Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 NE] Mokry gaźnik i filtr powietrza

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Boom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 03 sie 2010, 20:26
Lokalizacja: Kraków

[B3 1.8 NE] Mokry gaźnik i filtr powietrza

Post autor: Boom » 12 paź 2010, 19:32

Odkręciłem pokrywę filtru powietrza (duży okrągły) i od spodu pokrywa jest mokra od oleju, gaźnik też nawet przez śrubkę do przykręcanenia pokrywy wydostaję się olej na zewnatrz.
Co się może dziać??
Dzwoniłem do speca od gaźników w Krakowie i powiedział, że silnik może już umierać.
Nie sprawdzałem kompresji ale auto ładnie chodzi, obroty nie falują, zbiera się jak na 90KM zajebiście, nie ma zadnych problemów z odpalaniem auta, pali od kopa.
Napiszcie co sie może dziać bo bede z tym do mecherów jechał i nie chce żeby mnie nakręcili na remont silnika, a tak naprwde wymienia same uszczelniacze a mnie skasuja na 1600
HELP !!

Awatar użytkownika
ivaszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 25 maja 2008, 00:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ivaszko » 12 paź 2010, 19:52

olep pewnie wywala przez odme mechanior może mieć racje :-? sprawdź ciśnienie na cylindrach. jak słabe to pierścienie już nie trzymają. jak ok to będzie inna przyczyna.

Boom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 03 sie 2010, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Boom » 12 paź 2010, 19:58

Jutro jade sprawdzić cisnienie na cylindrach. Może ktoś napisać w jakim zakresie jest norma, albo link do jakiejs tabelki proszę.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 paź 2010, 21:22

Co do oleju to tutaj: https://audi80.pl/b3-16-pp-problem-z ... t46904.htm trochę napisałem od czego to może być.

Co do ciśnienia sprężania to w książce pisze że NE powinien mieć 10-13barów

Boom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 03 sie 2010, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Boom » 13 paź 2010, 09:58

Wyniki pomiaru cisnienia sprężania
1 CYLINDER - 12,4
2 CYLINDER - 11,8
3 CYLINDER - 12,3
4 CYLINDER - 12,0
Wygląda na to ze jest OK
Czyli co wymieniać uszczelniacze ??

[ Dodano: 2010-10-13, 11:09 ]
jeszcze jedno.
Rozmawiałem z mechanikiem z BOSCH-a fan Audi, sam jeżdzi do tej pory Audi 100.
Mówi, żeby sie tym nie przejmować, że tak ma być, że gorzej by było gdyby w tym filtrze było zupełnie sucho. Są to opary oleju które sie skraplaja w filtrze.
Ja już nie wiem, niech ktoś mądry sie wypowie w tej sprawie

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 13 paź 2010, 18:02

U mnie też było trochę wilgotno tam. Wyczyściłem pare miesiący temu i jest prawie sucho. Moim zdaniem jest to normalne, zawsze przez odmę będą lecieć opary oleju. Ja bym się nie martwił. No chyba że ci tam wszystko pływa. Wyczyść i zobacz co się będzie działo. Może po prostu przez lata się tyle tego nazbierało?

Boom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 03 sie 2010, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Boom » 13 paź 2010, 20:03

Odpiąłem odme od obudowy filtra i obróciłem tak, że wylot odmy jest skierowany na obudowe akumulatora. Poprostu przekręciłemo 180 stopni. Przejechałem 20 km i patrze co sie dzieje. Odma wypluła dwie krople oleju na obudowe akumulatora.
Zostawić tak ??

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 14 paź 2010, 20:37

Boom pisze:Odpiąłem odme od obudowy filtra i obróciłem tak, że wylot odmy jest skierowany na obudowe akumulatora. Poprostu przekręciłemo 180 stopni. Przejechałem 20 km i patrze co sie dzieje. Odma wypluła dwie krople oleju na obudowe akumulatora.
Zostawić tak ??
Kolego myślę, że to nie jest problem, u mnie też co jakiś czas po wyczyszczeniu, pojawiają się delikatne oznaki oleju. A że twoja wypluła 2 krople oleju to nie jest problem, w końcu odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej, czyli parę kropelek oleju niestety od czasu do czasu wyleci tamtędy. Niech jeszcze powiedzą coś Bardziej Doświadczeni. <piwo>

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 14 paź 2010, 21:54

Kolego , proponuję zrobić przedłużenie odmy pod silnik żeby tam ewentualnie zlatywały resztki opar oleju i co ważniejsze nie zasysał zabrudzonego powiatrza .

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 paź 2010, 23:35

Dobrze zrobić jak pisze kolega marko, bo nie jest zbyt zdrowe wdychanie toksycznych oparów z odmy, której wyjście teraz znajduję się blisko miejsca z którego powietrze trafia do wnętrza przez ogrzewanie.

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 14 paź 2010, 23:42

Panowie--nie piszcie "chłopu" bzdur bo tak zrobi i zarżnie silnik :roll: :roll: :roll:
A co jak zimą odmę złapie?---wywali simeringi i wtedy będzie kłopot.
Jeśli kolegę drażni taka sytuacja to proponuję poczytać i zrobić sobie tank catch oil.
W motocyklu miałem problemy i taki patencik załatwił sprawę.
To tylko poglądowo bo idzie samemu wyrzeźbić.
http://www.mtuning.pl/sklep/product_inf ... cts_id=876

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 15 paź 2010, 11:56

Kolego , na tych "bzdurach" jeżdże już 6 lat i jakoś odma mi nie zamarzła , trzeba ją puścić obok wydechu i nie będzie problemu z oblodzeniem .

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 15 paź 2010, 12:20

No nic--w takim wypadku wypada mi życzyć rozgrzanego wydechu :roll: :roll: :roll:
marko pisze:6 lat
No i pogratulować troski o środowisko :roll: :roll: :roll:

[ Dodano: 2010-10-15, 12:24 ]
No dodatkowo jako praktykujący motocyklista,dziękuję za plamy oleju na drodze--bardzo ułatwiają nam życie :roll: :roll: :roll:

Boom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 03 sie 2010, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Boom » 15 paź 2010, 19:39

Ten CATCH OIL TANK to troche drogi jest, ale rzeczywiście załatwiło by to sprawę.
Marko napisz dokladnie w którym miejscu masz odprowadzenie tej odmy.
wogóle chodzi o to, że najprawdopodobniej Marko nasz silniki mają do wymiany pierścienie zzgraniające olej do wymiany, A to już remont silnika !!
Ja mam gaźnik nie moge tej odmy podłączyć do filtra paliwa, bo olej kapie do gaźnika.
I tak muszę dać teraz gaźnik do remontu.
PICEK1 uważaj na plamy olej w Krakowie. Sorry !

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 paź 2010, 21:44

Boom pisze:Ten CATCH OIL TANK to troche drogi jest, ale rzeczywiście załatwiło by to sprawę.
Zrób sobie go z byle jakiego trwałego pojemnika mieszczącego się pod maską w którym będziesz mógł zrobić dwie dziury.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl