Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Klekot po odpaleniu, po wymianie oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
BlackMistick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 maja 2015, 18:15

[B4 2.0 ABK] Klekot po odpaleniu, po wymianie oleju

Post autor: BlackMistick » 05 cze 2015, 19:32

Witam posiadam nowy problem z moją audi wymieniłem olej z 10w40 na 15w40 generalnie jest gęściejszy i tak mi doradzili w warsztacie gdyż samochód jest zagazowany ale problem lezy przy odpaleniu jak samochód stał całą noc klekocze jakby był bez oleju lecz tylko 2-3 sekundy dopuki pompka nie zaciągnie przed wymianą tego nie było mechanik powiedział że może pompa oleju nie trzyma ciśnienia i po długim staniu auta olej zcieka do miski. Miał ktoś taki przypadek ?
osobiście styczność z mechaniką mam mam praktyki w tym zawodzie nie powiem że jestem świetny dużo mi brakuje ale własne auto sam naprawiam gdy zdiagnozuje co jest bądź ktoś mi powie 3 lata szkoły nie robią z człowieka mechanika tylko długoletnia praktyka.
Ostatnio zmieniony 08 cze 2015, 18:54 przez BlackMistick, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 cze 2015, 19:39

Alez żeś się wpakował w nie potrzebne problemy jak było dobrze to po jakie licho zmiana oleju na gesty?
Zmień czy prędzej olej jak i mechanika!!

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 cze 2015, 19:46

Zmień czy prędzej olej jak i mechanika!!
tak, to podstawa i priorytet <ok> + do tego radze jak najszybciej wrócić do dobrego oleju 10W


I na koniec, zastosuj tag w temacie _uwaga

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 05 cze 2015, 23:47

a jaki flltr oleju CI wsadzili ? Z zaworkiem czy bez?
Sama zmiana oleju nie powinna takich efektów dać, no chyba, że był motodoktor wlany.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 cze 2015, 08:47

Leo, a właśnie że może, sam byłem świadkiem kiedyś jak teść u siebie wymienił z 10w na 15w. Po prostu nie dało się tego słuchać i trzeba było jeszcze raz na 10w i git.
No filtr też może powodować takie cyrki.

BlackMistick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 maja 2015, 18:15

Post autor: BlackMistick » 08 cze 2015, 18:50

Ależ czy wymiana oleju jest konieczna dlamnie nie problem jest wymienić pompe oleju przy okazji wymienie rozrząd bo niewiem kiedy był robiony a przed wymiąną również miałem przed odpaleniem świecącą się kontrolke od Ciśnienia oleju a po paru dniach klekot ustał już tego niema tylko powróciła święcąca kontrolka na 2-3 sekundy po odpaleniu tak jak było wcześniej

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 cze 2015, 19:26

BlackMistick pisze:dlamnie nie problem jest wymienić pompe oleju
ale przecież możesz to w końcu twoja kasa
BlackMistick pisze:przed wymiąną również miałem przed odpaleniem świecącą się kontrolke od Ciśnienia oleju...........tylko powróciła święcąca kontrolka na 2-3 sekundy po odpaleniu tak jak było wcześniej
o tym to nic nie wspomniałeś
U mnie takie coś powodował filtr oleju filtron'a po zmianie na man'a ustało, ale równie dobrze może być i pompa.
Leo, zapytał jaki filtr zamontowałeś ale nie odpowiedziałeś.

Awatar użytkownika
Lukas624
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 219
Rejestracja: 10 maja 2013, 20:40
Lokalizacja: Konarzew/Krotoszyn

Post autor: Lukas624 » 08 cze 2015, 19:35

Ja mam też tak jakby ''klekot'' ale tylko z 1/2 sekundy jak odpalam, silnik ma prawie 320k najechane w tym ponad 100k na LPG, zalany Castrolem 15W/40, za chwilę wymiana i nie wiem czy zostawić 15/40 czy zalać 10/40?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 cze 2015, 19:40

Lukas624 pisze:zalany Castrolem 15W/40, za chwilę wymiana i nie wiem czy zostawić 15/40 czy zalać 10/40?
ja bym zmienił, sam takie rzeczy robiłem kilka razy w różnych autach nie tylko w audi i zawsze zmiana na + ale też słyszałem że taka zmiana nie jednemu nie wyszła na dobre.

Awatar użytkownika
Lukas624
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 219
Rejestracja: 10 maja 2013, 20:40
Lokalizacja: Konarzew/Krotoszyn

Post autor: Lukas624 » 08 cze 2015, 20:05

PieterB, ''zmiana na plus'' co masz na myśli? Cichsza praca, czy coś innego? ;-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 cze 2015, 20:11

Lukas624, łatwiejsze zapalanie szczególnie zimą ale i w lecie, cichsza praca i brak tzw klekotu przy odpalaniu, no o dziwo mniejsze jego spalanie niż minerala.

BlackMistick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 maja 2015, 18:15

Post autor: BlackMistick » 08 cze 2015, 22:02

co do filtra to odpowiem jutro bo nie pamiętam co zamontowałem niekiedy dziennie mam od zasrania wymiany oleju bądź innych spraw w warsztacie nie wszystko pamiętam ale prawdopodobnie to było coś na styl filtron'a lecz zawsze w każdym aucie taki montowałem u siebie i u rodziny bądź znajomych i wszystko było ok więc przepuszczam że pompa ma swój kres najechane ma już 225tyś km

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 cze 2015, 22:14

Ty lepiej sprawdź ciśnienie manometrem bo wymiana pompy mogą być nie potrzebne koszta. .

Awatar użytkownika
Lukas624
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 219
Rejestracja: 10 maja 2013, 20:40
Lokalizacja: Konarzew/Krotoszyn

Post autor: Lukas624 » 09 cze 2015, 10:41

PieterB, w takim razie pomyslę chyba nad 10W40 bo mam jeszcze z miesiąc, półtora :-)

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 10 cze 2015, 12:39

PieterB pisze:
Lukas624 pisze:zalany Castrolem 15W/40, za chwilę wymiana i nie wiem czy zostawić 15/40 czy zalać 10/40?
ja bym zmienił, sam takie rzeczy robiłem kilka razy w różnych autach nie tylko w audi i zawsze zmiana na + ale też słyszałem że taka zmiana nie jednemu nie wyszła na dobre.


Również zmieniałem olej w wielu samochodach z 15W na 10W jak i z 15W na 5W ;-) Żadnych minusów. Tak jak piszesz, cichsza, miększa praca silnika, szczególnie zimą i gdy olej przekroczy 100st. Mniejsze spalanie oleju również zauważyłem ;-) Przed każdą taką zmianą zawsze zalewam płukankę ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl