Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe 2,0 ABK] Nie załączające się wentylatory chłodnicy.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

[Coupe 2,0 ABK] Nie załączające się wentylatory chłodnicy.

Post autor: vigo1984sz » 14 maja 2011, 15:35

Witam Panowie. Pisze tutaj nowy temat, ponieważ przeszukując wszystkie jakie znalazłem na forum o grzaniu się silnika i odpowietrzaniu układu u mnie nic nie dało:/ Mianowicie sytuacje mam taką: Pompa wodna sprawną (wczoraj rozbierałem), termostat otwiera się prawidłowo (też sprawdzany wczoraj), czujniki ten trzypinowy i niebieski dwu na wężu przy głowicy wymienione na nowe (sprawdzane również na starych), wymieniony czujnik ten w chłodnicy i teraz.... odpowietrzam układ w ten sposób, że na zimnym silniku przy odkręconym odpowietrzniku na wężu nagrzewnicy wlewając płyn do zbiornika wyrównawczego w pewnym momencie przelewa się płyn przez odpowietrznik. Zakręcam odpowietrznik i korek zbiorniczka i zapalam autko. Chodzi z dobre 30-40min temp (na dwóch różnych czujnikach) dochodzi do 100 st C, odkręcam lekko odpowietrznik, wywaliło mi trochę powietrza a później płyn ścieka normalnie powoli. Zakręciłem odpowietrznik. Temp rośnie aż do 110st C a wentylatory ani rusz. Na krótko jak sprawdzam to chodzą dwa biegi i również jak zewrze się te przewody od tego włącznika wentylatorów przy kolektorze ssącym od przodu auta to went chodzi. Nie mam już pomysłów co może być przyczyną. Aha termostat otwiera normalnie przy ok 95st C bo wąż robi się ciepły i chłodnica też równomiernie się nagrzewa... a wentylatory stoją:/ Ma ktoś jakieś sugestie?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 14 maja 2011, 17:19

Nie wiem czy u ciebie jest taka płytka od wentylatorów
Obrazek
ale zeszłego lata miałem ten sam problem i okazało się że ona nie trzyma masy.Po podaniu bezpośrednio z aku wszystko działa jak trzeba.

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 14 maja 2011, 17:35

Jest u mnie ta płytka. Fakt nie pomyślałem o tym ogólnie. Tylko teraz powiedz mi proszę gdzie dokładnie masę do niej dopinasz? bo jeśli dobrze pamiętam podłączone mam dwa czerwone przewody od wentylatorów do górnej śruby a masę (od wentylatorów) na śrubkę obok tej płytki przy podłużnicy?

[ Dodano: 2011-05-14, 17:37 ]
Jeszcze jedno... podłączałem na zworę w samym konektorze tym trzypinowym przy czujniku na chłodnicy i wtedy mi dwa biegi i szybki i wolny działały, a u Ciebie?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 14 maja 2011, 18:13

u mnie był ten problem że wogóle mi po zwarciu nawet nie działały :-/
więc możliwe że podanie masy nic nie da skoro tobie załączają się.

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 14 maja 2011, 18:17

Ide zaraz szukać bo już sprawdziłem, że czujniki reagują na temp, w wodzie o temp 93 st C i nowy i mój stary czujnik działa, ale tutaj Twoje sugestia może mi dużo pomóc ponieważ kłopoty faktycznie zaczęły się od momentu jak złożyłem przód i podłączyłem przewody od wentylatorów do tej opornicy śmiesznej i do masy na podłużnicy. Masz może zdjęcie jak to jest podłączone u Ciebie na audi? Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-05-14, 19:01 ]
Sprawdziłem właśnie podłączenie u siebie. Podłączając na krótko wolny bieg (I) to słyszę wyraźnie przekaźnik pod maską w podszybiu, na szybkim biegu (II) załącza się jakiś przekaźnik z kabiny i teraz mam pytanie bo może faktycznie szukam niepotrzebnie po stronie elektrycznej, załączanie wentylatorów sterowane jest jedynie czujnikiem temp na chłodnicy? czy coś jeszcze steruje sygnałem włączenia wentylatorów?

[ Dodano: 2011-05-14, 21:23 ]
Wpadłem na pomysł jak prosto sprawdzić działanie układu elektrycznego układu chłodzenia. Najpierw sprawdziłem pojedynczo termostat, czujnik na chłodnicy itp (przy okazji sprawdziłem że stary też mam dobry) a później przyszło mi do głowy jak sprawdzić na aucie : Tak więc jutro biorę się za porządne odpowietrzenie układu:)

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 14 maja 2011, 21:40

vigo1984sz pisze:[ Dodano: 2011-05-14, 21:23 ]
Wpadłem na pomysł jak prosto sprawdzić działanie układu elektrycznego układu chłodzenia. Najpierw sprawdziłem pojedynczo termostat, czujnik na chłodnicy itp (przy okazji sprawdziłem że stary też mam dobry) a później przyszło mi do głowy jak sprawdzić na aucie : Tak więc jutro biorę się za porządne odpowietrzenie układu:)
no na to bym nie wpadł :lol: <ok>

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 15 maja 2011, 23:31

Po sprawdzeniu układu elektrycznego metodą z filmu:P dzisiaj odpowietrzenie układu do pierwszego włączenia wentylatorów zajęło mi ok 1,5h tak więc wszystko działa, jedynie jeszcze trochę powietrza w układzie pozostało no i korek zbiornika wyrównawczego okazało się, że nie odpuszcza, więc czekam na nowy:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl