[B4 2.0 ABT] Kontrolka oleju pali się po odpaleniu.
[B4 2.0 ABT] Kontrolka oleju pali się po odpaleniu.
Witam wszystkich,
Jakiś czas temu zmieniłem olej na Mobil 1 5w50. Od tego czasu przy dłuższym postoju auta, ponad jeden dzień, po odpaleniu nie gaśnie kontrolka oleju, a konkretnie pali się nienormalnie długo. Silnik chodzi inaczej - tak jakby nie był w pełni smarowany, przy przekroczeniu 2tys. obr./min. kontrolka gaśnie - kiedy spadną poniżej 2tys. zapala się ponownie. Po kilku minutach pracy silnik zaczyna pracować normalnie, a kontrolka gaśnie. Poziom oleju w normie, dzieje się tak tylko przy dłuższym postoju. Wina oleju, tzn. jego parametrów czy przyczyny szukać gdzieś indziej?
Pozdrawiam
Jakiś czas temu zmieniłem olej na Mobil 1 5w50. Od tego czasu przy dłuższym postoju auta, ponad jeden dzień, po odpaleniu nie gaśnie kontrolka oleju, a konkretnie pali się nienormalnie długo. Silnik chodzi inaczej - tak jakby nie był w pełni smarowany, przy przekroczeniu 2tys. obr./min. kontrolka gaśnie - kiedy spadną poniżej 2tys. zapala się ponownie. Po kilku minutach pracy silnik zaczyna pracować normalnie, a kontrolka gaśnie. Poziom oleju w normie, dzieje się tak tylko przy dłuższym postoju. Wina oleju, tzn. jego parametrów czy przyczyny szukać gdzieś indziej?
Pozdrawiam
Jeżeli chodzi o filtr to nie pamiętam - kolega mechanik mi zamawiał. Cały czas jeździłem na filtronie, ale te ostatnie to nie pamiętam jakie są. No jeżeli zmienił to może wrócę na stare?
A co do remontów to trochę przy nim porobiłem - to w sumie ten kolega mnie namówił na taki olej.
Robię trochę kilometrów, więc przy następnej zmianie oleju wybiorę inny filtr. Mam nadzieję, że się poprawi. Dzięki za pomoc.
A co do remontów to trochę przy nim porobiłem - to w sumie ten kolega mnie namówił na taki olej.
Robię trochę kilometrów, więc przy następnej zmianie oleju wybiorę inny filtr. Mam nadzieję, że się poprawi. Dzięki za pomoc.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
radził bym to zrobić deko szybciej i nie czekać do następnej wymiany bo może nie trzeba będzie już tego w ogóle robić do tego czasu. Filtr nie kosztuje majątku. Możesz też sprawdzić ciśnienie oleju jakie jest w momencie świecenia się kontrolki.obcy33 pisze:Robię trochę kilometrów, więc przy następnej zmianie oleju wybiorę inny filtr. Mam nadzieję, że się poprawi.
to się nie wysiliłeś z opisem no ale oki.obcy33 pisze:A co do remontów to trochę przy nim porobiłem - to w sumie ten kolega mnie namówił na taki olej.
Moim skromnym zdaniem jeśli silnik nie przeszedł kapitalnego remontu to bez sensu jest lanie takiego oleju, dobry 10W w zupełności wystarczy a ja po remoncie mam i też 10W leję. W czasach gdy te silniki wychodziły z fabryki olejów 5W chyba nawet nie było i konstrukcja tego silnika nie była zaprojektowana do tego oleju. Nawet na forum był gdzieś temat w którym koledzy forumowicze podawali szczegóły i było to opisywane.
Tak się podepnę, bo też zamierzam podmienić olej lada chwila. Czyli lepiej 10W40 Mobila, czy innej firmy?PieterB pisze:Moim skromnym zdaniem jeśli silnik nie przeszedł kapitalnego remontu to bez sensu jest lanie takiego oleju, dobry 10W w zupełności wystarczy a ja po remoncie mam i też 10W leję. W czasach gdy te silniki wychodziły z fabryki olejów 5W chyba nawet nie było i konstrukcja tego silnika nie była zaprojektowana do tego oleju. Nawet na forum był gdzieś temat w którym koledzy forumowicze podawali szczegóły i było to opisywane.
Do ACE czytałem też, że niektórzy leją 10W60 i sobie to chwalą.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko