[B3 2.0 16V 6A] nie palin na ciepłym
[B3 2.0 16V 6A] nie palin na ciepłym
Witam, mam b3 2.0 6a 137kM Quattro z 90roku. Z problemem borykam się prawie 2 miesiące.
Samochód odpalam na benzynie na zimnym i odpali od pół obrotu i silnik idzie nie równo, obroty około 1k, natomiast przełączę na LPG i silnik wyskakuje na 2 k i niżej nie schodzi.
Problem pojawia się (zarówno na lpg i PB) gdy silnik nabierze trochę temp (wskazówka nawet nie dźwignie się) to tylko "pierdnie" i amen, nie odpali, czasami zdarzało się że pod koniec aku, gdy już ledwo kręcił odpali ale sporadycznie.
Przeszedłem już kilku mechaników i nie mam cierpliwości i nerwów.
Wymienione zostały
Kopułka wraz z palcem i kable WN.
Jedna z propozycji to przerobienie sterowania Kjetronica przez elektryka, podobno na ciepłym niskie ciśnienie podaje (bez ssania)? Zawołali za to 150zł, na razie wstrzymałem się.
Czy ktoś może coś poradzić?
p.s Przy przekręceniu raz kluczykiem ZAWSZE mrugają kontroli dwie kontrolki na szczycie licznika ((!)) i jeszcze od temp silnika. Czy to normalne?
Samochód odpalam na benzynie na zimnym i odpali od pół obrotu i silnik idzie nie równo, obroty około 1k, natomiast przełączę na LPG i silnik wyskakuje na 2 k i niżej nie schodzi.
Problem pojawia się (zarówno na lpg i PB) gdy silnik nabierze trochę temp (wskazówka nawet nie dźwignie się) to tylko "pierdnie" i amen, nie odpali, czasami zdarzało się że pod koniec aku, gdy już ledwo kręcił odpali ale sporadycznie.
Przeszedłem już kilku mechaników i nie mam cierpliwości i nerwów.
Wymienione zostały
Kopułka wraz z palcem i kable WN.
Jedna z propozycji to przerobienie sterowania Kjetronica przez elektryka, podobno na ciepłym niskie ciśnienie podaje (bez ssania)? Zawołali za to 150zł, na razie wstrzymałem się.
Czy ktoś może coś poradzić?
p.s Przy przekręceniu raz kluczykiem ZAWSZE mrugają kontroli dwie kontrolki na szczycie licznika ((!)) i jeszcze od temp silnika. Czy to normalne?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
takkarolwa pisze:p.s Przy przekręceniu raz kluczykiem ZAWSZE mrugają kontroli dwie kontrolki na szczycie licznika ((!)) i jeszcze od temp silnika. Czy to normalne?
luknij tu https://audi80.pl/20-16v-ace-regulac ... t67675.htm bo 6A jest dość podobny do ACE
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Sprawdź czujnik temperatury cieczy (jest w głowicy z tyłu przy ścianie grodziowej) może masz cały czas ssanie i dlatego zdjęcie wtyczki regulatora ciśnienia paliwa pomaga.
Co do obrotów to masz cały czas takie wysokie czy tylko czasami. Sprawdź na potencjometrze przepływomierza (jedyna kostka 3 pinowa z boku rozdzielacza) czy na włączonym zapłonie i niepracującym silniku masz napięcie poniżej 0,2V. Nie wiem jak 6A ale NG jak przed odpalenie na tym kablu jest zbyt wysokie napięcie to silnik wcale nie steruje zaworem stabilizacji obrotów.
Co do obrotów to masz cały czas takie wysokie czy tylko czasami. Sprawdź na potencjometrze przepływomierza (jedyna kostka 3 pinowa z boku rozdzielacza) czy na włączonym zapłonie i niepracującym silniku masz napięcie poniżej 0,2V. Nie wiem jak 6A ale NG jak przed odpalenie na tym kablu jest zbyt wysokie napięcie to silnik wcale nie steruje zaworem stabilizacji obrotów.
Obroty cały czas, to taka wtyczka ciężko dostępna niebieska 2 pinowa? Odpiąłem ją i nic nie zmieniło. Czy z wypiętą wtyczką regulatora ciśnienia mogę jeździć jakiś czas? Co grozi?
Zauważyłem że jak odkręcę korek oleju to obroty wracają do normy.
3 pinową wtyczkę znalazłem jedynie na przepustnicy na wiązce która idzie do regulatora ciśnienia, to ta?
Zauważyłem że jak odkręcę korek oleju to obroty wracają do normy.
3 pinową wtyczkę znalazłem jedynie na przepustnicy na wiązce która idzie do regulatora ciśnienia, to ta?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Od temperatury płynu to chyba ta. Najlepiej abyś zmierzył. Jak odepniesz to powinno wejść na ssanie jak się nie mylę. Jeśli nic się nie dzieje to silnik może cały czas pracować ma ssaniu.karolwa pisze:Obroty cały czas, to taka wtyczka ciężko dostępna niebieska 2 pinowa? Odpiąłem ją i nic nie zmieniło.
Możesz tylko zimny silnik może gasnąć na benzynie ale jeśli masz takie dzikie obroty to może nic się nie dziać. Jeszcze do próby odpalania ciepłego silnika na benzynie możesz odłączyć wtryskiwacz rozruchowy.karolwa pisze:Czy z wypiętą wtyczką regulatora ciśnienia mogę jeździć jakiś czas? Co grozi?
Silnik zasysa przez odmę niemierzone przez przepływomierz powietrze co zubaża mieszankę i pewnie przez to spadają obroty. Zmniejszanie obrotów przez zubażanie mieszanki w silniku benzynowym to nie jest dobry pomysł.karolwa pisze: Zauważyłem że jak odkręcę korek oleju to obroty wracają do normy.
Chodzi o tą wtyczkę zaznaczoną na zdjęciu:karolwa pisze: 3 pinową wtyczkę znalazłem jedynie na przepustnicy na wiązce która idzie do regulatora ciśnienia, to ta?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Czujnik identyfikacji cylindra. Bez niego co najwyżej wyprzedzenie zapłonu będzie w trybie bezpiecznym (mniejsza moc+większe spalanie) bo sterownik nie będzie identyfikować z którego z dwóch czujników spalania stukowego ma czytać sygnały.karolwa pisze:Zauważyłem że na kablu WN nie był założony taki okrągły czujnik 3 pinowy, co to jest?
[ Dodano: 2016-02-05, 15:02 ]
A jak ze zdjętą kostką regulatora ciśnienia źle pali na zimnym a dobrze na ciepłym a z podłączoną na odwrót na na 90% będzie problem z czujnikiem temperatury.