Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Kopci jak lokomotywa i pali mnóstwo oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
sejtan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 30 lip 2008, 21:56

[B4 ABK] Kopci jak lokomotywa i pali mnóstwo oleju

Post autor: sejtan » 18 sie 2010, 13:57

Witam. Mam problem z moim ABK o przebiegu 240.000. Na zimnym silniku wszystko jest ok, ale gdy silnik już się nagrzeje, to zostawiam za sobą chmurę biało-siwego dymu. Nawet jak stoję na światłach, to za mną robi się dosłownie siwo, jak ruszam jest jeszcze gorzej. W dymie czuc subtelną nutkę aromatu oleju. Tu dochodzę do drugiego problemu. Silnik pije więcej oleju niż ja piwa. Na oko jest to ponad 2 litry/1000km. Moc jest w porządku. Co może byc przyczyną?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 sie 2010, 14:01

Ten sam problem:

https://audi80.pl/b3-20-znikajacy-olej-vt45634.htm

<szukaj> nie gryzie

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 18 sie 2010, 17:41

Jezeli silnik pali olej to zaczyna sie od wymiany gumek zaworowych, które po tylu latach sa twarde i spekane, uszczelniacz zaworowy jest stary i dobrze niedolega do trzonka zaworowego, jak sie silnik rozgrzeje to olej splywa po trzonku przez nieszczleny uszczelniacz do komory spalania.

roger110
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 19 maja 2010, 08:15
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: roger110 » 18 sie 2010, 17:58

sejtan pisze:zostawiam za sobą chmurę biało-siwego dymu.
Jest to typowy objaw , walniętej uszczelki pod głowicą . Pewnie jet też olej w zbiorniku płynu i "majonez" na bagnecie ............... uszczelka

Awatar użytkownika
kwiatu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 22 lut 2010, 14:43
Lokalizacja: wawa Ursus-Gocław

Post autor: kwiatu88 » 19 sie 2010, 11:35

kolego ja wczoraj oddałem Oleńkę do mechanika, obajwy te same tylko u Iebie brał litr na 1000km mi na 500:P siwo ze czsaem sie dusiłem w samochodzie a jak jezdzilem lewym pasem to nawet nikt nie wazył nsie wjechac na moj pas, moc oczywiście bez zarzutu, nawet ostatni w plocku 205km na godzinkę cisnąłem z tuaregiem hehe, i dzis zwalają glowice pierscionki, uszczelniacze napewno a pozatym to juz kompleksowo

Awatar użytkownika
Pablo_SC
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 29 mar 2008, 20:07
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Pablo_SC » 21 sie 2010, 15:14

No to zabieraj się za remont silnika. Pierścienie, uszczelniacze zaworów, uszczelka pod glowicą (obowiązkowo z planowaniem), pozostałe uszczelki również. Zrób to jak najszybciej, bo jak będziesz tak jeździł to w końcu zedrzesz dół, a wtedy będzie problem.

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

Post autor: kerpen_rp » 21 sie 2010, 20:43

Pablo_SC pisze:No to zabieraj się za remont silnika. Pierścienie, uszczelniacze zaworów, uszczelka pod glowicą (obowiązkowo z planowaniem), pozostałe uszczelki również. Zrób to jak najszybciej, bo jak będziesz tak jeździł to w końcu zedrzesz dół, a wtedy będzie problem.
Dokładnie. Tylko to Cię ratuje, ale jak zrobisz będziesz zadowolony i autko długo Ci posłuży.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 sie 2010, 21:34

Pablo_SC pisze:obowiązkowo z planowaniem
Dlaczego obowiązkowo z planowaniem? Myślałem że szlif głowicy robi się tylko jeśli głowica jest krzywa a planowanie ma na celu właśnie zniwelowanie tej krzywizny. Nie rozumiem dla czegoś panuje takie przeświadczenie że zawsze trzeba planować głowicę :roll: Oddać ją do sprawdzenia na szczelność i pod kątem czy nie jest krzywa oczywiście jak najbardziej. Ale planowanie tylko w ostateczności. Takie jest moje zdanie, tak też zresztą radzi literatura.

reddragon4X4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 15 kwie 2010, 20:41

Post autor: reddragon4X4 » 22 sie 2010, 09:35

Labiel pisze:
Pablo_SC pisze:obowiązkowo z planowaniem
Dlaczego obowiązkowo z planowaniem? Myślałem że szlif głowicy robi się tylko jeśli głowica jest krzywa a planowanie ma na celu właśnie zniwelowanie tej krzywizny. Nie rozumiem dla czegoś panuje takie przeświadczenie że zawsze trzeba planować głowicę :roll: Oddać ją do sprawdzenia na szczelność i pod kątem czy nie jest krzywa oczywiście jak najbardziej. Ale planowanie tylko w ostateczności. Takie jest moje zdanie, tak też zresztą radzi literatura.
Dokładnie planowanie tylko w ostateczności

krystek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 299
Rejestracja: 24 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: koszalin

Post autor: krystek » 22 sie 2010, 11:07

jesli glowica jest prosta to zadnego planowania,tylko drobnym papierkiem delikatnie zabrudzenia wyczyscic,a co do tematu postu to tak czy inaczej musisz sciagnac glowice i wymienic gumki a pierscionki to zobaczysz czy tloki maja duzy luz,

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

Post autor: gigs » 22 sie 2010, 13:32

Żadnego obowiązkowego planowania, tak jak koledzy powyżej napisali. Jak jest prosta to nie ruszać w żadnym wypadku.

Awatar użytkownika
kwiatu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 22 lut 2010, 14:43
Lokalizacja: wawa Ursus-Gocław

Post autor: kwiatu88 » 25 sie 2010, 15:18

No ja oddałem 80-tkę do roboty i baaardzo duzo części wymieniam niby na początku niewiele ale to lista tego co zrobiłem:
uszczelka pod głowice
gumki zaworowe
pierścienie
panewki
uszczelka pod kloektor ssący, wydechowy pod miskę olejową, pod pokrywę zaworów
olej
termostat przy okazji jak juz wszystko było gołe
płyn chlodniczy
świece
do tego szlif głowicy - inaczej uwazam ze jak sie robi to juz w pełni szlif wiele nie kosztuje wiec nie wiem w czym problem,

ale co sie nie robi dla 80 -tki:D

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 sie 2010, 22:04

do tego szlif głowicy - inaczej uwazam ze jak sie robi to juz w pełni szlif wiele nie kosztuje wiec nie wiem w czym problem,
A powiedź mi co to ma na celu? Jeśli głowica była prosto to w czym ci to niby pomoże?

Awatar użytkownika
kwiatu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 22 lut 2010, 14:43
Lokalizacja: wawa Ursus-Gocław

Post autor: kwiatu88 » 25 sie 2010, 22:25

a w 100% bedziesz mial pewnosc ze jest prosta? ostatnio chlopaki pomierzyli i byla cacy koles wyjechal z warsztatu i zaraz pozniej sie zesrało pomierzyli i był prawie niezauwazalne miejsce słuchaj ile kierowcow tyle opinii kazdy robi po swojemu

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 25 sie 2010, 22:27

Labiel pisze:
do tego szlif głowicy - inaczej uwazam ze jak sie robi to juz w pełni szlif wiele nie kosztuje wiec nie wiem w czym problem,
A powiedź mi co to ma na celu? Jeśli głowica była prosto to w czym ci to niby pomoże?

Dla pewności i na przyszłość.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl