Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK ] Nie równa praca, szarpie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
krzysiek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 15 mar 2011, 22:44
Lokalizacja: Gdańsk

[B4 ABK ] Nie równa praca, szarpie

Post autor: krzysiek77 » 19 mar 2011, 16:00

Witam. Posiadam audi 80 B4 2.0 ABK, samochodem jeżdżę już parę dobry lat. Ale ostatnio obroty zaczęły delikatnie falować na wolnych obrotach, nie jest to jakieś mocne falowanie, objawia najczęściej przy rozgrzanym silniku, np stojąc w korku silnik pracuje dość równo ale potrafi co chwile trząść się i delikatnie spadają obroty nie więcej niż o 100 obr/min, czuć drgania silnika. Podczas jazy nie zależnie od prędkości czasami szarpie. Audi w zimę przy minusowych temperaturach pali bez problemu za 1 razem. Spalanie dość duże. Na forum znalazłem wiele przypadków ale z tym nie mogę sobie poradzić.

Od razu zaznaczę że rzeczy typu świece kable(NGK/Beru) i typowe usterki dla abk posprawdzałem.
Świece, kable, kopułka, palec - wymienione na nowe sprawdzane itp.
przekaźnik 30 jest ok sprawdziłem
czujnik temp. niebieski wymieniony brak poprawy,
przepływomierz, przekaźnik 30 jest ok, zamieniałem ze sprawnego B4.
wężyk podciśnienia suchy i cały.
sonda lambda - sprawdzając vagiem pokazuje od 0-1V katalizator wycięty ale sonda jest zamontowana
Podłączyłem pod vaga, błędów brak.
Dodam że oleju nie bierze, przez cały okres wymiany bez dolewek.
Ostatnio zmieniony 20 mar 2011, 14:16 przez krzysiek77, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 19 mar 2011, 16:19

Sonda powinna oscylować w granicy 0,1V do max 1V.

Awatar użytkownika
krzysiek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 15 mar 2011, 22:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysiek77 » 20 mar 2011, 14:17

Okazało sie że sonda pokazuje poprawnie , poprzednie wskazanie wynikało z błędu oprogramowania. Problem z przerywaniem nadal nie rozwiązany.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 20 mar 2011, 19:46

A przyglądałeś się bliżej przepustnicy :?: Może trzeba by ją wyjąć i dokładnie przeczyścić :?:

Awatar użytkownika
krzysiek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 15 mar 2011, 22:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysiek77 » 22 mar 2011, 02:03

Przemo80b3 pisze:A przyglądałeś się bliżej przepustnicy :?: Może trzeba by ją wyjąć i dokładnie przeczyścić :?:
Tak niedawno była czyszczona.
Zabrudzona przepustnica powodowałaby raczej różnorodne efekty, a nie tylko szarpanie podczas rozgrzanego silnika. Szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością raczej się nie kwalifikuje.

Podam zrzuty z ekranu vaga...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl