Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 6A] Kolizja tłoków z zaworami

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
krzysiek.ruski

[B3 6A] Kolizja tłoków z zaworami

Post autor: krzysiek.ruski » 23 mar 2012, 20:38

czego mogę się spodziewać po obcięciu klina na kole zębatym wału?
auto było na postoju na biegu jałowym w momencie zdarzenia. było słychać metaliczny dźwięk i wystrzał LPG w kolektor dolotowy.
ma może ktoś doświadczenia z tego typu zdarzeniem? jakie mogą być tego koszty?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 23 mar 2012, 22:21

krzysiek.ruski pisze:czego mogę się spodziewać po obcięciu klina na kole zębatym wału?
Wszystkiego.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 mar 2012, 22:31

Koszty około 1500zł. max 2tyś.

Awatar użytkownika
andi00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 10 lip 2011, 12:59
Lokalizacja: Bytom

Post autor: andi00 » 23 mar 2012, 22:37

wszystko zalezy jaki masz silnik kolizyjny albo nie bo mialem ten sam przypadek w moim aad ale jest bezkolizyjny i nic sie nie stalo;) nowy rozrzad oczywiscie dobrze ustawiony i rura;)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 23 mar 2012, 22:37

każdy 16v/20v jest kolizyjny.
taniej wymienić cały silnik.

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 23 mar 2012, 22:41

ok a teraz pytanie czy głowica od ACE bedzie pasować do 6A? Czytałem że to bliżniaki pomimo kilku różnic

Awatar użytkownika
andi00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 10 lip 2011, 12:59
Lokalizacja: Bytom

Post autor: andi00 » 23 mar 2012, 22:41

tak sory nie doczytalem temtu;)

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 23 mar 2012, 22:53

mam na oku cały kompletny z całym osprzętem właśnie ACE z tym że jest zatarty na panewkach... może za 100 może za 200PLN. muszę przemyśleć tę sprawę...

Awatar użytkownika
andi00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 10 lip 2011, 12:59
Lokalizacja: Bytom

Post autor: andi00 » 24 mar 2012, 09:28

wiesz niewiem czy nie lepiej naprawic twoja glowice zrzucisz ja i zobaczysz ile zaworow dostalo, wymienisz pogiete dotrzesz gniazda przy okazji gumki zaworowe i powinno byc git

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 24 mar 2012, 10:41

Demontaż głowicy oraz oddanie jej do kpl naprawy dobrze jej zrobi. Tym bardziej , że jeździsz na LPG. roboty przy tym dużo nie ma. Czas roboczy max 3 dni , koszt około 1200-1500 zł max... Stary silnik z zatartym dołem i tak bedziesz musiał rozebrac i oddac głowice o regeneracji... jak dla mnie wyrzucone pieniądze w błoto, Musisz wziać sobie pod uwage fakt , ze po zatarciu sie panewkiw drugim silniku, korbowód mógł już być na tyle luźny iż zaczął stukać tłok o zawór w głowicy..... kupno takiego silnika jest beż sensu...

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 24 mar 2012, 10:54

Oto pacjent
Obrazek
zerknijcie na fotke wału i napiszcze czy bedzie trzymać ten klin bo wydaje mi się ze się trochę wyrobiło to wycięcie
Obrazek
a oto kółko
Obrazek

Awatar użytkownika
andi00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 10 lip 2011, 12:59
Lokalizacja: Bytom

Post autor: andi00 » 24 mar 2012, 12:15

naloz nowe kolo na wal i zobacz czy nie ma luzu probujac nim krecic w lewo i w prawo, nowe kola sa troszke ciasniejsze od ori lub jak kto woli juz zuzytych jesli bedzie mial luz to radzil bym ci go nie zakladac bo znow sie zerwie klin i wtedy musisz troszke pokombinowac zeby bylo sztywne, ja np raz w golfie 3g po zerwaniu klina luz zlikwidowalem szczelinomierzem oczywiscie dobrze docietym i dobranym pozniej sruba kola na klej i mooocccnnooo dokrecic, aha sprawdz jeszcze czy plaszczyzna walu ci sie nie zjechala bo przy tym jest wiecej roboty,i kolo pasowe nie bedzie wycentrowane i bedzie chulac na boki

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 24 mar 2012, 12:37

ja tylko przypomnę, że klin nie służy do blokowania wału z kołem, żeby się nie obracało! Klin jest tylko i wyłącznie do wypozycjonowania dobrze koła, on nie ma przenosić żadnych obciążeń! Do przenoszenia obciążeń jest śruba oraz specjalna podkładka napylana pyłem diamentowym, o której 90% mechaników nie pamięta.

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 24 mar 2012, 17:35

Czy będzie to na nowym kółku?

Awatar użytkownika
andi00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 10 lip 2011, 12:59
Lokalizacja: Bytom

Post autor: andi00 » 24 mar 2012, 18:00

niewiem jak w orginale ale ja do swojej kupowalem zamiennik nie pamietam z jakiej firmy i bylo same kolo bez sruby i podkladki ogolnie rzecz biorac jesli chodzi o silniki vw audi i cala ta game to troszke rozrzadow porobilem i powiem szczeze ze w zadnym silniku nie spotkalem sie z zadna podkladka chyba ze chodzi o ta ktora jest zespolona ze sruba,tak na marginesie dolne kolo powinno sie wymieniac co 2 rozrzad

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl