[B3 1.8 PM] + LPG. Problem z układem chłodz
[B3 1.8 PM] + LPG. Problem z układem chłodz
Witam, mam problem z Audi 80 b3 1.8s 90 koni. Dzisiaj zmieniłem czujnik od temperatury ten 3-pinowy ponieważ nie wyświetlała się mi temperatura na liczniku, po wymianie tego czujnika temperatura się pokazuje ale chwilę po odpaleniu samochodu (po jakiś 10 sekundach) pojawia się na liczniku migająca kontrolka od chłodzenia, wiatraki od chłodnicy w ogóle się nie włączają ale sprawdzałem je na krótką, działają, moim zdaniem chłodnica w ogóle się nie nagrzewa, przewód idący od strony tych czujników do chłodnicy, jest zimny a przy czujnikach gorąca, mam wrażenie jak by w ogóle płyn nie krążył.
Mam podejrzenie że to wina termostatu ale czy mam racje ? Macie jakieś pomysły ?
Aha i jeszcze dodam że ogrzewanie kabiny działa w miarę dobrze.
Mam podejrzenie że to wina termostatu ale czy mam racje ? Macie jakieś pomysły ?
Aha i jeszcze dodam że ogrzewanie kabiny działa w miarę dobrze.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2014, 18:15 przez Radek256, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Zacznijmy od tego a masz w ogóle płyn zalany :?: Bo jeszcze się nie spotkałem z czyś takim aby czujniki były gorące a sam wąż kawałeczek dalej już nie.
bo pewnie jakiś badziew kupiłeś oddaj go i weź coś lepszego, np. EPS'a polecam. Lub też masz tak bardzo wysoką temperaturę o ile mowa o odpalaniu ciepłego już silnika.Radek256 pisze: po wymianie tego czujnika temperatura się pokazuje ale chwilę po odpaleniu samochodu (po jakiś 10 sekundach) pojawia się na liczniku migająca kontrolka od chłodzenia,
To samo jest na zimnym i ciepłym silniku.bo pewnie jakiś badziew kupiłeś oddaj go i weź coś lepszego, np. EPS'a polecam. Lub też masz tak bardzo wysoką temperaturę o ile mowa o odpalaniu ciepłego już silnika.
Płyn jest zlany, jak nacisnę wąż to czuć że tam jest. A zbiorniczek mam prawie pełen.
Wąż przy samy bloku jest bardzo ciepły ale przy chłodnicy jest zimny, wydaje mi się że to termostat zaciął się i jest cały czas zamknięty. Bo mam wrażenie jakby w ogóle obiegu płynu nie było.jeszcze się nie spotkałem z czyś takim aby czujniki były gorące a sam wąż kawałeczek dalej już nie.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
jak górny jest zimny to dolny tym bardziej ciepły nie będzie bo niby czemu miał by byćkardi21 pisze:zobacz na rozgrzanym silniku jaki jest dolny wąż, czy chlodny czy ciepły czy gorący
No to w takim przypadku pewnie termostat, a jak długo grzałeś auto :?: może silnik nie osiągnął jeszcze temp otwarcia termostatu.
Miałem podobny a może ten sam problem. Od razu po odpalaniu zaczynała rosnąc temperatura po jakiś 3-4 minutach pokazywało około 120 stopni. Wtedy właśnie zapalała się kontrolka i po jakiejś 1min zaczynał się dusić silnik. Oddałem do mechaniora i okazało się że właśnie zaciął się termostat a przez to i przez rozgrzanie rozszczelniła mi się jeszcze pompa wody. Także u ciebie właśnie stawiam na zacięty termostat. Ja zrobiłem jeszcze jeden błąd i po tym wszystkim założyłem jakiś chiński czujnik i teraz jak się rozgrzeje to mi pokazuje temp. 110 stopni. <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 sty 2014, 22:06
Podepne się pod temat, bo mam ten sam piec z LPG i mam problem z układem chłodzenia.
Mianowicie ciągle mam wycieki- juz walcze z tym prawie 2 miesiac, gdy poprawie łączenia zaczyna ciec w innym miejscu. Płyn ucieka mi zazwyczaj gdy zagrzeje silnik i zostawie go na noc. Przewody po zagrzaniu sa wszystkie ciepłe ale nie mocno twarde- wiec chyba zbyt duze cisnienie odpada. Mam się do tego przyzwyczaic czy mozna z tym jakos walczyc ?
Mianowicie ciągle mam wycieki- juz walcze z tym prawie 2 miesiac, gdy poprawie łączenia zaczyna ciec w innym miejscu. Płyn ucieka mi zazwyczaj gdy zagrzeje silnik i zostawie go na noc. Przewody po zagrzaniu sa wszystkie ciepłe ale nie mocno twarde- wiec chyba zbyt duze cisnienie odpada. Mam się do tego przyzwyczaic czy mozna z tym jakos walczyc ?
PieterB, niby masz rację,że dolny tym bardziej powinien być chlodny,natomiast jak pisze autor tematu,że górny wąż przy króćcu jest gorący a przy chlodnicy zimny to też jest dziwne. Na początek sprawdził bym/ wymienił termostat a może i pompa wody zaczyna nie domagać? U brata w samochodzie zostala wymieniona chlodnica i nagrzewnica i też bardzo dziwna przypadłość pojawiła się,układ na 100% szczelny i odpowietrzony a ogrzewania brak i nagrzewnica zimna,na jałowym brak obiegu na nagrzewnicę, dopiero przy około 2000 obrotów zaczynał iść na nią obieg ale tutaj winna okazała się pompa wody.
Baldys1990, płyn nie powinien wyciekać łączeniami,może masz za luźne opaski(spróbować zmienić na nowe) bądź puściły przy docisku węże gumowe bo czasem i tak się zdarzy że już parcieją. W jakich miejscach dokłądniej masz te wycieki?
Baldys1990, płyn nie powinien wyciekać łączeniami,może masz za luźne opaski(spróbować zmienić na nowe) bądź puściły przy docisku węże gumowe bo czasem i tak się zdarzy że już parcieją. W jakich miejscach dokłądniej masz te wycieki?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 sty 2014, 22:06
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 sty 2014, 22:06
Nasze autka muszą mieć ciśnienie w układzie chłodzenia na poziomie ok 1,1-1,3bar. Ciśnienie reguluje korek zbiorniczka.Baldys1990 pisze:ponownie zastanawiam się nad dużym cisnieneim w ukladzie
Radek256
Podstawowa sprawa to prawidłowo odpowietrzony układ chłodzenia silnika. Taka mała uwaga... jeżeli masz płyn i dobrze odpowietrzony układ to na odkręconym zbiorniczku nie będzie Ci wywalało płynu nawet kiedy załączy się wentylator.
jeśli boisz się o termostat to odpal niech się trochę zagrzeje i "pompuj" oburącz energicznie dolnym wężem, a wtedy zobaczysz że przepchniesz powietrze z termostatu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 sty 2014, 22:06
Witam, problem rozwiązałem. Wymieniłem termostat po czym porządnie odpowietrzyłem układ chłodzenia, lecz nadal nie wszystko było w porządku gdyż wiatraki załączały się dopiero przy około 110 stopniach. Włożyłem od znajomego ten czujnik 3-pinowy i okazało się że nowy czujnik był chiński i odrazu nie działa a na oryginalne wszystko gra jak powinno . Termostat nowy otwiera się jak powinien i temperaturę na blacie mam prawidłową. Dziękuje wszystkim za cenne rady i podpowiedzi.
Pozdrawiam Radek.
Pozdrawiam Radek.