[80 B4 2.0E ABK 115KM]Nie może złapać ciśnienia oleju.
[80 B4 2.0E ABK 115KM]Nie może złapać ciśnienia oleju.
Witam czy ktoś miał taki przypadek;
Wymieniam olej w silniku i filtr oczywiscie;
Zalewam świeżym olejem Urania 5W30 ;
Odpalam silnik i nie chce złapać ciśnienia oleju;
Dopiero odkręciłem filtr olejowy i zalałem go olejem i wtedy złapał;
Dziwna sprawa,ale może ktos miał terz cos takiego ??
Wymieniam olej w silniku i filtr oczywiscie;
Zalewam świeżym olejem Urania 5W30 ;
Odpalam silnik i nie chce złapać ciśnienia oleju;
Dopiero odkręciłem filtr olejowy i zalałem go olejem i wtedy złapał;
Dziwna sprawa,ale może ktos miał terz cos takiego ??
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Oczywiscie, zawsze należy zalać filtr oleju, ponieważ w filtrze jest zawór zwrotny i kiedy jest pusty to jest tam powietrze i mimo cisnienia oleju nie moze przeciagnac. Poza tym w krytycznym momencie odpalania silnika to własnie to, ze w filtrze jest olej chroni go od obracania sie bez oleju, ponieważ na elementach błyskawicznie pojawia sie film olejowy. Nie zalanie filtra jest jednym z najgorszych grzechów jakie mozna popełnic samochodowi, jest to bardzo niebezpieczne.
Syntetyk dla Fiatów robiony przez Selenęcinu77 pisze:Urania 5W30
Brak normy dla VW :cry:
wg mnie trochę za rzadki olej dla tego silnika.
Jesli silnik nie bierze oleju, użyłbym Castrola lub Mobila spełniającego normy VW
Kolejną kwestia są filtry oleju.
posiadające zawory zwrotne, czasami jest tak ze jest niewłasciwie dobrany filtr oleju i przez to zapala sie kontrolka oleju.
kolejna rzecz to stan pompy oleju i jakie daje ciśnienie.
Pracowałem w ASO VW AUDIkarolas123 pisze:Oczywiscie, zawsze należy zalać filtr oleju, ponieważ w filtrze jest zawór zwrotny i kiedy jest pusty to jest tam powietrze i mimo cisnienia oleju nie moze przeciagnac. Poza tym w krytycznym momencie odpalania silnika to własnie to, ze w filtrze jest olej chroni go od obracania sie bez oleju, ponieważ na elementach błyskawicznie pojawia sie film olejowy. Nie zalanie filtra jest jednym z najgorszych grzechów jakie mozna popełnic samochodowi, jest to bardzo niebezpieczne.
byłem na szkoleniu w Poznaniu w Tradexie
nie zalewa się filtra oleju.
Poszukaj w ELSIE (niemiecki lub angielski) nie ma tam nic odnośnie zalewania filtra oleju !
jesli serwisujesz także francuzkie auta ( PSA + Renault) to w niektórych modelach filtr oleju jest umieszcony pionowo ! Jak mozna tam wkręcić filtr oleju powiedzmy do połowy napełniony swieżym olejem ?
Ford mondeo np MK2 1.8 Zetec, 1.8 td endura etc ma filtr umieszczony poziomo w takim miejcu ze jest go trudno wkręcić
Astra F, G vectra A filtr umieszczony prawie poziomo ...
W grupie VAG gdzie posiadasz filtr oleju w formie Wkładu np TDI na PDkach AVB AWX ADJ AJM etc
jak niby tam napełnić wkład filtra skoro wlewając olej on odrazu spływa do miski ??
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Czujniki ciśnienia oleju są w ostatniej fazie układu smarowania czyli tuż przy filtrze oleju.karolas123 pisze:To powodzenia z panewkami pozniej.... Co z tego ze w ksiazkach nie ma ze sie nie zalewa? Ojciec ma warsztat od ponad 30 lat, ma i stałych i nowych klijentów ale zawsze zalewa filtr oleju. Nawet po to zeby kontrolka nie swiaciła sie 5 sekund tylko 2 sekundy. Ten czas jest ważny.
Pompa oleju w pierwszej kolejności pompuje olej pod ciśnieniem w główne kanały olejowe tzn kanały magistralne.
Smarowanie kanałów do panewek głównych i korbowodowych przez kanały olejowe wewnątrz wału. Następnie tzn równolegle olej jest kierowany w górę silnika (głowica wałek lub wałki rozrządu, hydropopychacze) i nastepnie do filtra.
Wiec czy zalewnia filtra oleju który jest ostatnim etapem układu smarowania jest konieczne ?
