Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] + LPG. Problem z układem chłodz

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Radek256
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 05 kwie 2012, 15:06

[B3 1.8 PM] + LPG. Problem z układem chłodz

Post autor: Radek256 » 31 mar 2014, 17:39

Witam, mam problem z Audi 80 b3 1.8s 90 koni. Dzisiaj zmieniłem czujnik od temperatury ten 3-pinowy ponieważ nie wyświetlała się mi temperatura na liczniku, po wymianie tego czujnika temperatura się pokazuje ale chwilę po odpaleniu samochodu (po jakiś 10 sekundach) pojawia się na liczniku migająca kontrolka od chłodzenia, wiatraki od chłodnicy w ogóle się nie włączają ale sprawdzałem je na krótką, działają, moim zdaniem chłodnica w ogóle się nie nagrzewa, przewód idący od strony tych czujników do chłodnicy, jest zimny a przy czujnikach gorąca, mam wrażenie jak by w ogóle płyn nie krążył.
Mam podejrzenie że to wina termostatu ale czy mam racje ? Macie jakieś pomysły ?
Aha i jeszcze dodam że ogrzewanie kabiny działa w miarę dobrze.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2014, 18:15 przez Radek256, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 mar 2014, 18:27

Zacznijmy od tego a masz w ogóle płyn zalany :?: Bo jeszcze się nie spotkałem z czyś takim aby czujniki były gorące a sam wąż kawałeczek dalej już nie.
Radek256 pisze: po wymianie tego czujnika temperatura się pokazuje ale chwilę po odpaleniu samochodu (po jakiś 10 sekundach) pojawia się na liczniku migająca kontrolka od chłodzenia,
bo pewnie jakiś badziew kupiłeś oddaj go i weź coś lepszego, np. EPS'a polecam. Lub też masz tak bardzo wysoką temperaturę o ile mowa o odpalaniu ciepłego już silnika.

Radek256
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 05 kwie 2012, 15:06

Post autor: Radek256 » 31 mar 2014, 21:32

bo pewnie jakiś badziew kupiłeś oddaj go i weź coś lepszego, np. EPS'a polecam. Lub też masz tak bardzo wysoką temperaturę o ile mowa o odpalaniu ciepłego już silnika.
To samo jest na zimnym i ciepłym silniku.

Płyn jest zlany, jak nacisnę wąż to czuć że tam jest. A zbiorniczek mam prawie pełen.

jeszcze się nie spotkałem z czyś takim aby czujniki były gorące a sam wąż kawałeczek dalej już nie.
Wąż przy samy bloku jest bardzo ciepły ale przy chłodnicy jest zimny, wydaje mi się że to termostat zaciął się i jest cały czas zamknięty. Bo mam wrażenie jakby w ogóle obiegu płynu nie było.

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 31 mar 2014, 21:35

zobacz na rozgrzanym silniku jaki jest dolny wąż, czy chlodny czy ciepły czy gorący

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 kwie 2014, 08:21

kardi21 pisze:zobacz na rozgrzanym silniku jaki jest dolny wąż, czy chlodny czy ciepły czy gorący
jak górny jest zimny to dolny tym bardziej ciepły nie będzie :-P bo niby czemu miał by być

No to w takim przypadku pewnie termostat, a jak długo grzałeś auto :?: może silnik nie osiągnął jeszcze temp otwarcia termostatu.

Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

Post autor: Kofper » 01 kwie 2014, 08:44

Miałem podobny a może ten sam problem. Od razu po odpalaniu zaczynała rosnąc temperatura po jakiś 3-4 minutach pokazywało około 120 stopni. Wtedy właśnie zapalała się kontrolka i po jakiejś 1min zaczynał się dusić silnik. Oddałem do mechaniora i okazało się że właśnie zaciął się termostat a przez to i przez rozgrzanie rozszczelniła mi się jeszcze pompa wody. Także u ciebie właśnie stawiam na zacięty termostat. Ja zrobiłem jeszcze jeden błąd i po tym wszystkim założyłem jakiś chiński czujnik i teraz jak się rozgrzeje to mi pokazuje temp. 110 stopni. <ok>

Baldys1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 14 sty 2014, 22:06

Post autor: Baldys1990 » 01 kwie 2014, 10:04

Podepne się pod temat, bo mam ten sam piec z LPG i mam problem z układem chłodzenia.
Mianowicie ciągle mam wycieki- juz walcze z tym prawie 2 miesiac, gdy poprawie łączenia zaczyna ciec w innym miejscu. Płyn ucieka mi zazwyczaj gdy zagrzeje silnik i zostawie go na noc. Przewody po zagrzaniu sa wszystkie ciepłe ale nie mocno twarde- wiec chyba zbyt duze cisnienie odpada. Mam się do tego przyzwyczaic czy mozna z tym jakos walczyc ?

