Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8S PM] Mono-motronic a regulacja wyprzedzenia zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
morris4life
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
Lokalizacja: Gdańsk

[B3 1.8S PM] Mono-motronic a regulacja wyprzedzenia zapłonu

Post autor: morris4life » 02 lip 2012, 11:37

Witam forumowiczów.
Mam pewien mętlik w głowie i pytanie, które spędza mi sen z powiek.

Otóż posiadam silnik 1.8 66kW PM z 1991 roku. Wg książek i wszelakich lektur od sierpnia 1988 w moim modelu silnika montowany był zespół wtryskowy mono-motronic, nastepca mono-jetronica.

Jedna z jego modyfikacji jest podobno elektroniczna regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu. Wyczytałem na forum i w różnych książkach (np. "Sam naprawiam i reguluję ... "), że regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu w mono-jetronic regulowana jest podciśnieniowo przez taki podzespół przymocowany do rozdzielacza zapłonu. Ktoś mi kiedys na tym forum zadał pytanie jak to u mnie działa - ta regulacja - bo ja nie mam tego podzespołu przy rozdzielaczu zapłonu.

I to jest właśnie moje pytanie - czy jeżeli mój zespół wtryskowy (mono-motronic) ma elektroniczną regulację zapłonu to rozumiem, że ten podzespół podciśnieniowy nie jest u mnie wymagany?
Pytanie może głupie - może i retoryczne - ale niech mi ktoś to potwierdzi, proszę ;)

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 02 lip 2012, 15:28 przez morris4life, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jaro7427
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:30
Lokalizacja: ETM

Post autor: jaro7427 » 02 lip 2012, 11:56

układ wtryskowy mono-monotronic według wszystkich lektór przypisywany jest do silnika ABT a mono-jetronic do silnika PM ja osobiście posiadałem audi B3 1.8 90 KM z 1991 r oznaczenie silnika PM i był on wyposażony w układ wtryskowy mono-motronic
Ostatnio zmieniony 02 lip 2012, 21:27 przez jaro7427, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
morris4life
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: morris4life » 02 lip 2012, 12:37

jaro7427 pisze:układ wtryskowy mono-monotronic według wszystkich lektór przypisywany jest do silnika ABT a mono-jetronic do silnika PM ja osobiście posiadałem audi B3 1.8 90 KM z 1991 r oznaczenie silnika PM i był on wyposażony w układ wtryskowy mono-monotronic
No właśnie i tu kolejna niejasność - bo wg. książki "Sam naprawiam i reguluję" to własnie w silnikach PM montowany był mono-motronic od 8/90 (do 9/89 był to mono-jetronic).
Skąd u Ciebie taka teza, że tylko w ABT? Kto ma rację :-> ?
No dowód urywek z książki:
Obrazek

No a jak z tą regulacją zapłonu?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
jaro7427
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:30
Lokalizacja: ETM

Post autor: jaro7427 » 02 lip 2012, 14:36

sam napisałes że masz zespół wtryskowy mono-motronic Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 02 lip 2012, 21:26 przez jaro7427, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
morris4life
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: morris4life » 02 lip 2012, 15:27

Zgadza się, napisałem tak. Ale to było słowem wstępu. Ale moje pytanie dotyczy mechanizmu sterowania kątem wyprzedzenia zapłonu ;-) .
Więc czekam na odpowiedź jak to jest u innych użytkowników PM z mono-motronic - czy u Was macie to urządzenie do podciśnieniowej regulacji zapłonu czy tez go nie macie?

Pozdrawiam

mariusz122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 06 cze 2009, 23:32
Lokalizacja: Legnica

Post autor: mariusz122 » 02 lip 2012, 20:09

A jak to wygłąda i gdzie sie powinno znajdować.Jak rozróżnić mono-jetronic od mono-motronic.A w końcu mono-motronic czy mono -monotronic,bo rózne tu widze sformuowania.Teraz to nie wiem czy mam PM czy ABT.Ide sprawdzić,bo juz cały głupi jestem.PS.Sprawdziłem,nigdzie nie moge znależć oznaczenia silnika,powinien być na obudowie rozrzadu ale nie ma.U mnie przy aparacie jest takie małe ustrojstwo od którego idzie węzyk do monowtrysku to chyba to całe podcisnienie.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 lip 2012, 21:08

mariusz122 pisze:Teraz to nie wiem czy mam PM czy ABT
ABT były w b4 montowane a kolega widzę że b3 ma, przynajmniej tak jest w profilu
mariusz122 pisze:PS.Sprawdziłem,nigdzie nie moge znależć oznaczenia silnika,powinien być na obudowie rozrzadu ale nie ma.
sprawdź na bloku pod króćcem z czujnikami

mariusz122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 06 cze 2009, 23:32
Lokalizacja: Legnica

Post autor: mariusz122 » 02 lip 2012, 21:22

Tak b3,czyli PM,sprawdze jeszcze pod króćcem.Dzięki;PieterB' PS.A mono-jetronic ,czy motronic?Pod króćcem nie ma oznaczenia PM,jest znaczek VW,AUDI,litera H a pod nią GERMANY i w kółku cyfry od zera do dziewięciu

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 02 lip 2012, 21:45

Oznaczenie silnika masz na naklejce za kołem zapasowym albo na klapie bagaznika. Jak masz gruszke przy aparacie do której idzie weżyk a wężyk z kolei do wtrysku to mono jetronic.

Awatar użytkownika
morris4life
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: morris4life » 03 lip 2012, 09:55

GerB3 pisze:Oznaczenie silnika masz na naklejce za kołem zapasowym albo na klapie bagaznika. Jak masz gruszke przy aparacie do której idzie weżyk a wężyk z kolei do wtrysku to mono jetronic.
Ok - czyli wnioskuje z tego, że tylko mono-jetronic posiadał podciśnieniową regulację kąta wyprzedzenia zapłonu, a mono-motronic już elektroniczną regulację sterowaną z ECU?

@ mariusz122 - poprawnie jest mono-motronic.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 03 lip 2012, 10:28

Wszystko się zgadza. Po mono-jetronicu montowali mono-motronic bez mechanicznego przyspieszacza zapłonu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl