Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM LPG] Jakiej firmy rozrząd?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
ArtisWLN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 19 lis 2010, 09:50
Lokalizacja: Wieluń

[B3 1.8 PM LPG] Jakiej firmy rozrząd?

Post autor: ArtisWLN » 10 kwie 2011, 17:40

Witam! Wielkimi krokami zbliża się do mojej niuni pierwsza wymiana rozrządu za mojej kadencji. I tutaj pytanie do Was: jakiej firmy rozrząd polecacie? Rozpiętość cenowa jest dość duża i sam nie wiem co wybrać żeby było dobre i w rozsądnej cenie.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 10 kwie 2011, 17:43

Jakto co? Pasek Gates Powergrip lub Contitech, rolka SKF lub INA są jedynie słuszne. Rozrząd do naszych silików kosztuje "grosze".

ArtisWLN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 19 lis 2010, 09:50
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: ArtisWLN » 10 kwie 2011, 17:49

Kolego a jaki mniej więcej będzie koszt tqkiego zestawu?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 10 kwie 2011, 20:05

Do 100zł z palcem w nosie :mrgreen:

Nie daj się namówić na coś tańszego tylko to co percevalle napisał.

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 10 kwie 2011, 20:11

przy okazji wymien pasek od pompy wody i pompy wspomagania ;-) jak nie ruszane bylo

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 10 kwie 2011, 20:15

seba6891 pisze:przy okazji wymien pasek od pompy wody i pompy wspomagania ;-) jak nie ruszane bylo
Dokładnie, pompy wody-ok 15zł. Wspomagania-10zł. A co do rozrządu to tylko co pearcevalle napisał :-)

Awatar użytkownika
darioosh B3/B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 20 kwie 2008, 00:19
Lokalizacja: warszawa

Post autor: darioosh B3/B4 » 10 kwie 2011, 20:24

Przemo80b3 pisze:
seba6891 pisze:przy okazji wymien pasek od pompy wody i pompy wspomagania ;-) jak nie ruszane bylo
Dokładnie, pompy wody-ok 15zł. Wspomagania-10zł. A co do rozrządu to tylko co pearcevalle napisał :-)
Może się nie znam ale w moim silniku pasek rozrządu napędza też pompę wodną. Wymieniałem pasek i rolkę ok. 3 lata i ok.40k km temu na GATES i SKF, i nie narzekam. Pompa wodna nie wiem jaka bo mechanik kupował,gdyż ja nie wiedziałem że trzeba także wymieniać przy zmianie paska rozrządu. :) To były początki mojej przygody z Audi.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 10 kwie 2011, 20:29

Ja kupiłem pasek zębaty Bosch`a, a rolkę napinającą SKF. Co do pasków klinowych to jeśli są one dobre to po co je wymieniać? Podobnie jest z pompą wody; jeśli pompa nie ma luzów osiowych i nie cieknie to po co ją ruszać? Ewentualna jej wymiana w wersji 1.8 PM nie koliduje w żaden sposób z rozrządem.

ArtisWLN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 19 lis 2010, 09:50
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: ArtisWLN » 10 kwie 2011, 21:36

pasek alternatora dzis wymienilem :-) W nastęny weekend biore się za rozrząd, w końcu trzeba się nauczyć ;-) Panowie powiedzcie: pasek pompy wodnej napędza równierz wspomaganie? Bo tak szczerze mówiąc to nie zauważyłem innych niż od alternatora i od pompy wodnej ;-)

smiglo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 05 kwie 2011, 18:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: smiglo » 11 kwie 2011, 10:55

Po prostu nie masz wspomagania wiec i paska nie ma:) Co do rozrzadu, moim zdaniem najwazniejsze sa rolki. skf - mowi sie ze najlepszy na swiecie producent lozysk. a zeby cicho chodzilo to musi byc dobre lozysko:) hmm pasek.. jaki kolwiek z dobrej marki. Rozrzad w audi nie jest na tyle wysilony zeby zmieniac go na najdrozsze czesci. Silnik 1.8 JN, PM czy inne tej konstrukcji maja tylko naped walka na pasku rozrzadu (no i rolke po drodze) wiec w sumie nie trzeba zmieniac pasa "bo mechanik mowi.." mysle ze 100 tys mozna spokojnie przejechac na dobrych czesciach w rozrzadzie, ja pokusze sie chyba o wiecej bo juz 70 nabilem a dogladalem paska i nie jest jeszcze zniszczony.

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 11 kwie 2011, 18:41

U siebie zastosowałem pasek ContiTECH(koszt 25 zł) oraz rolkę napinającą INA(koszt 46 zł). U siebie dodatkowo musiałem wymienić kółko dolne wału(koszt 30zł) oraz simmering (koszt 7 zł sztuka). Jeżeli konieczne będzie odkręcenie kółka dolnego(nie zawsze trzeba, u mnie nie mogłem odkręcić dwóch śrub trzymających koło pasowe, a w dodatku same kółko dolne miału uszkodzony klin więc koniecznie do wymiany) to koniecznie wymień simmering dolny(koszt 7 zł) i dobrze uszczelnij "trójkąt" pod kółkiem(trzymający simmering). Cały rozrząd wyniósł mnie nieco ponad 100 zł. Robiłem praktycznie wszystko sam.
EDIT: Przy okazji wymieniłem pasek klinowy napędzający pompę wody i alternator (10x950) firmy Gates(koszt 16 zł). Paski koniecznie należy zakładać tak, aby dało się na nic przeczytać napisy(stojąc przed silnikiem, musisz normalnie przeczytać napisy- nie mogą być "do góry nogami"- łopatologicznie, ale mam nadzieję, że zrozumiale :-P.

ArtisWLN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 19 lis 2010, 09:50
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: ArtisWLN » 11 kwie 2011, 23:25

Smiglo zapewniam że mam wspomaganie ;-) Ale jak rozumiem pasek alternatora napędza też wspomaganie a pompa wodna jest na oddzielnym pasku, czy tak?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 12 kwie 2011, 12:13

ArtisWLN pisze:Smiglo zapewniam że mam wspomaganie ;-) Ale jak rozumiem pasek alternatora napędza też wspomaganie a pompa wodna jest na oddzielnym pasku, czy tak?
TAK :-D

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 12 kwie 2011, 12:19

A mi się wydaję że jeden pasek napędza pompę wody i alternator, zaś wspomaganie jest na oddzielnym pasku. Przynajmniej tak jest u mnie w PM;-)

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 12 kwie 2011, 15:32

U mnie w PM jest tak samo jaco80, Jeden pasek napędza alternator i pompę wody, a drugi napędza tylko i wyłącznie pompę wspomagania układu kierowniczego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl