Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8PM] Koło pasowe

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 17 mar 2011, 23:15

A jeszcze pytanie: załóżmy że już sciągnąłem koło pasowe wału i mam koło zębate na wierzchu. Jak poznać że coś jest nie tak z klinem lub wpustem? Czy jak klin albo wpust będzie uszkodzony to będą wyczuwalne np. luzy ręką? Nie chciałbym go odkręcać nie mając 100% pewności że coś jest tam uszkodzone. Bo się boje że jak je odkręcę to po założeniu będzie jeszcze większa kapa...

Miseeek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 27 sty 2011, 21:57
Lokalizacja: ZAMOŚĆ

Post autor: Miseeek » 17 mar 2011, 23:18

Sam niewiem, na wale gdzie jest wpust na klin strasznie sie wyrobiło , braciak mówił ze nowe koło pasowe założył, narazie sie trzyma ale ostrożnie jezdzi ale jest luz ok O.5 - 1 mm cos takiego , i nieraz lekko sie przestawia rozrzad ,i zaczyna szarpac silnikiem, szukamy już drugiego silnika na przekladke, bo wyciagc wał i regenerowac to sie nie opłaca, i jestesmy w kropce. :roll:

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 17 mar 2011, 23:21

No to jak wał już na stówkę do wymiany to próbujcie klejem, są ponoć jakieś cuda przemysłowe, że kleją totalnie :mrgreen:
Swoja drogą uważam że mogli to lepiej rozwiązać, jakiś wieloklin czy cuś. A tak to taka ważna część pracuje na jakimś gów...m kliniku.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2011, 23:24 przez jaco80, łącznie zmieniany 1 raz.

Miseeek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 27 sty 2011, 21:57
Lokalizacja: ZAMOŚĆ

Post autor: Miseeek » 17 mar 2011, 23:22

ja bym otkrecił ,jak masz wyrobiont to sam zobaczysz ,powinno byc widac i luz tez wyczówalny , jesli masz watpliwosci co do klina ,jak w złym wypadku to ci sie poluzuje i wyrobi to czeka cie ten sam problem co mego braciaka, jednym słowem lipa

[ Dodano: 2011-03-17, 23:29 ]
Zdaje mi sie że to jest za mocno wyrobione, klej nie wytrzyma napreżen, jesli jest mały luzik ,to on i tak zrobi robote w tym miejscu ,niestety ,moim zdaniem zaspawac na amen ,tylko ten uszczelniacz

[ Dodano: 2011-03-17, 23:32 ]
może ktos zna lepszy sposób ,niech sie podzieli , wiedza jest tu wakazana , :idea:

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 18 mar 2011, 06:27

Witam tak na szybkiego wpadl mi do lba pomysl . A jakby wywiercic otwor miedzy walem a tym kolem no tak z czola zeby zeby pol otworu bylo w wale a pol w kole , nagwintowac to , wkrecic srube jakas utwardzana , dodatkowo na jakims kleju i leb zeszlifowac zeby dalo sie kola pasowy zalorzyc <ok>

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 18 mar 2011, 06:36

Piotrek, tylko sęk w tym, żeby równo wywiercić ;-) I czy po tym zabiegu nie będzie bicia :?:

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 18 mar 2011, 13:01

Czytałem o takim patencie, gość całkiem długo z tym jeździ. Jak nie ma luzu góra-dół może i by dało radę.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 mar 2011, 14:02

jaco80 pisze: A tak to taka ważna część pracuje na jakimś gów...m kliniku.
Bo klin nic nie trzyma klin jest tylko po to żeby dobrze koło włożyć. Tylko płaszczyzny stożka trzymają musza być spasowane i jak dobrze dolega to bedzie trzymało wieki. Ale właśnie wystarczy raz stożek uszkodzić i do wyrzucenia bo ktoś popełnił błąd i słabo śróbe dokecił. Najlepiej po rozebraniu skręcaś sróby na klej.

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 18 mar 2011, 16:32

Przemo80b3 pisze:Piotrek, tylko sęk w tym, żeby równo wywiercić ;-) I czy po tym zabiegu nie będzie bicia :?:
tak jak napisal jaco80 jak niema luzu to niepowinno miec bicia i wcale tak rowno to znowu nie musi byc wywiercone.Moim zdaniem lepsze to niz spawac bo wtedy napewno bedzie mialo bicie,spaw to posciaga i powykreca na dziesiata strone

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 18 mar 2011, 19:47

piotrek 250279 pisze:Moim zdaniem lepsze to niz spawac bo wtedy napewno bedzie mialo bicie,spaw to posciaga i powykreca na dziesiata strone
To jest całkiem dobre wyjście.
A co do spawania to po spawaniu tak jak mówisz pewnie będzie bicie a i można uszczelniacz usmażyć na miejscu :-| A i spawanie osłabi wał.
Kiedyś gdy miałem ETZ 250 to kosz sprzęgłowy tam jest osadzony na stożku i z wiekiem i nie umiejętnym zakładaniem kosza, kosz ślizgał się na wale, to poprzedni właściciel przyspawał kosz do wału i pojeździłem nią 2 miesiące i wał ukręciło :evil:
Zregenerowany wał i nowy kosz i dobre założenie kosza i wszystko było ok <ok>
Sorry za OT ;-)

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 24 mar 2011, 13:29

Jeszcze pytanko w sprawie dokręcania śruby tej głównej od koła zębatego na wale korbowym. Wyczytałem że tam ma być moment 200 Nm + OBRÓT o 180 stopni :shock: Da się wogóle aż tyle przykręcić? Czy dla pewności przesmarować śrubę klejem? I jeszcze pytanie dotyczące blokowania wału - czy nie wystąpią za duże naprężenia na wale jak będe go blokował na hamulcu? A może lepiej dorobić blokadę z płaskownika, wywiercić 2 otwory i skręcić razem z kołem zębatym rozrządu. I zaprzeć np o podłoże...Tylko wtedy z kolei cała siła pójdzie na klin. Co radzicie?

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 24 mar 2011, 15:44

Kolego teram ma idetyczna audi 80 jak ty ten kolor nawet kołpaki i PM a przed miałem vw passat b3 i też maiał bice na kole nie przejmuj sie tym napewno bedzie chodzic i nie ruszaj tego bedzei chodzic do końca

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 25 mar 2011, 15:11

No problem w tym że muszę, bo też coś rzęzi pod osłoną. Byłem głupi i próbowałem sciągnąć dolną osłonę rozrządu bez zwalania kół pasowych. Po odkręceniu 2 śrubek u góry zaczeło coś ocierać i za żadne skarby nie mogę się tego pozbyć.

karolektm!
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 14 cze 2011, 17:07
Lokalizacja: bp

Post autor: karolektm! » 14 cze 2011, 17:14

Witam wszystkich. Mam pytanie do was. Gdzie przez internet można kupić to koło pasowe wału. Bo po sklepach jeździłem i nie mogą mi tego znaleźć mówią że trzeba zdjąć i po nr szukać. A moze zna ktoś z was ten nr.?? silnik 1.8 90ps

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 14 cze 2011, 17:20

Najprawdopodobniej to nr 026 105 255, oczywiście o ile nie chodzi np o koło pasowe wspomagania. Nie podałeś typu silnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl