Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 PP] Nie odpala, brak iskry

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
DariuszN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 24 kwie 2014, 19:31
Lokalizacja: Toruń

[B3 1.6 PP] Brak iskry na 3 i 4 świecy.

Post autor: DariuszN » 07 kwie 2016, 23:03

Witam,

od dłuższego czasu mam problem z iskrą na 3 świecy, czasami na 4 i czasami na 3 i 4 razem. Problem jest denerwujący na wolnych obrotach ponieważ samochodem bardzo trzęsie. Odpalanie bezproblemowe. Normalna jazda i przyspieszanie bez problemowe. Jazda na pierwszym i drugim biegu bez dodawania gazu jest "szarpana". Wymieniłem świece, przewody, kopułkę, palec. Wszystko nowe i dobrych firm. Z powodu braku iskry mieszałem również stare i nowe rzeczy. Dodatkowo sprawdzałem rezystancje przewodów WN. Nie mam pomysłów już co może być uszkodzone. Kody błyskowe dają wynik 4444.

Problem dotyczy Pb i LPG. Dzisiaj sprawdziłem ustawienie instalacji LPG pierwszej generacji. Ustawienie jest prawidłowe, spaliny na analizatorze w normie. Przy jeździe na Pb muszę dodawać gazu aby nie zgasł.

Myślę, że iskra w ogóle nie wychodzi z kopułki.

Dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam
Darek

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 kwie 2016, 12:33

Może masz słabą cewkę zapłonową. Albo problemy mechanicznie z silnikiem - lewe powietrze albo sprężanie (ale to powinno wyjść na analizatorze).

DariuszN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 24 kwie 2014, 19:31
Lokalizacja: Toruń

Post autor: DariuszN » 08 kwie 2016, 20:34

Cewki nie wymieniałem. Mam przy sobie nową cewkę zapłonową marki EPS o numerze z opakowania 1.970.127 (na cewce jest oznaczenie 027 08G 00147). Czy mogę ją założyć do swojego samochodu Audi 80 B3 1.6 PP? W internecie jak zwykle jest w zależności od sprzedawcy jest informacja o tym, że pasuje do mojego samochodu jak i że nie pasuje.

Cewka już raz na pewno była wymieniana w tym samochodzie. Obok kwadratowej cewki Telefunken na której jeżdżę jest nadal zamontowana walcowata oryginalna cewka Audi. Nie mam pojęcia ile samochód już na niej jeździ.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 kwie 2016, 20:42

DariuszN, wszystko wskazuje na to że pasuje

DariuszN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 24 kwie 2014, 19:31
Lokalizacja: Toruń

Post autor: DariuszN » 17 kwie 2016, 12:36

Czyli jutro postaram się ją zamontować. Dziękuje po raz kolejny za informacje.

[ Dodano: 2016-04-17, 12:36 ]
Po wymianie cewki na nową silnik pracuje zupełnie inaczej. Praca silnika ustabilizowała się. Dodatkowym problemem okazała się nieszczelność w układzie podciśnienia która powodowała dodatkowe drgania podczas pracy silnika.

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

[B3 1.6 PP] Nie odpala, brak iskry

Post autor: Przemo95 » 29 kwie 2016, 23:02

Panowie mam spory problem, znowu mi się auto wysypało :/. Ogólnie audik stał odpalony i poprostu zgasł. Od tamtej pory nie odpala, zaginęła iskra. Przekładałem cewkę ale dalej nic. sprawdzając przewody próbówką zauważyłem że na obu przewodach do cewki jest plus. Czy tak powinno być? Dodam że przy podłączeniu fajki ze świecą bezpośrednio do cewki też nie ma iskry.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 kwie 2016, 23:23

Przemo95 pisze:sprawdzając przewody próbówką zauważyłem że na obu przewodach do cewki jest plus. Czy tak powinno być?
Jeśl oba przewody były podłączone do cewki gdy sprawdzałeś to tak powinno być.


Zrób następujący test, jeśli iskry dalej nie będzie to wina modułu lub jakiegoś zabezpieczenia antykradzieżowego albo coś nie łączy w kablach:
a. Zdjąć wtyczkę z czujnika na aparacie zapłonowym. Zdejmować ostrożnie dobrze dociskając zabezpieczenie, bo gniazdo łatwo ułamać.
b. Wziąć kawałek cienkiego przewodu, jeden koniec podłączyć do środkowego pinu zdjętej wtyczki a drugi koniec pozostawić "w powietrzu"
c. Włączyć zapłon
d. Dotykać i puszczać wolny koniec przewodu do masy lub minusowej klemy na akumulatorze.
e. Podczas dotykania i puszczania kabla powinna przeskoczyć iskra. Powinno być ją słychać w kopułce nawet bez zdejmowania przewodów zapłonowy. Można zdjąć środkowy przewód z rozdzielacza i położyć go na metalowej części silnika (patrz punkt 1). Jeśli w tym momencie iskra się pojawi to winny będzie czujnik Halla albo słaby styk jego kostki. Albo też zasilanie samego czujnika, tutaj przyda się miernik. Na włączonym zapłonie na pomiarze do 20V dotknąć skrajnych styków (1 i 3), odczyt na włączonym zapłonie powinien wynosić 12V
Dobrze też sprawdzić ośka aparatu się kręci, bo może zerwał się rozrząd albo aparat się wysunął.

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 01 maja 2016, 14:15

maciek889,sprawdzone, ale problem już rozwiązany. Spalony był moduł.
Ale pojawił się kolejny problem, auto przestało chodzić na gazie. Zawór się otwiera a auto nie odpala na gazie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl