Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Moc... trudny temat.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 24 wrz 2007, 21:55

homer pisze:jak usunac blad czy wystarczy na jakis czas odpiac aku czy trzeba przez vaga?? :?:
Wystarczy, tylko potem zrób adaptację na benzynie, bo ECU musi wpisać od nowa mapę wtrysku benzyny.
Brother_red pisze:Co do sondy udało mi sie podłożyć nową firmy NGK poprawy nie było, a nawet było gorzej bo na benzynie chodził kiepsko
A zrobiłeś potem reset i adaptację na benie? Jak autko długo chodzi na padniętej sondzie (podobnie przy źle ustawionej emulacji w czasie jazdy na LPG) to modyfikuje mapę wtrysku benzyny i sama wymiana sondy nic nie zmienia od zaraz. Dopiero po resecie i adaptacji albo długiej jeździe na benzynie ECU przywraca poprawną mapę.
Rezystancje czujnika temp. zasysanego powietrza:
20*C - 2500 ohm
40*C - 1250 ohm
60*C - 575 ohm
80*C - 325 ohm
Z tym, że to jest temp. powietrza (czujnika), a nie płynu. Właśnie ten czujnik na wtrysku jest bardzo ważny bo to on jest odpowiedzialny za dobór mieszanki. On pełni rolę przepływomierza.

Awatar użytkownika
homer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 392
Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
Kontakt:

Post autor: homer » 24 wrz 2007, 21:58

czyli odpinam aku powiedzmy na nocke i git?? a adaptacje moge zrobic tylko na benzynce...moje zdaneie to gaz w kuchni :lol:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 24 wrz 2007, 22:04

homer pisze:czyli odpinam aku powiedzmy na nocke i git??
Wystarczy pół godziny :-) . Adaptacja: odpalasz maksymalnie wychłodzony silnik na benzynie i bez dotykania czegokolwiek i włączania dodatkowych odbiorników prądu czekasz, aż się nagrzeje do normalnej temperatury. Gasisz i już. Teraz możesz już normalnie użytkować. Niektórzy zalecają, by jeszcze po rozgrzaniu silnika przejechać kilkanaście km w różnych warunkach. Moim zdaniem niekoniecznie.
Brother_red pisze:A Jaki masz skuteczny sposób na zbadanie czujnika położenia przepustnicy?
Np. Taki
Obrazek

Awatar użytkownika
homer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 392
Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
Kontakt:

Post autor: homer » 24 wrz 2007, 22:07

oki podziekowal :mrgreen:

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 24 wrz 2007, 23:00

Danek pisze:A zrobiłeś potem reset i adaptację na benie?
Tak. Przeprowadziłem procedurę wzorowo. Małymi kroczkami wykluczam poszczególne elementy, które mogą byc potencjalnymi sprawcami. Sprawdzę dalej i napisze co i jak.

[ Dodano: 2007-09-29, 20:28 ]
Witam ponownie! Udało mi się porównać z innym ABT oporności czujnika temperatury silnika dla ECU (niebieski) Na zimnym silniku oporności są jednakowe, zas na rozgrzanym, a dokładnie do momentu załaczenia wentylatora u niego pokazuje ok. 165 omów, a u mnie 200 omów. Mój model jest z 92 roku, a model z którym porównywałem 95 r. najprosciej byłoby podmienic czujnik od niego, ale sie lolek nie zgodził :mrgreen: Czy po tej róznicy oporności można coś wywnioskować?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 29 wrz 2007, 21:14

Mógł mieć nieco wyższą temperaturę płynu. To nie jest jakaś straszna różnica, tym bardziej, że w okolicach tych temperatur charakterystyka czujnika w funkcji temperatury jest już dość stroma. Więc niewielka zmiana temperatury niesie za sobą sporą zmianę rezystancji. Chcąc te czujniki dokładnie porównać musiałbyś je mierzyć w identycznych warunkach. Ale wg. mnie jest ok.

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 30 wrz 2007, 18:08

Hmm może masz racje...wiec uznaje go za sprawny, lambda tez już odpada. Nie wiem co dalej...szkoda mi tego auta sprzedać, bo mimo to jest to super auto i nie chcę nic więcej. Musze teraz zobaczyć ten czujnik temp zasysanego powietrza, tylko jak mam ocenić jaka jest w tej chwili temp? Bo podałeś wartości oprności przy poszczególnych tempertaurach. Kurde co z nim jest? gdzie tkwi błąd? Tak myslałem jeszcze, żeby zdiąć kolektor ssący, może gdzie tam łapie lewe powietrze i stąd to charakterystyczne osłabienie motoru.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 30 wrz 2007, 22:59

Zmierz sprężanie na cylindrach i zrób analizę spalin na benzynie i na LPG. Może będzie łatwiej coś wywnioskować.

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 30 wrz 2007, 23:36

Sprężanie na zimnym i ciepłym jest wporządku...sprawdzałem, a na analizator spalin to muszę już gdzieś na stacje diag. podjechać. Zrobie i przedstawie wyniki.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 01 paź 2007, 08:47

Brother_red pisze:tylko jak mam ocenić jaka jest w tej chwili temp?
Najłatwiej to z pomocą innego termometru. Zdejmujesz pokrywę filtra i już masz dostęp do tego czujnika. Obok niego umieszczasz zewnętrzny termometr i mierzysz temperaturę. Ja używam do takich rzeczy termometru cyfrowego zintegrowanego z multimetrem, jest wystarczająco dokładny, a jego czujnik bardzo mały, więc się wszędzie zmieści :-D .
Napisz też wreszcie co tam masz pod maską. Nie masz czasem zainstalowanego przez gazownika "resetera" ECU. To jest dodatkowy przekaźnik zwierający odpowiednie piny ECU, co powoduje restart ECU przy każdym gaszeniu silnika. W niektórych kompach LPG (np. stag 100 i 150) ta funkcja jest wbudowana do kompa i można ją uaktywnić za pomocą interfejsu, sprawdź to. Jeżdziłeś z lapkiem na kolanach, jak jest z mieszanką pod obciążeniem? Może reduktor ma już dość. i pod obciążeniem nie wyrabia.

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 15 lis 2007, 23:03

CHURRRA !!!! znalazłem przyczynę utraty mocy w tej mojej niedobrej B4. Po długiej i nierównej walce w końcu problem rozwiązany. Sprawdzałem w tym silniku po kilka razy chyba wszystko, co tylko mogło mieć wpływ na utratę mocy.
Przyczyna tkwiła w którymś z elementów górnej połowy wtrysku. Co najlepsze każdy z tych elementów był sprawdzany ( napięcia, oporności itp ) i wyniki wskazywały na ich prawidłowe działanie. Kupiłem z allego górną część wtrysku, zamontowałem i problem z autem tak samo szybko znikł jak sie pojawił. Prawdę mówiąc nie wiem, który element tego układy zabierał połowe zycia tego ABT i nie mam zamiaru w tym drążyć. Dość sie już naszukałem. Teraz nie mogę wyjść z podziwu jak te 90 KM zgrabnie śmiga :mrgreen:
Z tego miejsa chcę bardzo serdecznie podziekować wszystkim klubowiczom, którzy poświęcali czas na pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Dzięki Danek, golon, homer, czarekj.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 lis 2007, 08:22

No widzisz, skoro góra to najprawdopodobniej jednak ten czujnik temp. zasysanego powietrza.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 16 lis 2007, 10:28

Regulator ciśnienia paliwa. Wszystkie czujniki obadał po kilka razy i było ok.

Awatar użytkownika
MorajB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 386
Rejestracja: 07 kwie 2007, 18:19

Post autor: MorajB4 » 16 lis 2007, 10:55

Regulator ciśnienia paliwa.
mozesz zapodać foto jak to wygląda ?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 lis 2007, 12:28

Fakt, może być też regulator ciśnienia, albo sam wtryskiwacz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl