[B3 1.8 PM LPG] Jakiej firmy rozrząd?
[B3 1.8 PM LPG] Jakiej firmy rozrząd?
Witam! Wielkimi krokami zbliża się do mojej niuni pierwsza wymiana rozrządu za mojej kadencji. I tutaj pytanie do Was: jakiej firmy rozrząd polecacie? Rozpiętość cenowa jest dość duża i sam nie wiem co wybrać żeby było dobre i w rozsądnej cenie.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- darioosh B3/B4
- Forum Audi 80
- Posty: 84
- Rejestracja: 20 kwie 2008, 00:19
- Lokalizacja: warszawa
Może się nie znam ale w moim silniku pasek rozrządu napędza też pompę wodną. Wymieniałem pasek i rolkę ok. 3 lata i ok.40k km temu na GATES i SKF, i nie narzekam. Pompa wodna nie wiem jaka bo mechanik kupował,gdyż ja nie wiedziałem że trzeba także wymieniać przy zmianie paska rozrządu. To były początki mojej przygody z Audi.Przemo80b3 pisze:Dokładnie, pompy wody-ok 15zł. Wspomagania-10zł. A co do rozrządu to tylko co pearcevalle napisałseba6891 pisze:przy okazji wymien pasek od pompy wody i pompy wspomagania jak nie ruszane bylo
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ja kupiłem pasek zębaty Bosch`a, a rolkę napinającą SKF. Co do pasków klinowych to jeśli są one dobre to po co je wymieniać? Podobnie jest z pompą wody; jeśli pompa nie ma luzów osiowych i nie cieknie to po co ją ruszać? Ewentualna jej wymiana w wersji 1.8 PM nie koliduje w żaden sposób z rozrządem.
Po prostu nie masz wspomagania wiec i paska nie ma:) Co do rozrzadu, moim zdaniem najwazniejsze sa rolki. skf - mowi sie ze najlepszy na swiecie producent lozysk. a zeby cicho chodzilo to musi byc dobre lozysko:) hmm pasek.. jaki kolwiek z dobrej marki. Rozrzad w audi nie jest na tyle wysilony zeby zmieniac go na najdrozsze czesci. Silnik 1.8 JN, PM czy inne tej konstrukcji maja tylko naped walka na pasku rozrzadu (no i rolke po drodze) wiec w sumie nie trzeba zmieniac pasa "bo mechanik mowi.." mysle ze 100 tys mozna spokojnie przejechac na dobrych czesciach w rozrzadzie, ja pokusze sie chyba o wiecej bo juz 70 nabilem a dogladalem paska i nie jest jeszcze zniszczony.
U siebie zastosowałem pasek ContiTECH(koszt 25 zł) oraz rolkę napinającą INA(koszt 46 zł). U siebie dodatkowo musiałem wymienić kółko dolne wału(koszt 30zł) oraz simmering (koszt 7 zł sztuka). Jeżeli konieczne będzie odkręcenie kółka dolnego(nie zawsze trzeba, u mnie nie mogłem odkręcić dwóch śrub trzymających koło pasowe, a w dodatku same kółko dolne miału uszkodzony klin więc koniecznie do wymiany) to koniecznie wymień simmering dolny(koszt 7 zł) i dobrze uszczelnij "trójkąt" pod kółkiem(trzymający simmering). Cały rozrząd wyniósł mnie nieco ponad 100 zł. Robiłem praktycznie wszystko sam.
EDIT: Przy okazji wymieniłem pasek klinowy napędzający pompę wody i alternator (10x950) firmy Gates(koszt 16 zł). Paski koniecznie należy zakładać tak, aby dało się na nic przeczytać napisy(stojąc przed silnikiem, musisz normalnie przeczytać napisy- nie mogą być "do góry nogami"- łopatologicznie, ale mam nadzieję, że zrozumiale .
EDIT: Przy okazji wymieniłem pasek klinowy napędzający pompę wody i alternator (10x950) firmy Gates(koszt 16 zł). Paski koniecznie należy zakładać tak, aby dało się na nic przeczytać napisy(stojąc przed silnikiem, musisz normalnie przeczytać napisy- nie mogą być "do góry nogami"- łopatologicznie, ale mam nadzieję, że zrozumiale .