Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABT] Niebieskie spaliny

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Maniek1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 09 sie 2011, 21:10

[80 B4 ABT] Niebieskie spaliny

Post autor: Maniek1993 » 10 kwie 2015, 19:54

Witam. Wiem że podobnych tematów na forum było sporo ale chciałbym się tylko upewnić czy mam się czym martwić:) Po kilkuset km przejechanych wydech w moim audi robi się czarny... przy ciepłym silniku i przegazowaniu na postoju powyżej 3000 obr z wydechu wydostaje sie niebieskawy dym. auto w przeciągu 18 tyś km (tyle przejechałem od wymiany) spaliło ok 1l max 1,5l oleju. A czy całość spaliło czy część wyciekła nieszczęsna i nie do końca szczelną odmą to druga sprawa. I tu do was pytanie? jest się czym martwić? Auto w kraju i z lpg od grudnia 2012r.

Z góry dzięki za odpowiedzi:)
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2015, 20:54 przez Maniek1993, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 10 kwie 2015, 20:39

Czym się przejmujesz? Jak ci będzie żarł 1 litr na 500km to się przejmuj a nie na 10 tys.
Póki nie żre to nie szukaj dziury w całym.

Maniek1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 09 sie 2011, 21:10

Post autor: Maniek1993 » 10 kwie 2015, 20:52

ok:) dzięki za odpowiedź. odkąd mam te audi czyli od kwietnia (wymiana oleju na wstępie) 2014 zrobiłem 18 tyś km, tak wiem że za dużo ale nie było czasu na wymianę ale jutro się za to zabieram.

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 11 kwie 2015, 13:18

jeśli dymi pod obciążeniem na wyższych obrotach to jedynie uszczelniacze zaworowe. Same uszczelniacze kosztują grosze - tym bardziej, że masz ich jedynie 8, a wymiana u ogarniętego mechanika ok 200zł bez zdejmowania głowicy więc dodatkowo jedynie dojdzie koszt uszczelki pod pokrywą zaworów oraz przy okazji można wymienić simmering na wałku rozrządu, który i tak będzie zdjęty na czas wymiany uszczelniaczy. Mniej ogarnięty mechanik będzie chciał zdjąć głowicę ale to się wiąże z oczywistymi większymi kosztami (planowanie, nowa uszczelka itd itd.). Można samemu oczywiście też, ale jest to upierdliwy zabieg.

Awatar użytkownika
DlugiFKLD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 04 kwie 2015, 17:11
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: DlugiFKLD » 12 kwie 2015, 14:30

Dla spokoju wymień uszczelniacze zaworowe i będzie po problemie, tym bardziej, że koszt nie wielki :) Ja wymieniłem w swojej zaraz po kupnie i przestała brać i kopcić.

Maniek1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 09 sie 2011, 21:10

Post autor: Maniek1993 » 12 kwie 2015, 21:56

ok. Dzięki za porady i wypowiedzi:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl