,6V - wartosc stala, nie zmienia sie.
Objawy identyczne podczas jazdy z sonda jak i bez niej.
Jak rozlacze sonde od komputera, po stronie od komputera jest caly czas 0,6V. Czy napiecie to nie powinno byc wyzsze? Rezystancja miedzy kablem sygnalowym sondy lambda a masa nieskonczona - tak jakby sonda byla rozwarta.
I jeszcze raz pytania:
1. czy rezystancja sondy lambda powinna byc skonczona i mniej wiecej ile
2. czy podczas odlaczonej sondy od strony komputera ma byc 0,6V czy wiecej?
Dzieki za podpowiedzi dobrzy ludzie:)
[80 B3 2.0 3A] jak sprawdzic sonde lambda? komputer?
[80 B3 2.0 3A] jak sprawdzic sonde lambda? komputer?
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2007, 23:54 przez k44761, łącznie zmieniany 1 raz.
sonda lambda....
Tak ogólnie: jeżeli silnik pracuje nierównomiernie na biegu jałowym i zużywa za dużo paliwa, to jedną z przyczyn może być właśnie sonda lambda, ale nie musi...Podobne objawy dają awaria silnika krokowego ( zaworu sterującego obrotami biegu jałowego), awaria przpływomierza, nieszczelność w układzie dolotowym etc....
W przybliżeniu podczas pracy silnika napięcie powinno przeskakiwać pomiędzy 100 a 800 mV. Zmiany sygnału na sondzie są tak duże, że nawe voltomierz cyfrowy nie wychwyci zmiany tych wartości i bedzie pokazywał wartośc stałą...Jedynie specjalny tester.....
Pozdrawiam -0 Adam.
W przybliżeniu podczas pracy silnika napięcie powinno przeskakiwać pomiędzy 100 a 800 mV. Zmiany sygnału na sondzie są tak duże, że nawe voltomierz cyfrowy nie wychwyci zmiany tych wartości i bedzie pokazywał wartośc stałą...Jedynie specjalny tester.....
Pozdrawiam -0 Adam.
Omen, woltomierz cyfrowy wychwyci, w miernikach sa montowane ISL 7017 ktore maja 3 pomiary na sekunde i co prawda plynnie nie bedzie pokazywal ale wartosci beda sie zmienialy.
Poza tym jak dodaje sie gazu to napiecie na sondzie powinno rosnac i byc stale ok 1V przez 3-5 sekund a to juz miernik wychwyci, podobnie jak puszcza sie gaz napiecie na sondzie powinno byc = 0V a jest caly czas 0,6V.
Co to silniczka krokowego, zmienialem na 2 inne i objaw identyczny.
nitro20, silnik krokowy jest urzadzeniem elektrycznym a nie elektronicznym, poza tym ma tylko 2 przewody i jego awaria nie jest zauwazana przez ECU, przynajmniej przez TO Ecu.
Napiszcie mi jeszcze jak szybko skasowac bledy z komputera?
Poza tym jak dodaje sie gazu to napiecie na sondzie powinno rosnac i byc stale ok 1V przez 3-5 sekund a to juz miernik wychwyci, podobnie jak puszcza sie gaz napiecie na sondzie powinno byc = 0V a jest caly czas 0,6V.
Co to silniczka krokowego, zmienialem na 2 inne i objaw identyczny.
nitro20, silnik krokowy jest urzadzeniem elektrycznym a nie elektronicznym, poza tym ma tylko 2 przewody i jego awaria nie jest zauwazana przez ECU, przynajmniej przez TO Ecu.
Napiszcie mi jeszcze jak szybko skasowac bledy z komputera?