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 01 kwie 2014, 22:45

PieterB, niby masz rację,że dolny tym bardziej powinien być chlodny,natomiast jak pisze autor tematu,że górny wąż przy króćcu jest gorący a przy chlodnicy zimny to też jest dziwne. Na początek sprawdził bym/ wymienił termostat a może i pompa wody zaczyna nie domagać? U brata w samochodzie zostala wymieniona chlodnica i nagrzewnica i też bardzo dziwna przypadłość pojawiła się,układ na 100% szczelny i odpowietrzony a ogrzewania brak i nagrzewnica zimna,na jałowym brak obiegu na nagrzewnicę, dopiero przy około 2000 obrotów zaczynał iść na nią obieg ale tutaj winna okazała się pompa wody.
Baldys1990, płyn nie powinien wyciekać łączeniami,może masz za luźne opaski(spróbować zmienić na nowe) bądź puściły przy docisku węże gumowe bo czasem i tak się zdarzy że już parcieją. W jakich miejscach dokłądniej masz te wycieki?

Baldys1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 14 sty 2014, 22:06

Post autor: Baldys1990 » 02 kwie 2014, 07:29

auto mam od 2 miechów, zaczeło sie od wycieku przy pompie wody, wiec profilaktycznie wymieniłem pompe (kto wie ile chodziła wczesniej) pozniej na wezu przy chłodnicy, po naprawie, zaczelo ciec przy wezu przy pompie, jak juz to poprawiłem, to znow wyciek przy chłodnicy w innym miejscu ;/

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 02 kwie 2014, 08:19

Jeżeli wycieka przy ścisku opaski do króćca przyjrzyj się czy węże nie poparciały albo opaski nie przebiły gumy

Baldys1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 14 sty 2014, 22:06

Post autor: Baldys1990 » 02 kwie 2014, 08:24

sprawdzalem na tym przewodzie do pompy i wszystko było ok. Powiedzcie mi jeszcze co znaczy termin "twarde przewody" ? ponownie zastanawiam sie nad duzym cisnieneim w ukladzie

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 02 kwie 2014, 19:13

Baldys1990 pisze:ponownie zastanawiam się nad dużym cisnieneim w ukladzie
Nasze autka muszą mieć ciśnienie w układzie chłodzenia na poziomie ok 1,1-1,3bar. Ciśnienie reguluje korek zbiorniczka.
Radek256
Podstawowa sprawa to prawidłowo odpowietrzony układ chłodzenia silnika. Taka mała uwaga... jeżeli masz płyn i dobrze odpowietrzony układ to na odkręconym zbiorniczku nie będzie Ci wywalało płynu nawet kiedy załączy się wentylator.
jeśli boisz się o termostat to odpal niech się trochę zagrzeje i "pompuj" oburącz energicznie dolnym wężem, a wtedy zobaczysz że przepchniesz powietrze z termostatu

Baldys1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 14 sty 2014, 22:06

Post autor: Baldys1990 » 05 kwie 2014, 16:46

No i chyba się zdiagnozowałem problem- uszczelka pod głowicą była na wykończeniu i... wczoraj się wykończyła ;/ Zna ktoś koszt naprawy tego ? Raczej sam się za to nie bedę zabierał więc robocizna, uszczelka, olej, płyn i pewnie, planowanie głowicy

Radek256
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 05 kwie 2012, 15:06

Post autor: Radek256 » 09 kwie 2014, 18:36

Witam, problem rozwiązałem. Wymieniłem termostat po czym porządnie odpowietrzyłem układ chłodzenia, lecz nadal nie wszystko było w porządku gdyż wiatraki załączały się dopiero przy około 110 stopniach. Włożyłem od znajomego ten czujnik 3-pinowy i okazało się że nowy czujnik był chiński i odrazu nie działa a na oryginalne wszystko gra jak powinno :). Termostat nowy otwiera się jak powinien i temperaturę na blacie mam prawidłową. Dziękuje wszystkim za cenne rady i podpowiedzi.
Pozdrawiam Radek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl