....2.0 zasilany Digifantem o mocy 115KM -[to chyba bliźniacza konstrukcja do vw 2.0 115KM-ABF?]. Auto od 4 lat ma LPG, skrzynia Automat z oryg. przebiegiem 174tys. Objaw taki, że nie chce się rozpędzić....przekroczenie 80km/h jest wyczynem jak i przekroczenie 3tyś obrotów podczas jazdy, skutkiem czego jest dynamika na poziomie fiata 126p.
Na jałowym biegu wkręca się na oborty do 3 tyś w miare normalnie...do 4tyś ciężko ale osiągnięcie więcej niż 4tyś. wręcz niemożliwe. Identycznie na benz. jak i na gazie.
Silnik pracuje "na ucho" perfekcyjnie. Kable wymieniane jakieś 10tkm [ok. rok temu], swiece mają chyba przejechane znacznie więcej.
Skrzynia chodzi niby ok, ale podczas przełączania na 3 bieg [jeżeli w ogóle się udaje bo nie może osiągnąć prędkości] jest puknięcie-to jednak zwalam raczej na stary olej i filtr [wymieniany ok. 90tkm temu-troche podobnie mialem w moim golfie i po wymianie oleju wrocilo auto do normy].
Odłączałem przepływkę-na jałowym zaczął się po chwili krztusić; odłączyłem niebieski czujnik temp. - nie było zmian w pracy.
Auto odpala od cyknięcia.
Czy można to jakoś w prosty sposób zdiagnozować?
Podejrzewam, że takie posty gdzies się przewijają w głębokim archiwum, jednak pisze nowy post, ze względu na to, że mam takie auto na oku i znam jego historię jednak te objawy mnie zaskoczyły i chciałbym w miare szybko poznać ewentualne przyczyny tego.
Za wszelkie sugestie jestem wdzięczny-równiez za "odsyłacze" do archiwum z konkretnym przypadkiem.
Na codzień "siedzę w VW" jednak z chęcia zamieniłbym osobistego fałweja na bogatszego brata bliźniaka i poznawł uroki naprawiania<lol> innej a jednak podobnej marki <ok>
[Audi B4 2.0 ABK]Nie jedzie pow.3tyś.
[Audi B4 2.0 ABK]Nie jedzie pow.3tyś.
Ostatnio zmieniony 14 lip 2008, 21:08 przez Hans gd4, łącznie zmieniany 1 raz.
W ramach wyjaśnienia 2.0 ABK czyli wersja 115 KM to odpowiednik silnika 2E u Voklswagena. ABF to silnik 16-to zaworowy, coś w rodzaju 6A/ACE tyle że na elektronicznym wtrysku. Skoro masz problemy ze skrzynią to może wpierw zajmij się nią, olej w automacie powinno się chyba wymieniać częściej niż co 90kkm. Co do problemów silnikiem podjedź na komputer niech Ci mechanior podłączy i powie co i jak. Koszt niewielki a unikniesz nie potrzebnych kosztów, bo możesz wymieniać wiele rzeczy, a nic w pracy silnika się nie poprawi. Zresztą jeżeli chcesz dopiero kupić to auto to wjazd do mechanika jest jak najbardziej wskazany.
faktycznie 2E....ABF to 16 vw No nic-sąsiad ma rozwiązac problem z obrotami [bez VAG-a]sie nie obejdzie chyba; podejrzenie jeszczepada na przestawiony rozrząd]a potem zobaczy się sie co ze skrzynia-jak wymiana oleju nie pomoze to niestety ale bede plakal za tym Audi:oops: - ale chyba bede szukal dalej w tym modelu tj. 80 B4 :mrgreen:
ABK to moim zdaniem dobry motor. Trzeba tylko się znać na jego prawidłowej diagnostyce w przypadku awarii. Ma swoje bolączki - jak każdy, ale jak się pozna jego słabe punkty i dba o nie, to silniczek ten potrafi się odwdzięczyć prawidłową pracą.
Nawet mocno wysłużone egzemplarze, które pobierają olej osiągają parametry zbliżone do serii. Niestety by w pełni go "uleczyć" musisz jeszcze trochę postów poczytać.
Nawet mocno wysłużone egzemplarze, które pobierają olej osiągają parametry zbliżone do serii. Niestety by w pełni go "uleczyć" musisz jeszcze trochę postów poczytać.
Czekam na rezultaty przywracania auta do porządku przez sąsiada-ciekawe jakie będą efekty :mrgreen: Co do silnika- Co wynika z Waszych doświadczeń co do trwałości tej jednostki-jakie przebiegi wytrzymują przy założeniu, że auto jest traktowane bardzo łagodnie a serwisy olejowe i inne są robione zgodnie z zaleceniami?