[B4 2.0 ABK] nie odpala rano bez dodania gazu pozniej OK
-
- Forum Audi 80
- Posty: 91
- Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Podkarpackie
[B4 2.0 ABK] nie odpala rano bez dodania gazu pozniej OK
witam,
problem jak w temacie.
Przeplywka "nowa" - inna, zastępcza tez byla po strzale przez LPG ale klapka wyregulowana,nie trze nigdzie, ale ogolnie auto woli prace z odpieta jedna i druga przeplywka , gdy ja zapne to silnik zalewa , regulator jalowych przeczyszczony, dolot szczelny, przekaznik 30 zmieniony, niebieski czujnik tez.
A teraz do sedna , rano przy pierwszym odpaleniu ( bez gazu) oczywiscie na PB silnik lapie na 2-3 -4 sekundy i gasnie. Po tym gdy dodam gazu i odpalam za drugim razem odpali na strzał, potrzymam go chwile na obrotach i jest ok juz chodzi nie gasnie. Po tym gdy sie zagrzeje moge go zgasic i przez kolejne 6 godzin pali na strzał. Na LPG nie ma zadnych problemow z jazdą ( na zimno nie probowałem odpalania, II generacja)
Czy to moze byc wina sondy? Bylem na przegladzie i sonda pokazywala na analizatorze ok 1,600 a diagnosta mowil ze powinno miec max 1,05 czy cos, twierdzi ze sonda nie zyje. Regulator cisnienia paliwa sprawdzony metoda ciekniecia z wezyka paliwa- NIE CIEKNIE, lecz czasem a nawet czesto rano gdy wlasnie nie moze zapalic bo da sie wyczuc ze go zalewa to czuc swad benzyny w kabinie.
Na lpg nie ma problemow auto ma moc itp. lecz na lpg wole nie odpalac
Dzwina jeszcze jedna rzecz, gdy odepne "krokowy"- (wiem jak to sie fachowo nazywa) to obroty na PB sie stabilizuja, chodzi naprawde fajnie wrecz idealnie, lecz bez zapietego krokowego nie odpali za cholere
Draznic mnie bedą te przygazowki przy -20 na zimnym silniku bo wiem ze mu to nie sluzy
problem jak w temacie.
Przeplywka "nowa" - inna, zastępcza tez byla po strzale przez LPG ale klapka wyregulowana,nie trze nigdzie, ale ogolnie auto woli prace z odpieta jedna i druga przeplywka , gdy ja zapne to silnik zalewa , regulator jalowych przeczyszczony, dolot szczelny, przekaznik 30 zmieniony, niebieski czujnik tez.
A teraz do sedna , rano przy pierwszym odpaleniu ( bez gazu) oczywiscie na PB silnik lapie na 2-3 -4 sekundy i gasnie. Po tym gdy dodam gazu i odpalam za drugim razem odpali na strzał, potrzymam go chwile na obrotach i jest ok juz chodzi nie gasnie. Po tym gdy sie zagrzeje moge go zgasic i przez kolejne 6 godzin pali na strzał. Na LPG nie ma zadnych problemow z jazdą ( na zimno nie probowałem odpalania, II generacja)
Czy to moze byc wina sondy? Bylem na przegladzie i sonda pokazywala na analizatorze ok 1,600 a diagnosta mowil ze powinno miec max 1,05 czy cos, twierdzi ze sonda nie zyje. Regulator cisnienia paliwa sprawdzony metoda ciekniecia z wezyka paliwa- NIE CIEKNIE, lecz czasem a nawet czesto rano gdy wlasnie nie moze zapalic bo da sie wyczuc ze go zalewa to czuc swad benzyny w kabinie.
Na lpg nie ma problemow auto ma moc itp. lecz na lpg wole nie odpalac
Dzwina jeszcze jedna rzecz, gdy odepne "krokowy"- (wiem jak to sie fachowo nazywa) to obroty na PB sie stabilizuja, chodzi naprawde fajnie wrecz idealnie, lecz bez zapietego krokowego nie odpali za cholere
Draznic mnie bedą te przygazowki przy -20 na zimnym silniku bo wiem ze mu to nie sluzy
Ostatnio zmieniony 27 paź 2018, 18:49 przez toto1989, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 91
- Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Podkarpackie
PeterB wiem ze jest taki temat, pewnie o ten Ci chodzi: Małe kompendium na temat ABK
A wyczytałes chociaz co do tej pory wymienilem, wyczyściłem? bo wymienilem wiele istotnych rzeczy i wciaz bez zmian.
Zamiast odsylac mnie do szukajki prosze, postaraj sie mi podpowiedziec co jeszcze moge sprawdzic, chyba ze jestes tylko administratorem forum i na ABK nic sie nie znasz to przepraszam i zwracam honor, bo robienie jakis tajemnic- znajdz se sam troche mnie irytuje, bo nie od tego jest forum. Nie jestem leniem, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na moj problem, ale jesli znasz złoty srodek na moj problem to zwyczajnie wklej link i podaj nr konta to przeleje cos na browara lub flaszke
Nie ma czasu szukac w cienmo, auto ma jezdzic i h.....
pozdr
A wyczytałes chociaz co do tej pory wymienilem, wyczyściłem? bo wymienilem wiele istotnych rzeczy i wciaz bez zmian.
Zamiast odsylac mnie do szukajki prosze, postaraj sie mi podpowiedziec co jeszcze moge sprawdzic, chyba ze jestes tylko administratorem forum i na ABK nic sie nie znasz to przepraszam i zwracam honor, bo robienie jakis tajemnic- znajdz se sam troche mnie irytuje, bo nie od tego jest forum. Nie jestem leniem, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na moj problem, ale jesli znasz złoty srodek na moj problem to zwyczajnie wklej link i podaj nr konta to przeleje cos na browara lub flaszke
Nie ma czasu szukac w cienmo, auto ma jezdzic i h.....
pozdr
Ostatnio zmieniony 27 paź 2018, 20:48 przez toto1989, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Bo takiej nie ma, musisz sprawdzać wszystko po kolei a jak nic nie wychodzi to jeszcze raz.toto1989 pisze:nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na moj problem
Sprawdzałeś ciśnienie paliwa? I czy wtryskiwacz rozruchowy dostaje zasilanie? Dobrze by było też sprawdzić na vagu albo woltomierzem co przepływomierz pokazuje (choć to wtedy gdy mieszanka jest właściwa bo jak będzie chodzić skrajnie ubogo albo bogato to ten test nic nie da bo sterownik otworzy dużo regulator obrotów aby silnik nie gasł).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 91
- Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Podkarpackie
Wtrysk rozruchowy był sprawdzany, działa. Probowałem też go odlaczac na noc bo myslalem ze moze on zalewa silnik, lecz bez niego tez był zalany i nie chciał odpalic bez dodania gazu.maciek889 pisze:Bo takiej nie ma, musisz sprawdzać wszystko po kolei a jak nic nie wychodzi to jeszcze raz.toto1989 pisze:nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na moj problem
Sprawdzałeś ciśnienie paliwa? I czy wtryskiwacz rozruchowy dostaje zasilanie? Dobrze by było też sprawdzić na vagu albo woltomierzem co przepływomierz pokazuje (choć to wtedy gdy mieszanka jest właściwa bo jak będzie chodzić skrajnie ubogo albo bogato to ten test nic nie da bo sterownik otworzy dużo regulator obrotów aby silnik nie gasł).
Sonda by chyba takich cyrkow nie robila? Przez sonde chyba tylko spalanie wzrasta?
[ Dodano: 2018-10-28, 08:00 ]
Gaz II generacja.gorny7 pisze:jaki tam masz lpg ,sekwencje?
czy probowałeś po zakonczaniu jazdy przed wylaczeniem silnika przełączyc na bezyne troche pochodzi i na drugi dzien obserwować jak bedzie odpalał?
Probowałem robić tak jak mowisz, czyli gasic go na PB, lecz to też nie pomogło...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 91
- Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Podkarpackie
Był odłączany aku wiele razy, nic to nie daje.
Dziwne bo taki problem wystepuje przy pierwszym odpaleniu. Gdy juz odpali, kazde nastepne odpalenie jest juz lekkie, bez dodawania gazu.
Jeszcze nie probowalem go odpalac z rana po wczorajszym ustawieniu zaplonu. Moze teraz bedzie oki. Sprawdze za jakas godzine.
