[B4 ABK] Kopci jak lokomotywa i pali mnóstwo oleju
[B4 ABK] Kopci jak lokomotywa i pali mnóstwo oleju
Witam. Mam problem z moim ABK o przebiegu 240.000. Na zimnym silniku wszystko jest ok, ale gdy silnik już się nagrzeje, to zostawiam za sobą chmurę biało-siwego dymu. Nawet jak stoję na światłach, to za mną robi się dosłownie siwo, jak ruszam jest jeszcze gorzej. W dymie czuc subtelną nutkę aromatu oleju. Tu dochodzę do drugiego problemu. Silnik pije więcej oleju niż ja piwa. Na oko jest to ponad 2 litry/1000km. Moc jest w porządku. Co może byc przyczyną?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
kolego ja wczoraj oddałem Oleńkę do mechanika, obajwy te same tylko u Iebie brał litr na 1000km mi na 500:P siwo ze czsaem sie dusiłem w samochodzie a jak jezdzilem lewym pasem to nawet nikt nie wazył nsie wjechac na moj pas, moc oczywiście bez zarzutu, nawet ostatni w plocku 205km na godzinkę cisnąłem z tuaregiem hehe, i dzis zwalają glowice pierscionki, uszczelniacze napewno a pozatym to juz kompleksowo
Dokładnie. Tylko to Cię ratuje, ale jak zrobisz będziesz zadowolony i autko długo Ci posłuży.Pablo_SC pisze:No to zabieraj się za remont silnika. Pierścienie, uszczelniacze zaworów, uszczelka pod glowicą (obowiązkowo z planowaniem), pozostałe uszczelki również. Zrób to jak najszybciej, bo jak będziesz tak jeździł to w końcu zedrzesz dół, a wtedy będzie problem.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dlaczego obowiązkowo z planowaniem? Myślałem że szlif głowicy robi się tylko jeśli głowica jest krzywa a planowanie ma na celu właśnie zniwelowanie tej krzywizny. Nie rozumiem dla czegoś panuje takie przeświadczenie że zawsze trzeba planować głowicę :roll: Oddać ją do sprawdzenia na szczelność i pod kątem czy nie jest krzywa oczywiście jak najbardziej. Ale planowanie tylko w ostateczności. Takie jest moje zdanie, tak też zresztą radzi literatura.Pablo_SC pisze:obowiązkowo z planowaniem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 kwie 2010, 20:41
Dokładnie planowanie tylko w ostatecznościLabiel pisze:Dlaczego obowiązkowo z planowaniem? Myślałem że szlif głowicy robi się tylko jeśli głowica jest krzywa a planowanie ma na celu właśnie zniwelowanie tej krzywizny. Nie rozumiem dla czegoś panuje takie przeświadczenie że zawsze trzeba planować głowicę :roll: Oddać ją do sprawdzenia na szczelność i pod kątem czy nie jest krzywa oczywiście jak najbardziej. Ale planowanie tylko w ostateczności. Takie jest moje zdanie, tak też zresztą radzi literatura.Pablo_SC pisze:obowiązkowo z planowaniem
No ja oddałem 80-tkę do roboty i baaardzo duzo części wymieniam niby na początku niewiele ale to lista tego co zrobiłem:
uszczelka pod głowice
gumki zaworowe
pierścienie
panewki
uszczelka pod kloektor ssący, wydechowy pod miskę olejową, pod pokrywę zaworów
olej
termostat przy okazji jak juz wszystko było gołe
płyn chlodniczy
świece
do tego szlif głowicy - inaczej uwazam ze jak sie robi to juz w pełni szlif wiele nie kosztuje wiec nie wiem w czym problem,
ale co sie nie robi dla 80 -tki:D
uszczelka pod głowice
gumki zaworowe
pierścienie
panewki
uszczelka pod kloektor ssący, wydechowy pod miskę olejową, pod pokrywę zaworów
olej
termostat przy okazji jak juz wszystko było gołe
płyn chlodniczy
świece
do tego szlif głowicy - inaczej uwazam ze jak sie robi to juz w pełni szlif wiele nie kosztuje wiec nie wiem w czym problem,
ale co sie nie robi dla 80 -tki:D
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: