Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All ADR] Kontrolka ciśnienia oleju - świeci na wybojach

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[All ADR] Kontrolka ciśnienia oleju - świeci na wybojach

Post autor: Motostacja pl » 21 maja 2011, 10:31

Witam

Pacjent: A4 1.8 ADR 95 162 tyś przebiegu (prawdziwy), olej 10W40 Valvoline MaxLife wymienialny 9 tyś temu.

Ostatnio pojawił się u mnie mały problem z kontrolką oleju. Otóż jak jadę po jakiś wybojach, czy zjeżdżam z krawężnika to kontrolka potrafi się zaświecić wraz z sygnałem dźwiękowym po czym po trzech piknięciach gaśnie. Objaw jest taki jakbym miał niski poziom oleju - rzecz jasna sprawdzony, oleju jest ok, prawie maks. Silnik nie bierze oleju - od wymiany (9 tyś temu) ubyło jakiś 1-2 mm na miarce.

Ciśnienie oleju sprawdzałem jakieś 1,5 roku temu i wtedy było ok, po za tym silnik chodzi cicho, tak jak wcześniej.

W innych okolicznościach kontrolka nie zapala się, przy jeździe pod dużym obciążeniem, czy z dużymi prędkościami też jest ok. Ostatnio byłem nawet w Kielcach i przy podjazdach pod górę czy z górki też było ok. Po 80km pędzenia po autostradzie też było ok.

Na myśl przychodzi mi kilka przyczyn:

1. Albo czujnik oleju (kiedyś już ciekł i był wymieniany) - ale trochę dziwne aby włączał się akurat na wybojach.
2. Zatkany smok ssawny pompy oleju (słyszałem że to częsty problem) z tym że gdy rozbierałem pokrywę zaworów to pod nią było względnie czystko, więc sam silnik nie powinien być zasyfiony - no ale kto wie co jest na dole.

Póki co więcej pomysłów nie mam. Zbliża mi się wymiana oleju więc chciałbym przy okazji rozwiązać ten problem, zwłaszcza jeśli okaże się że będę musiał zdejmować miskę aby zajrzeć do pompy.

Na dniach może znowu podłączę manometr i sprawdzę ciśnienie, nie podejrzewam aby było słabe, ale tak dla własnego spokoju.

Jakieś sugestie, propozycję?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 maja 2011, 19:32

Ja miałem podobny przypadek, wymieniając fitr oleju w b3 naderwałem kabelek od czujnika ciśnienia oleju i potem na jakichś nierównościach się kontrolka zapalała się i gasła. Omal zawału nie dostałem jak mi ta kontrolka zaczęła mrygać!

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 maja 2011, 19:45

Ja tam się za bardzo nie stresuję bo wiem że olej mam i ciśnienie raczej też. Natomiast wkurza mnie fakt że coś jest nie si. Podejrzewam że jakiś pierdołek, ale trzeba się nieźle na rozbierać. Silnik gdyby nie miał ciśnienia to głośno by chodził - tak jak było u starszego - walił jak jakaś młuckarka :mrgreen:

Zdjęcie miski to dzień roboty, do czujnika też nie jest zbyt rewelacyjne dojście (zapomniałem, po rozbieraniu hondy miałem już nie narzekać na brak dojścia w Audi :mrgreen: )

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 maja 2011, 19:49

Dobrze wiedzieć, że z powodu niskiego ciśnienia oleju silnik głośno chodzi - tego nie wiedziałem <piwo>

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 21 maja 2011, 19:49

Na pewno gdzieś kabel dotyka masy sprawdź kabelki czy są dobrze. Dojście nie jest aż tak tragiczne.... Wystarczy zabrać się za wymianę np rozrusznika w Polo 1.3 GT :)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 maja 2011, 20:00

Lukaszbroz, pamiętasz ile czujników oleju jest w ADR? Bo ja kojarzę jeden w podstawie. I teraz nie pamiętam czy tam był też gdzieś drugi czy nie.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 21 maja 2011, 20:27

Jak dla mnie to masz słaby styk przy czujniku ciśnienia oleju. AC łapie error, a jako że to jest usterka priorytetu 1 to wyświetla Ci jakiś czas ją nawet jak samoczynnie zaniknie i 3 razy wysyła ostrzeżenie dźwiękowe.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 maja 2011, 20:39

Labiel, masz u siebie kontrolę poziomu oleju? U kumpla w Passacie jak jest mało oleju to oliwiarka zapala mu się na pomarańczowo (a nie czerwono jak przy braku ciśnienia) i do tego komunikat na FISie.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 maja 2011, 20:41

aldi pisze:Labiel, masz u siebie kontrolę poziomu oleju?
Nie, nie mam, więc to na pewno nie to. Wtedy sprawę miałbym prostą - walnięty byłby czujnik bądź jego połączenie bo stan oleju mam blisko maks.

Awatar użytkownika
tomastepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2011, 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: tomastepa » 21 maja 2011, 21:03

Miałem podobnie choć silnik ABT
Kontrolka potrafiła mi sie zaplaić w dowolnym momencie i sobie świecić. Jak wjechałem w dziursko to przestawała.
Poruszałem kabelkiem z cisnienia oleju a ten sam wypadł z złaczki, do tego był bardzo zabrudzony, zaolejony i ledwo sie trzymał.
Sprawdź przewody złaczki itp

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 maja 2011, 00:20

Od czujników pewnie zacznę, bo z tym najmniej roboty. Jak to nie pomoże to przy następnej wymianie oleju zdejmie się miskę olejową - w sumie już dawno mnie to kusiło, ale nie było do tego pretekstu :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 maja 2011, 14:16

Ok, zrobiłem dzisiaj pomiar ciśnienia oleju:

https://audi80.pl/a4-b5-18-adr-drobn ... htm#616209

Wsio ok z ciśnieniem więc prawdopodobnie czujnik bądź jego styk.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 maja 2011, 08:58

Ale szydera panowie :oops: Problem rozwiązany. Dzisiaj dopiero zwróciłem uwagę że to nie kontrolka oleju tylko płynu hamulcowego. Nie wiem dlaczego wymyśliła mi się ta kontrolka oleju. Może przez to że był sygnał dźwiękowy a w A80 tego nie miałem. Normalnie błąd jak u nowicjusza. Płynu doleje i będzie ok. Muszę tylko obejrzeć wszystkie wężyki hamulcowe bo z 3mm mi tego płynu zginęło.

adamspeed01

Post autor: adamspeed01 » 28 maja 2011, 22:56

a może klocki poszły już co nieco, to i poziom w zbiorniczku pujdzie w dół,

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 28 maja 2011, 23:40

Nie, klocki są ok. Sprawa już wyjaśniona. Cieknie mi na tylnym zacisku przy dźwigience ręcznego. Częsty problem w A4 z tego co czytałem. Zresztą w B4 też. Czeka mnie rozbiórka zacisku i wymiana oringów. A jeśli wżery będą duże (oby nie) to będzie trzeba szukać nowego zacisku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl