[B3 1.8S PM] Mono-motronic a regulacja wyprzedzenia zapłonu
- morris4life
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
- Lokalizacja: Gdańsk
[B3 1.8S PM] Mono-motronic a regulacja wyprzedzenia zapłonu
Witam forumowiczów.
Mam pewien mętlik w głowie i pytanie, które spędza mi sen z powiek.
Otóż posiadam silnik 1.8 66kW PM z 1991 roku. Wg książek i wszelakich lektur od sierpnia 1988 w moim modelu silnika montowany był zespół wtryskowy mono-motronic, nastepca mono-jetronica.
Jedna z jego modyfikacji jest podobno elektroniczna regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu. Wyczytałem na forum i w różnych książkach (np. "Sam naprawiam i reguluję ... "), że regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu w mono-jetronic regulowana jest podciśnieniowo przez taki podzespół przymocowany do rozdzielacza zapłonu. Ktoś mi kiedys na tym forum zadał pytanie jak to u mnie działa - ta regulacja - bo ja nie mam tego podzespołu przy rozdzielaczu zapłonu.
I to jest właśnie moje pytanie - czy jeżeli mój zespół wtryskowy (mono-motronic) ma elektroniczną regulację zapłonu to rozumiem, że ten podzespół podciśnieniowy nie jest u mnie wymagany?
Pytanie może głupie - może i retoryczne - ale niech mi ktoś to potwierdzi, proszę
Pozdrawiam
Mam pewien mętlik w głowie i pytanie, które spędza mi sen z powiek.
Otóż posiadam silnik 1.8 66kW PM z 1991 roku. Wg książek i wszelakich lektur od sierpnia 1988 w moim modelu silnika montowany był zespół wtryskowy mono-motronic, nastepca mono-jetronica.
Jedna z jego modyfikacji jest podobno elektroniczna regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu. Wyczytałem na forum i w różnych książkach (np. "Sam naprawiam i reguluję ... "), że regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu w mono-jetronic regulowana jest podciśnieniowo przez taki podzespół przymocowany do rozdzielacza zapłonu. Ktoś mi kiedys na tym forum zadał pytanie jak to u mnie działa - ta regulacja - bo ja nie mam tego podzespołu przy rozdzielaczu zapłonu.
I to jest właśnie moje pytanie - czy jeżeli mój zespół wtryskowy (mono-motronic) ma elektroniczną regulację zapłonu to rozumiem, że ten podzespół podciśnieniowy nie jest u mnie wymagany?
Pytanie może głupie - może i retoryczne - ale niech mi ktoś to potwierdzi, proszę
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 02 lip 2012, 15:28 przez morris4life, łącznie zmieniany 1 raz.
układ wtryskowy mono-monotronic według wszystkich lektór przypisywany jest do silnika ABT a mono-jetronic do silnika PM ja osobiście posiadałem audi B3 1.8 90 KM z 1991 r oznaczenie silnika PM i był on wyposażony w układ wtryskowy mono-motronic
Ostatnio zmieniony 02 lip 2012, 21:27 przez jaro7427, łącznie zmieniany 1 raz.
- morris4life
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
- Lokalizacja: Gdańsk
No właśnie i tu kolejna niejasność - bo wg. książki "Sam naprawiam i reguluję" to własnie w silnikach PM montowany był mono-motronic od 8/90 (do 9/89 był to mono-jetronic).jaro7427 pisze:układ wtryskowy mono-monotronic według wszystkich lektór przypisywany jest do silnika ABT a mono-jetronic do silnika PM ja osobiście posiadałem audi B3 1.8 90 KM z 1991 r oznaczenie silnika PM i był on wyposażony w układ wtryskowy mono-monotronic
Skąd u Ciebie taka teza, że tylko w ABT? Kto ma rację :-> ?
No dowód urywek z książki:
No a jak z tą regulacją zapłonu?
Pozdrawiam
- morris4life
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
- Lokalizacja: Gdańsk
Zgadza się, napisałem tak. Ale to było słowem wstępu. Ale moje pytanie dotyczy mechanizmu sterowania kątem wyprzedzenia zapłonu .
Więc czekam na odpowiedź jak to jest u innych użytkowników PM z mono-motronic - czy u Was macie to urządzenie do podciśnieniowej regulacji zapłonu czy tez go nie macie?
Pozdrawiam
Więc czekam na odpowiedź jak to jest u innych użytkowników PM z mono-motronic - czy u Was macie to urządzenie do podciśnieniowej regulacji zapłonu czy tez go nie macie?
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 137
- Rejestracja: 06 cze 2009, 23:32
- Lokalizacja: Legnica
A jak to wygłąda i gdzie sie powinno znajdować.Jak rozróżnić mono-jetronic od mono-motronic.A w końcu mono-motronic czy mono -monotronic,bo rózne tu widze sformuowania.Teraz to nie wiem czy mam PM czy ABT.Ide sprawdzić,bo juz cały głupi jestem.PS.Sprawdziłem,nigdzie nie moge znależć oznaczenia silnika,powinien być na obudowie rozrzadu ale nie ma.U mnie przy aparacie jest takie małe ustrojstwo od którego idzie węzyk do monowtrysku to chyba to całe podcisnienie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 137
- Rejestracja: 06 cze 2009, 23:32
- Lokalizacja: Legnica
- morris4life
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
- Lokalizacja: Gdańsk
Ok - czyli wnioskuje z tego, że tylko mono-jetronic posiadał podciśnieniową regulację kąta wyprzedzenia zapłonu, a mono-motronic już elektroniczną regulację sterowaną z ECU?GerB3 pisze:Oznaczenie silnika masz na naklejce za kołem zapasowym albo na klapie bagaznika. Jak masz gruszke przy aparacie do której idzie weżyk a wężyk z kolei do wtrysku to mono jetronic.
@ mariusz122 - poprawnie jest mono-motronic.