[B3 6A] Kolizja tłoków z zaworami
[B3 6A] Kolizja tłoków z zaworami
czego mogę się spodziewać po obcięciu klina na kole zębatym wału?
auto było na postoju na biegu jałowym w momencie zdarzenia. było słychać metaliczny dźwięk i wystrzał LPG w kolektor dolotowy.
ma może ktoś doświadczenia z tego typu zdarzeniem? jakie mogą być tego koszty?
auto było na postoju na biegu jałowym w momencie zdarzenia. było słychać metaliczny dźwięk i wystrzał LPG w kolektor dolotowy.
ma może ktoś doświadczenia z tego typu zdarzeniem? jakie mogą być tego koszty?
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Demontaż głowicy oraz oddanie jej do kpl naprawy dobrze jej zrobi. Tym bardziej , że jeździsz na LPG. roboty przy tym dużo nie ma. Czas roboczy max 3 dni , koszt około 1200-1500 zł max... Stary silnik z zatartym dołem i tak bedziesz musiał rozebrac i oddac głowice o regeneracji... jak dla mnie wyrzucone pieniądze w błoto, Musisz wziać sobie pod uwage fakt , ze po zatarciu sie panewkiw drugim silniku, korbowód mógł już być na tyle luźny iż zaczął stukać tłok o zawór w głowicy..... kupno takiego silnika jest beż sensu...
naloz nowe kolo na wal i zobacz czy nie ma luzu probujac nim krecic w lewo i w prawo, nowe kola sa troszke ciasniejsze od ori lub jak kto woli juz zuzytych jesli bedzie mial luz to radzil bym ci go nie zakladac bo znow sie zerwie klin i wtedy musisz troszke pokombinowac zeby bylo sztywne, ja np raz w golfie 3g po zerwaniu klina luz zlikwidowalem szczelinomierzem oczywiscie dobrze docietym i dobranym pozniej sruba kola na klej i mooocccnnooo dokrecic, aha sprawdz jeszcze czy plaszczyzna walu ci sie nie zjechala bo przy tym jest wiecej roboty,i kolo pasowe nie bedzie wycentrowane i bedzie chulac na boki
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
ja tylko przypomnę, że klin nie służy do blokowania wału z kołem, żeby się nie obracało! Klin jest tylko i wyłącznie do wypozycjonowania dobrze koła, on nie ma przenosić żadnych obciążeń! Do przenoszenia obciążeń jest śruba oraz specjalna podkładka napylana pyłem diamentowym, o której 90% mechaników nie pamięta.
niewiem jak w orginale ale ja do swojej kupowalem zamiennik nie pamietam z jakiej firmy i bylo same kolo bez sruby i podkladki ogolnie rzecz biorac jesli chodzi o silniki vw audi i cala ta game to troszke rozrzadow porobilem i powiem szczeze ze w zadnym silniku nie spotkalem sie z zadna podkladka chyba ze chodzi o ta ktora jest zespolona ze sruba,tak na marginesie dolne kolo powinno sie wymieniac co 2 rozrzad