Bo zaplon byl baaardzo zle ustawiony, autko naprawde nabralo mocy
[ Dodano: 2018-10-28, 17:45 ]
No i dzis autko odpalilo bez najmniejszego problemu, bez zadnego dodawania gazu. I co najlepsze nie gaśnie na jałowych. Czyli jednak byla to wina zaplonu. Jak jutro rano odpali rownie dobrze to bedzie super
aaa i widać że temperatura silnika na zegarach po ustawieniu zaplonu znacznie spadła, wczesniej bylo ok 95* i czesto lubil wlaczac sie wentylator na miescie, teraz jest rowne 90
[ Dodano: 2018-11-01, 19:53 ]
Dzis zrobilem trase prawie 300 km i autko naprawde fajnie jezdzi.
Ale jest jedno ale.. wracajac, majac juz jakies 5 km do domu zauwazylem na swiatlach ze wskazowka obrotomierza na LPG jest w okolicach 1200 obr. Dojechalem do domu z takimi objawami, przelaczam na benzyne a jego na wolnych zalewa, silnik gasnie, wiec przelaczylem znow na LPG obr 1200 i kilka przygazowek na ponad 4 tys/obr i problem zniknal, na gazie ok 800 obr na benzynie juz tez w miare stabilnie. Co moglo byc problemem?
Dziwne bo taki problem wystepuje przy pierwszym odpaleniu. Gdy juz odpali, kazde nastepne odpalenie jest juz lekkie, bez dodawania gazu.
Jeszcze nie probowalem go odpalac z rana po wczorajszym ustawieniu zaplonu. Moze teraz bedzie oki. Sprawdze za jakas godzine.
Bo zaplon byl baaardzo zle ustawiony, autko naprawde nabralo mocy
[ Dodano: 2018-10-28, 17:45 ]
No i dzis autko odpalilo bez najmniejszego problemu, bez zadnego dodawania gazu. I co najlepsze nie gaśnie na jałowych. Czyli jednak byla to wina zaplonu. Jak jutro rano odpali rownie dobrze to bedzie super
aaa i widać że temperatura silnika na zegarach po ustawieniu zaplonu znacznie spadła, wczesniej bylo ok 95* i czesto lubil wlaczac sie wentylator na miescie, teraz jest rowne 90
[ Dodano: 2018-11-01, 19:53 ]
Dzis zrobilem trase prawie 300 km i autko naprawde fajnie jezdzi.
Ale jest jedno ale.. wracajac, majac juz jakies 5 km do domu zauwazylem na swiatlach ze wskazowka obrotomierza na LPG jest w okolicach 1200 obr. Dojechalem do domu z takimi objawami, przelaczam na benzyne a jego na wolnych zalewa, silnik gasnie, wiec przelaczylem znow na LPG obr 1200 i kilka przygazowek na ponad 4 tys/obr i problem zniknal, na gazie ok 800 obr na benzynie juz tez w miare stabilnie. Co moglo byc problemem?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Jarewa pisze:Zresetuj sterownik Pb
Digifant resetuje się po wyłączeniu zapłonu nawet tylko na dłuższą chwilę. Kiedyś czarekj o tym pisał. Żadne odłączanie klemy nic kompletnie do tego nie dodaje. Pamięć usterek w ten sposób się nie kasuje, natomiast usterki zapisane w sterowniku nie powinny mieć znaczenia dla działania układu po resecie.toto1989 pisze:Był odłączany aku wiele razy, nic to nie daje.
Dlatego mając jakikolwiek kłopot z pracą np. u mnie jeżdżąc na oparach gazu auto poszarpywało na parkingu i po jeździe już na benzynie potem zgasł na postoju pod domem, to natychmiastowa próba rozruchu skończyła się fiaskiem, a po odczekaniu chwili wszystko wróciło do normy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 91
- Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Podkarpackie
Może masz i racje, LPG ustawiał mi diagnosta do analizatora, przy okazji przegladu tech, mowił ze dawka była mooocno za bogata.Jarewa pisze:Trochę za ubogo. W trasie to Pb abk spala w granicach 7,5l a u ciebie wychodzi 8l lpg a lpg spala ponad 25% więcej.
Ale autko ma moc od samego dolu az do wysokich obrotow, nic sie nie ksztusi.
Zbyt uboga dawka moze byc szkodliwa?
Ostatnio zmieniony 06 lis 2018, 11:04 przez toto1989, łącznie zmieniany 2 razy.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Tak uboga jest szkodliwa wypala wszystko po drodze zawory nawet dziurę w tłoku. 130km/h to nie jest spokojna jazda. Ile miałeś obr/min? Skrzynia kurtka czy długa?
Ostatnio zmieniony 06 lis 2018, 11:05 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.