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Jak wytłumaczysz w takim razie, że cisnienie w układzie pojawia sie niemal natychmiast przy zalanym filtrze a na nie zalanym nie dzieje sie to tak szybko?
Poza tym uwazasz ze olej z zanieczysczeniami trafia najpierw na silnik? Ja sądze że obieg jest w tę drugą strone. Po to włąsnie jest zawór zwrotny w filtrze aby olej na postoju sie nie cofał a pompa nie musiała za kazdym razem napełaniac układu od nowa.
Poza tym uwazasz ze olej z zanieczysczeniami trafia najpierw na silnik? Ja sądze że obieg jest w tę drugą strone. Po to włąsnie jest zawór zwrotny w filtrze aby olej na postoju sie nie cofał a pompa nie musiała za kazdym razem napełaniac układu od nowa.
Rozbierz silnik odkręć pompe oleju i zobacz gdzie wpierw idzie olej czy do filtra czy na kanały magistralne.karolas123 pisze:Jak wytłumaczysz w takim razie, że cisnienie w układzie pojawia sie niemal natychmiast przy zalanym filtrze a na nie zalanym nie dzieje sie to tak szybko?
Poza tym uwazasz ze olej z zanieczysczeniami trafia najpierw na silnik? Ja sądze że obieg jest w tę drugą strone. Po to włąsnie jest zawór zwrotny w filtrze aby olej na postoju sie nie cofał a pompa nie musiała za kazdym razem napełaniac układu od nowa.
Poza tym gdyby olej w pierwszej kolejności szedł na na filtr oleju i czujniki potrzebowałby więcej czasu aby dotrzeć w newralgiczne punkty silnika.
Wg Twojej teorii gdyby olej w pierwszej kolejności płynął do filtra a następnie do punktów smarnych to co by się stało w przypadku zatkania filtra oleju i zmniejszenia przepływu oleju a tym samym zmniejszeniem ciśnienia oleju w krytycznych punktach silnika ?
Najprawdopodobniej silnik by się zatarł ...
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Oczywiscie ze najpierw olej idzie na filtr oleju, a ze magistrala olejowa jest wyprowadzona do filtra a dopiero pozniej dalej to juz inna sprawa. Własnie po to jest zawór zwrotny w filtrze oleju, zeby olej nie spłynoł z silnika wiec on tam jest wystepuje cały czas jak woda w przyrodzie. Ogólnie to problem zatykajacego sie filtra jest roziwazany, bo istnieje drugi dolny zawór w filtrze który własnie przy odpowiednim cisnieniu otwiera sie i puszca olej na silnik w razie zatkania filtra oleju. Jesli nie wiezysz rozetnij filtr i sprawdz. Nie moze byc tak ze pompa pchnie olej bez filtra na silnik poniewaz smok umiejscowiony jest nisko i jesli to wszystko trafiałby na silnik bez filtracji to odrazu byłoby po nim.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Wprawdzie mam 1Z TDI ale nigdy nie zalewałem filtra oleju.
Przed wymianą silnik rozgrzany, 10 minut na płukance Liquy Moly (robiłem od pierścieni, głowica i panewki, nowsza pompa oleju z AHU) i nigdy mi nie świecił olej dłużej niż 1.5-3 s.
Jak swieci dłużej niż 4-5 s do sprawdzenie w ogóle ciśnienie i jak wygląda pompa oraz panewki bo to one są odpowiedzialne za ciśnienie w głównej mierze.
I jak już dla Audi to nie wolno iść z 5W40 w stronę 5W30 lecz odwrotnie. 5W50 jak już. Ale one kosztują już nieco więcej jest sens się w nie bawić w TDI.
Co do płukanki... może usunie grzechy poprzedniego właściciela lub nieco więcej i się silniczek nieco rozcieknie ale jak przy 5W30 szczelny to taki pewnie pozostanie.
Przed wymianą silnik rozgrzany, 10 minut na płukance Liquy Moly (robiłem od pierścieni, głowica i panewki, nowsza pompa oleju z AHU) i nigdy mi nie świecił olej dłużej niż 1.5-3 s.
Jak swieci dłużej niż 4-5 s do sprawdzenie w ogóle ciśnienie i jak wygląda pompa oraz panewki bo to one są odpowiedzialne za ciśnienie w głównej mierze.
I jak już dla Audi to nie wolno iść z 5W40 w stronę 5W30 lecz odwrotnie. 5W50 jak już. Ale one kosztują już nieco więcej jest sens się w nie bawić w TDI.
Co do płukanki... może usunie grzechy poprzedniego właściciela lub nieco więcej i się silniczek nieco rozcieknie ale jak przy 5W30 szczelny to taki pewnie pozostanie.